Regulamin sklepu internetowego

REGULAMIN

SKLEPU INTERNETOWEGO

www.tim.pl

I. INFORMACJE OGÓLNE

  1. Niniejszy dokument (zwany dalej Regulaminem) jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, określającym prawa i obowiązki osób korzystających ze sklepu Internetowego dostępnego pod adresem internetowym www.tim.pl, prowadzonego przez Usługodawcę.
  2. Ilekroć w treści Regulaminu nie postanowiono inaczej poszczególne postanowienia Regulaminu odnoszą się zarówno do Usługobiorców korzystających ze Sklepu internetowego za pośrednictwem strony WWW jak i za pośrednictwem Aplikacji mobilnej.
  3. Użytkownik korzystający ze Sklepu Internetowego zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu.
  4. TIM S.A. nie zawiera żadnych umów z podmiotami na które są nałożone jakiekolwiek sankcje krajowe, unijne lub międzynarodowe – obowiązujące na terytorium Polski. Podmiot, na który są nałożone sankcje, o których mowa w zdaniu poprzedzającym nie może zawrzeć umowy z TIM S.A. Złożenie przez Klienta Zamówienia do TIM S.A. jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta oświadczenia, że Klient nie jest objęty jakimikolwiek sankcjami krajowymi, unijnymi lub międzynarodowymi – obowiązującymi na terytorium Polski.

 

II. DEFINICJE

  1. Następującym wyrażeniom użytym w tekście niniejszego Regulaminu zostały przypisane następujące znaczenia:

Aplikacja mobilna: program komputerowy pod nazwą „mTIM” umożliwiający korzystanie ze Sklepu internetowego za pośrednictwem urządzenia mobilnego.

Dni robocze : dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Informacje handlowe – informacje o Towarach wyświetlane w Sklepie internetowym. Informacje handlowe w zakresie ceny oraz dostępności Towaru, na etapie przed dodaniem Towaru do Koszyka i zalogowaniem się do Konta, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego lecz jedynie zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji.

Hasło: zestaw znaków alfanumerycznych konieczny do autoryzacji Usługobiorcy podczas logowania do Konta. Hasło jest określane samodzielnie przez Usługobiorcę podczas zakładania Konta.

Klauzule – oświadczenia, które Usługobiorca może złożyć dobrowolnie poprzez zaznaczenie tzw. „check-boxów” w ramach formularza dostępnego na stronie Sklepu internetowego na etapie zakładania Konta, których zaznaczenie oznacza zgodę na treść każdego z ww. oświadczeń, tj. zgodę na treść Regulaminu, OWS oraz treść Polityki prywatności Sklepu internetowego oraz odrębnie zgodę na przesyłanie informacji handlowej drogą elektroniczną w celu marketingu bezpośredniego oraz zgodę na kontakt telefoniczny w celu marketingu bezpośredniego.

Komentarz – opinia Usługobiorcy dotycząca wcześniejszej Opinii lub Komentarza.

Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221Kodeksu cywilnego). Osoba fizyczna zamierzająca zawrzeć z Usługodawcą umowę pośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, zobowiązana jest na etapie zakładania Konta w Sklepie internetowym zaznaczyć opcję Konsument, a nie opcję Firma. Zaznaczenie opcji Firma oznacza, że osoba fizyczna zawiera z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą.

Konfigurator – elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca po wypełnieniu obowiązkowych pól, otrzymuje listę Towarów spełniających określone parametry

Konto – zespół funkcjonalności Sklepu internetowego oraz zbiór danych podanych przez Usługobiorcę, dostępny po uprzednim założeniu, aktywowaniu i zalogowaniu się do Konta. Usługobiorca ma możliwość korzystania z Konta również za pomocą Aplikacji mobilnej.

Koszyk - zespół funkcjonalności Konta założonego przez Przedsiębiorcę, obejmujący Formularz koszyka oraz umożliwiających między innymi tworzenie wielu Koszyków i zarządzanie nimi, eksport do pliku listy Towarów z danego Koszyka, import z pliku Usługobiorcy listy Towarów do danego Koszyka, tworzenie oferty dla klienta Usługodawcy, w parciu o towary z danego Koszyka.

Formularz Komentarza - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca dodaje Komentarz.

Formularz Opinii - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca dodaje Opinie.

Formularz Wizytówki Klienta – elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, po zalogowaniu do Konta, za pomocą którego Usługobiorca może rozszerzyć zakres danych o Usługobiorcy upublicznianych w związku z dodawaniem Opinii, o informacje o prowadzonej prze niego działalności gospodarczej. 

Formularz kontaktowy - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca może wysłać wiadomość do Usługodawcy, np. formularz w zakładce Kontakt, formularz „Zgłoś sprawę” dostępny po zalogowaniu do Konta w zakładce Moje dane lub formularz „Zgłoś uwagi” dostępny jako wysuwany formularz po kliknięciu na ikonkę po prawej stronie ekranu lub formularz przeznaczony do zgłaszania Nielegalnych treści lub innych Treści niezgodnych z Regulaminem – dostępny z poziomu danej Opinii lub Komentarza. 

Formularz zapytania – elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, po zalogowaniu do Konta, za pomocą którego Usługobiorca po wypełnieniu obowiązkowych pól może wysłać prośbę o wycenę.

Formularz koszyka - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca precyzuje warunki Umowy Sprzedaży w celu złożenia Zamówienia.

Formularz Użytkownika - elektroniczny formularz udostępniony Przedsiębiorcy po zalogowaniu do Konta, za pomocą którego Usługobiorca może dodać Użytkowników do swojego Konta oraz zarządzać ich uprawnieniami i ograniczeniami w korzystaniu z Konta.

Formularz zamówienia usługi Integracje API -  elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, po zalogowaniu do Konta, w zakładce Integracje API, za pomocą którego Usługobiorca będący Przedsiębiorcą precyzuje warunki umowy o świadczenie usługi Integracje API, w celu złożenia zamówienia na ww. usługę.

Formularz zamówienia usługi TIM Komfort Premium - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, po zalogowaniu do Konta, w zakładce TIM Komfort, za pomocą którego Usługobiorca będący Przedsiębiorcą zawiera umowę o świadczenie usługi TIM Komfort Premium. Formularz jest udostępniany tylko wybranym grupom Usługobiorców będących Przedsiębiorcami. 

Formularz zapisu na Newsletter - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca może zamówić wysyłanie newsletter’a przez Usługodawcę, na adres poczty elektronicznej podany w ww. formularzu. Usługobiorca może też zamówić wysyłanie newsletter’a na adres podany w Formularzu założenia Konta, poprzez zaznaczenie check-boxa ze zgodą na otrzymywanie informacji handlowej w celu marketingu bezpośredniego. 

Formularz założenia Konta – elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym za pomocą którego Usługobiorca zakłada Konto.

Formularz reklamacji - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym w zakładce Reklamacji i zwroty, za pomocą którego Klient może zawiadomić Usługodawcę o niezgodności w dostawie, braku zgodności Towaru z umową, braku dokumentów dotyczących dostawy, lub wadzie Towaru, 

Formularz zwrotów - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym w zakładce Reklamacji i zwroty, za pomocą którego Klient może złożyć Usługodawcy oświadczenie odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru lub bębna.

Klient – Klient w rozumieniu OWS,

Login : adres poczty elektronicznej Usługobiorcy używany podczas zakładania Konta i każdoczesnego logowania się do Konta.

Nick – pseudonim, pod którym Usługobiorca może umieszczać Treści.

Newsletter - informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zmianami) pochodzące od Usługodawcy wysyłane Usługobiorcy drogą elektroniczną, przez lub w imieniu Usługodawcy.

Opinia - opinia Usługobiorcy dotycząca Towaru.

OWS - Ogólne Warunki Sprzedaży TIM S.A. stanowiące zbiór warunków stanowiących element każdej Umowy sprzedaży, dostępne na stronie Sklepu internetowego.

Przedsiębiorca – Przedsiębiorca w rozumieniu OWS.

Sklep internetowy – to strona internetowa o adresie www.tim.pl. Dostęp do Sklepu internetowego jest możliwy również za pośrednictwem Aplikacji mobilnej.

Schowek – zespół funkcjonalności Konta umożliwiających Usługobiorcy między innymi stworzenie listy interesujących go Towarów, eksport do pliku listy Towarów ze Schowka, import z pliku Usługobiorcy listy Towarów do Schowka i szybkie dodawanie Towarów ze Schowka do Formularza koszyka.

Subkonto : zespół funkcjonalności Sklepu internetowego dostępny dla Użytkowników upoważnionych przez Usługobiorcę do korzystania z Konta w jego imieniu.

Towar – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego.

Treści – teksty, zdjęcia, filmy umieszczane na stronie Sklepu internetowego przez Usługobiorcę.

Umowa sprzedaży: umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny zawierana za pośrednictwem Sklepu internetowego pomiędzy Usługodawcą jako sprzedającym a Usługobiorcą jako kupującym. W przypadku Konsumentów, umowa sprzedaży jest umową zawieraną na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumentów. Na treść umowy składa się Zamówienie oraz OWS.

Usługa - usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W przypadku korzystania ze Sklepu internetowego za pośrednictwem strony WWW, Usługa może polegać na:

  1. wyświetlaniu Usługobiorcy treści stron Sklepu internetowego, w tym wyszukiwanie i filtrowanie Towarów,
  2. założeniu Konta za pośrednictwem Formularza założenia Konta 
  3. korzystaniu z funkcjonalności Konta w Sklepie internetowym umożliwiających:
    1. korzystanie z Koszyka, w tym z Formularza koszyka
    2. korzystanie z Formularza reklamacji,
    3. korzystanie z Formularza zwrotu,
    4. korzystanie z Formularza zapytania, 
    5. korzystanie z Konfiguratorów,
    6. zamieszczanie Treści w Sklepie internetowym, 
    7. korzystanie ze Schowka, 
    8. wysłanie do Usługodawcy Zapytania ofertowego,
    9. korzystanie z Formularza zamówienia usługi Integracje API
    10. korzystanie z Formularza zamówienia usługi TIM Komfort Premium. 
    11. dokonanie zindywidualizowanych ustawień funkcjonalności Konta w zakładce Moje dane:
      1. określanie ustawień Konta w zakresie adresów dostawy i opcji fakturowania,
      2. dodawanie i wyszukiwanie adresów wysyłki,
      3. dodawanie i zarządzanie Użytkownikami,
      4. dodawanie i zarządzanie osobami upoważnionymi do odbioru przesyłek z Towarami zakupionymi w Sklepie internetowym,
      5. korzystanie z formularza kontaktowego „Zgłoś sprawę” i wyszukiwanie Spraw zgłoszonych przez Usługobiorcę,
      6. tworzenie listy „Do zrobienia” oraz tworzenie notatek w „Notatniku”,
      7. określanie profilu Opinii, 
      8. wyrażenie lub cofnięcie zgody na określone działania marketingowe Usługodawcy
    12. wyszukiwanie złożonych Zamówień na zakup Towarów w Sklepie internetowym,
    13. wyszukiwanie Ofert i Zapytań ofertowych – w rozumieniu OWS,
    14. wyszukiwanie faktur, faktur korygujących, dokumentów WZ – dotyczących zakupów dokonanych w Sklepie internetowym,
    15. wyszukiwanie zamówień na zakup Towarów złożonych przez Użytkowników, wymagających autoryzacji przez Usługodawcę, 
    16. korzystanie z porównywarki Towarów, 
    17. korzystanie z mechanizmu importu do Formularza koszyka informacji o Towarach - z pliku Usługobiorcy;
  4. korzystaniu z Formularzy kontaktowych,
  5. korzystaniu z Formularza zapisu na Newsletter.

Nie wszystkie funkcjonalności Konta są dostępne dla każdego Usługobiorcy. Szczegółowy zakres Usługi polegającej na korzystaniu z Konta jest uzależniony od tego, czy Usługobiorca założył Konto typu Konsument czy Firma. 

Świadczenie Usługi za pośrednictwem Aplikacji mobilnej polega na

  1. przeglądaniu przez Usługobiorcę katalogu Towarów, 
  2. porównywaniu przez Usługobiorcę cen Towarów z ceną podaną przez Usługobiorcę,
  3. dokonywaniu przez Klienta zakupów w Sklepie Internetowym,
  4. dodawaniu przez Klienta Towarów do Schowka w Sklepie internetowym,
  5. dostępie do informacji o wszystkich złożonych przez Klienta Zamówieniach w Sklepie internetowym oraz do informacji o wystawionych dla Klienta fakturach i fakturach korektach, 
  6. dostępie do informacji o aktualnych promocjach w Sklepie internetowym.

Usługi są świadczone nieodpłatnie. Umowa, której przedmiotem jest założenie Konta jest zawarta na czas nieoznaczony. Pozostałe usługi są świadczone przez czas oznaczony wynikający z istoty danej funkcjonalności Sklepu internetowego lub decyzji Usługobiorcy o zakończeniu korzystania z danej Usługi.

Usługobiorca – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca ze Sklepu internetowego. Usługobiorca jest Klientem w rozumieniu OWS w ramach Umowy sprzedaży. Osoba fizyczna zakładająca Konto w Sklepie internetowym oświadcza, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych.. Osoba zakładająca Konto w imieniu innego podmiotu oświadcza, że jest upoważniona do działania w imieniu tego podmiotu. Osoba zakładająca Konto, jest użytkownikiem głównym Konta. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o Usługobiorcy należy przez to rozumieć również Użytkownika Subkonta przypisanego do Konta tego Usługobiorcy, chyba, że wprost postanowiono inaczej. Umowy sprzedaży zawierane przez Użytkowników zgodnie z przyznanym przez Usługobiorcę poziomem uprawnień, zawierane są w imieniu i na rzecz Usługobiorcy. Zabronione jest zakładanie Konta z użyciem nieprawdziwych danych lub z użyciem danych osób trzecich, którymi osoba zakładająca Konto nie ma prawa się posługiwać. Zabronione jest zakładanie konta przez boty. 

Usługodawca : TIM S.A. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Jaworskiej 13, 53-612 Wrocław, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000022407, o kapitale zakładowym w wysokości 22.199.200,00 zł w całości wpłaconym, legitymująca się numerem identyfikacji podatkowej NIP: 897-000-96-78, REGON: 930339253, Biuro obsługi klienta: tel.: 801 500 700, tel. (71) 73 28 600, e-mail: sklep@tim.pl ., (dalej również TIM S.A.). Usługodawca jest Sprzedawcą w rozumieniu OWS w ramach Umowy sprzedaży.

Użytkownik – osoba upoważniona przez Usługobiorcę do korzystania z Subkonta w imieniu Usługobiorcy, w ramach uprawnień przyznanych przez Usługobiorcę za pośrednictwem Formularza Użytkownika. 

Zapytanie ofertowe – funkcja Konta dostępna za pośrednictwem przycisku „Złóż zapytanie ofertowe” umożliwiająca skierowanie do Usługodawcy zapytania o przygotowanie Oferty.

Oferta – oferta w rozumieniu OWS

Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane:

  1. 1) za pomocą Formularza Koszyka, , 
  2. 2) za pomocą Formularza zamówienia usługi Integracje API, 
  3. 3) za pomocą Formularza zamówienia usługi TIM Komfort Premium,
  4. 4) poprzez kliknięcie na przycisk Zaakceptuj Ofertę w zakładce Oferty 

 i zmierzające bezpośrednio do zawarcia odpowiednio Umowy sprzedaży, umowy o świadczenie usługi Integracje API lub usługi TIM Komfort Premium. 

Siła Wyższa - zdarzenie zewnętrzne niezależne od stron stosunku prawnego, którego wystąpienia strona, która dotknięta została działaniem Siły Wyższej, nie mogła rozsądnie przewidzieć i którego wystąpieniu nie mogła zapobiec, a które uniemożliwia tej stronie trwale albo przejściowo wykonywanie jej praw lub obowiązków, w szczególności na gruncie danego stosunku prawnego;

Nielegalne treści: oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa. 

  1. Regulamin jest udostępniony do wydrukowania, skopiowania, odtwarzania i utrwalenia na stronie Sklepu internetowego, w zakładce „Regulamin”.

III. WYMAGANIA TECHNICZNE NIEZBĘDNE DO WSPÓŁPRACY Z SYSTEMEM TELEINFORMATYCZNYM, KTÓRYM POSŁUGUJE SIĘ USŁUGODAWCA

  1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usług za pośrednictwem strony WWW: 
    1. urządzenie końcowe z możliwością korzystania z Internetu, 
    2. podłączenie do Internetu, 
    3. poprawnie skonfigurowana przeglądarka zgodnie ze standardami Microsoft EDGE, Opera, Firefox Safari, lub Chrome w najwyższej wersji, 
    4. rozdzielczość ekranu minimum 360x640, 
    5. włączona opcja akceptacji "cookies", 
    6. aktywny interpretator JavaScript 
    7. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
  2. Wymagania techniczne wymagane do korzystania z Usług za pośrednictwem Aplikacji mobilnej:
    1. urządzenie przenośne z systemem Google Android w wersji co najmniej 8.0., iOS 12, 
    2. podłączenie do Internetu.

IV. WARUNKI ZAWIERANIA, WYKONYWANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Sklep internetowy

    Rozpoczęcie korzystania ze Sklepu internetowego następuje w chwili wyświetlenia strony Sklepu internetowego na ekranie urządzenia Usługobiorcy. Zakończenie korzystania ze Sklepu internetowego następuje z chwilą zamknięcia w przeglądarce internetowej okna Sklepu internetowego. 

  2. Formularz założenia Konta
    1. Usługobiorca może założyć Konto w trakcie procesu zakupu Towaru lub bez konieczności jednoczesnego zakupu Towaru w Sklepie internetowym. Nie jest możliwe założenie Konta za pośrednictwem Aplikacji mobilnej.
    2.  W celu założenia Konta bez jednoczesnego zakupu Towaru konieczne jest:
      1.  dokonanie wyboru, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji - czy Konto jest zakładane dla Przedsiębiorcy (wybór zakładki Firma) firma czy dla Konsumenta (wybór zakładki Konsument),
      2. wypełnienie danymi w Formularzu założenia Konta wszystkich pól oznaczonych„*”
      3. wyrażenie zgody na treść Regulaminu Sklepu internetowego, OWS, treść Polityki prywatności poprzez zaznaczenie pola typu „chceck-box” przy odpowiedniej Klauzuli, 
      4. kliknięcie na przycisk ”Załóż konto” albo „Zarejestruj się” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym). 
    3.  Usługobiorca nie jest zobowiązany do akceptacji pozostałych Klauzul dostępnych na etapie zakładania Konta. 
    4. Odmowa uzupełnienia pola oznaczonego „*” jako wymaganego, uniemożliwia utworzenie Konta.
    5. Usługobiorca zobowiązany jest do podania w Formularzu założenia Konta prawdziwych danych, którymi ma prawo się posługiwać. Podanie w Formularzu założenia Konta danych nieprawdziwych, założenie Konta w imieniu innego podmiotu bez posiadania do tego umocowania, w szczególności w przypadku Konta zakładanego dla Przedsiębiorcy, który następnie uzyska od Usługodawcy możliwość dokonywania zakupów Towarów z wykorzystaniem sposobu płatności – Limit kredytowy, może być podstawą do pociągnięcia do odpowiedzialności prawnej przez Usługodawcę osoby posługującej się danymi użytymi do założenia Konta.
    6.  Po prawidłowym wypełnieniu Formularza założenia Konta oraz kliknięciu na przycisk ”Załóż konto” albo „Zarejestruj się” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym), na adres poczty elektronicznej podany przez Usługobiorcę w ww. formularzu wysyłana jest przez Usługodawcę wiadomość zawierająca zawiadomienie o utworzeniu Konta przez osobę posługującą się ww. adresem poczty elektronicznej, wraz z linkiem aktywacyjnym. Warunkiem aktywacji założonego Konta jest kliknięcie przez adresata ww. wiadomości na dołączony do niej link aktywacyjny, który jest aktywny przez 36 godzin po jego wysłaniu na adres mailowy Usługobiorcy. Korzystanie z Konta jest możliwe od chwili kliknięcia w przesłany link aktywacyjny. Umowa o posiadanie Konta jest zawierana z Usługobiorcą pod warunkiem rozwiązującym umowę w przypadku nie aktywowania Konta w terminie 36 godzin od otrzymania linku aktywacyjnego.. Nieaktywowanie Konta w terminie 36 godzin od otrzymania linku aktywacyjnego powoduje rozwiązanie umowy o posiadanie Konta oraz usunięcie Konta wraz z danymi podanymi w Formularzu założenia konta..
    7. W przypadku zakładania Konta w trakcie procesu zakupu Towaru, do założenia Konta konieczne jest:
      1. wypełnienie w Formularzu koszyka wszystkich pól oznaczonych „*” jako wymagane, 
      2. kliknięcie na przycisk „Logowanie/Rejestracja” albo „Przejdź do podsumowania zamówienia” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym), który spowoduje przeniesienie na stronę Formularza założenia Konta,
      3. wypełnienie w Formularzu założenia Konta wszystkich pól oznaczonych„*”
      4. wyrażenie zgody na treść Regulaminu Sklepu internetowego, OWS, treść Polityki prywatności poprzez zaznaczenie pola typu „check-box” przy odpowiedniej Klauzuli,
      5. kliknięcie na przycisk „Załóż konto” albo „Zarejestruj się” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym). 

      W takim przypadku do Usługobiorcy jest wysyłana przez Usługodawcę wiadomość zawierająca zawiadomienie o utworzeniu Konta przez osobę posługującą się ww. adresem poczty elektronicznej. Konto zakładane w toku procesu zakupu Towaru jest aktywne od razu po kliknięciu na przycisk „Załóż konto” albo „Zarejestruj się” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym).

  3. Konto
    1. Konto dostępne jest dla osób, które zalogują się do niego podając odpowiednie Login i Hasło. 
    2. Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za skutki udostępniania przez siebie Loginu i Hasła osobom trzecim, w szczególności swoim pracownikom lub współpracownikom. 
    3. Użytkownik główny Konta Usługobiorcy będącego Przedsiębiorcą ma możliwość utworzenia Subkonta, czyli dodania do Konta Użytkownika.
    4. Utworzenie Subkonta wymaga wypełnienia Formularza Użytkownika i aktywowania Subkonta przez Użytkownika. Po wypełnieniu Formularza Użytkownika, na adres poczty elektronicznej Użytkownika wskazany w Formularzu Użytkownika jest wysłany link aktywacyjny wraz z danymi logowania do Subkonta. Subkonto jest utworzone pod warunkiem kliknięcia na link aktywacyjny przez Użytkownika w terminie 36 godzin od otrzymania wiadomości elektronicznej z ww. linkiem. 
    5. Po aktywowaniu Subkonta Użytkownik może ustawić nowe hasło logowania do Subkonta.
    6. Użytkownik główny Konta może w każdym czasie edytować dane Użytkownika, zablokować Subkonto, usunąć Subkonto lub zmienić hasło dostępu do Subkonta, z poziomu listy Użytkowników dostępnej w ramach Konta.
    7.  Użytkownik główny Konta może określić dla Użytkowników uprawnienia do korzystania z Subkonta, w zakresie:
      1. podglądu treści faktur, faktur korygujących i dokumentów WZ,
      2. podglądu historii Zamówień złożonych przez wszystkich Użytkowników,
      3. upoważnienia danego Użytkownika do autoryzowania Zamówień złożonych przez innych Użytkowników,
      4. przypisania do danego Użytkownika domyślnego adresu dostawy dla Zamówień składanych w Sklepie internetowym,
    8. Użytkownik główny Konta może określić dla danego Użytkownika ograniczenia do korzystania z Subkonta w zakresie:
      1. wymogu autoryzowania zamówień złożonych przez danego Użytkownika przez innych Użytkowników lub użytkownika głównego Konta,
      2. limitu wartości Zamówienia składanego przez danego Użytkownika bez konieczności uzyskania autoryzacji przez użytkownika głównego Konta.
      3. limitu wartości Zamówienia składanego przez danego Użytkownika w określonym okresie czasu.
    9. Konsument, który założył Konto ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie Usług w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
    10. Skorzystanie z ww. prawa odstąpienia od umowy wymaga do Konsumenta poinformowania Usługodawcy o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
    11. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, o którym mowa w cz. IV ust. 3 pkt. 13 jednak nie jest to obowiązkowe.
    12. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy o świadczenie Usług, wystarczy, wysłać informację dotyczącą wykonania ww. prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
    13.  Wzór formularza odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi:

      WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA

      (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi polegającej na założeniu Konta w Sklepie internetowym)

      Adresat: TIM S.A., ul. Jaworska 13, 53-612 Wrocław, adres e-mail: sklep@tim.pl

      Ja/My(*) ………………..…………………………………………………………………………………..……………………………………

      niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi(*)

      …………………………………………………………………………………………………………………………..……………………...…..

      Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ………………………………………………………………………………………………..

      Adres konsumenta(-ów) …………………………………………………………………………………………………………….…

      Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

       …………….…….…………………………….…………..

      Data ………………………………………………….…

    14. Niezależnie od prawa odstąpienia od umowy, Usługobiorca może rozwiązać umowę o korzystanie z Konta w Sklepie internetowym, tj. usunąć Konto, w każdym czasie, bez okresu wypowiedzenia, poprzez wysłanie oświadczenia woli w sprawie usunięcia Konta w dowolny sposób zapewniający jego doręczenie TIM S.A., w szczególności poprzez przesłanie wiadomości pocztą elektroniczną na adres: sklep@tim.pl lub w formie pisemnej na adres: TIM S.A. ul. Jaworska 13, 53-612 Wrocław. Użytkownik Subkonta nie może usunąć Konta Usługobiorcy.
    15. Usługodawca może rozwiązać umowę o korzystanie z Konta w Sklepie internetowym, tj. usunąć Konto, w każdym czasie, bez okresu wypowiedzenia, w przypadku korzystania przez Usługobiorcę ze Sklepu internetowego niezgodnie z prawem lub niezgodnie z Regulaminem, np. poprzez dostarczanie Nielegalnych treści, Treści o charakterze bezprawnym, Treści niezgodnych z Regulaminiem, założenia Konta w sklepie przy użyciu danych nieprawdziwych lub do których używania Usługobiorca nie był uprawniony. Rozwiązanie umowy następuje poprzez wysłanie oświadczenia woli do Usługobiorcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany na etapie zakładania Konta.
    16. Usługodawca może rozwiązać umowę o korzystanie z Konta w Sklepie internetowym, tj. usunąć Konto, z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia - poprzez wysłanie oświadczenia woli do Usługobiorcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej głównego użytkownika Konta.
    17. Rozwiązanie umowy o korzystanie z Konta:
      1. nie ma wpływu na obowiązek wykonania Umów sprzedaży zawartych do czasu otrzymania przez jedną ze stron oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o korzystanie z Konta, chyba, że okoliczności będą wskazywały, iż Usługobiorca założył Konto dla Przedsiębiorcy posługując się nieprawdziwymi danymi lub w imieniu podmiotu trzeciego, do czego nie był uprawniony, a wykonanie Umowy groziłoby dla Usługodawcy szkodą.
      2. nie ma wpływu na skuteczność zamówienia kuriera w celu odbioru Towaru lub opakowania, złożonego do czasu otrzymania przez jedną ze stron oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o korzystanie z Konta.
      3. nie ma wpływu na skuteczność reklamacji zgłoszonej przed otrzymaniem przez jedną ze stron oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o korzystanie z Konta.
      4. nie ma wpływu na prawo Usługodawcy do publikowania w Sklepie Treści zamieszczonych przez Usługobiorcę przed rozwiązaniem umowy o korzystanie z Konta.
      5. powoduje rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Integracje API oraz TIM Komfort Premium.
  4. Aplikacja mobilna
    1. Rozpoczęcie korzystania z Usług za pośrednictwem Aplikacji mobilnej następuje każdorazowo z chwilą uruchomienia Aplikacji na urządzeniu mobilnym Usługobiorcy.
    2. Zakończenie korzystania z Usług za pośrednictwem Aplikacji mobilnej następuje każdorazowo z chwilą zamknięcia Aplikacji na urządzeniu mobilnym Usługobiorcy.
    3. Usługobiorca może w każdym czasie zakończyć korzystanie z Usługi, z której korzysta za pośrednictwem Aplikacji mobilnej. W tym celu Usługobiorca powinien wyłączyć Aplikację mobilną lub odinstalować Aplikację mobilną z urządzenia mobilnego, na którym została ona zainstalowana.
    4. Usunięcie Aplikacji z urządzenia mobilnego nie powoduje zamknięcia Konta w Sklepie internetowym.
    5. Usunięcie Aplikacji mobilnej z urządzenia mobilnego nie ma wpływu na obowiązek wykonania Umów sprzedaży zawartych za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  5. Koszyk
    1. Korzystanie z Koszyka polega na korzystaniu z następujących funkcjonalności:
      1. składanie Zamówienia na zakup Towaru za pomocą Formularza koszyka,
      2. utworzenie Formularza koszyka, zmiana nazwy Formularza koszyka, usunięcie Formularza koszyka, przy czym Usługobiorca może tworzyć wiele Formularzy koszyków,
      3. połączenie dwóch Formularzy koszyków w jeden,
      4. wyeksportowanie do pliku w formacie CSV listy Towarów znajdujących się w danym Formularzu koszyka,
      5. zaimportowanie do danego Formularza koszyka listy własnych towarów z pliku Usługobiorcy, w formacie XLS, XLSX, CSV lub EPP, pod warunkiem, że lista spełnia wymogi określone w opisie tej funkcjonalności, w zakładce Opcje,
      6. wygenerowanie, w formacie pliku PDF, listy Towarów znajdujących się w danym Formularzu koszyka, w postaci dwóch rodzajów kart ofertowych.
    2. Korzystanie z Formularza koszyka polega na precyzowaniu warunków Umowy Sprzedaży, takich jak ilość i rodzaj Towaru, sposób dostawy, sposób płatności, termin płatności (w przypadku Przedsiębiorcy, któremu został przyznany limit kredytowy), miejsce dostarczenia Towarów oraz - jeżeli rozpoczął korzystanie z Formularza koszyka bez uprzedniego zalogowania się do Konta - danych identyfikujących Usługobiorcę.
    3.  Korzystanie z Formularza koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Usługobiorcę pierwszego Towaru do koszyka a ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia poprzez kliknięcie na przycisk „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” albo z chwilą wcześniejszego zamknięcia strony Sklepu internetowego bez złożenia Zamówienia.
    4. Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane w Formularzu koszyka do chwili kliknięcia na przycisk „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza koszyka poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza koszyka i przejście na inną stronę Sklepu. Zamknięcie strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych. Przejście do innej strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych z wyjątkiem Towarów dodanych do koszyka. Towary dodane do koszyka pozostają w nim zapisane do czasu wylogowania się z Konta.
    5. Dodanie Towaru do koszyka nie jest równoznaczne z potwierdzeniem dostępności Towaru na potrzeby Zamówienia. Dostępność Towaru jest weryfikowana każdorazowo po naciśnięciu na przycisk „Przejdź do podsumowania zamówienia”/”Podsumowanie” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym).
    6.  Z chwilą kliknięcia przez Usługobiorcę na przycisk „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” do Usługobiorcy jest wysyłana wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej z potwierdzeniem wszystkich warunków zawartej Umowy Sprzedaży oraz dodatkowo, w przypadku wyboru opcji płatności „Przedpłata na konto”, z numerem konta bankowego, na który należy wpłacić cenę za Towar oraz z terminem płatności.
    7. W przypadku otrzymania przez Usługobiorcę Oferty w odpowiedzi na wysłanie Zapytania ofertowego, do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez kliknięcie przez Klienta na przycisk „Zaakceptuj ofertę”.
  6. Schowek
    1. W celu skorzystania ze Schowka konieczne jest zalogowanie się do Konta.
    2. Korzystanie ze Schowka polega na korzystaniu z następujących funkcjonalności:
      1. Utworzenie Schowka, zmiana nazwy, usunięcie Schowka, przy czym Usługobiorca może tworzyć wiele Schowków,
      2. Dodanie lub usunięcie Towaru ze Schowka, ,
      3. Skopiowanie Towarów z danego Schowka do Formularza koszyka,
      4. Połączenie dwóch Schowków w jeden,
      5. wygenerowanie w postaci pliku PDF listy kodów EAN Towarów znajdujących się w danym Schowku,
      6. wygenerowanie w postaci pliku w formacie PDF listy etykiet z kodami EAN Towarów znajdujących się w danym Schowku,
      7. wyeksportowanie do pliku w formacie CSV listy Towarów znajdujących się w danym Schowku,
      8. zaimportowanie do Schowka listy własnych towarów z pliku w formacie XLS, XLSX lub CSV, pod warunkiem, że lista spełnia wymogi określone w opisie tej funkcjonalności, w zakładce Opcje.
  7.  Formularz reklamacji
    1. W celu skorzystania z Formularza reklamacji konieczne jest zalogowanie się do Konta.
    2. Korzystanie z Formularza reklamacji polega na:
      1.  wskazaniu Umowy sprzedaży, której dotyczy reklamacja w tym wybranych Towarów z danej faktury VAT, 
      2. wypełnieniu wszystkich danych oznaczonych „*”jako wymagane w tym danych osoby zgłaszającej reklamację oraz adresu do realizacji reklamacji, tj. adresu na który TIM S.A. wyśle kuriera po odbiór wadliwego Towaru; System informatyczny Sklepu internetowego domyślnie kopiuje do formularza dane podmiotu, na którego rzecz założonej jest Konto. Osoba zgłaszająca reklamację może zmienić ww. dane,
      3. wskazaniu powodu reklamacji spośród dostępnych opcji na liście rozwijalnej, Osoba składająca reklamację może dodatkowo załączyć do reklamacji zdjęcia obrazujące powód reklamacji,
      4. wskazaniu żądania wobec Usługodawcy w związku ze składaną reklamacją spośród dostępnych opcji na liście rozwijalnej, 
      5. zaznaczeniu check-boxa z Klauzulą akceptacji Regulaminu Sklepu internetowego oraz Polityki prywatności.,
      6. wysłaniu do Usługodawcy drogą elektroniczną danych zawartych w formularzu, poprzez kliknięcie na przycisk „Wyślij wniosek”. 
    3.  Korzystanie z Formularza reklamacji rozpoczyna się z momentem wypełnienia przez Usługobiorcę jednego z pól (nr faktury, nr WZ, indeks Towaru (nadany przez TIM S.A. lub producenta), kod EAN, nr seryjny bębna) identyfikujących Umowę sprzedaży, której dotyczy reklamacja a kończy się z chwilą kliknięcia na przycisk „Wyślij wniosek”.
    4. Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane w Formularzu reklamacji do chwili kliknięcia na przycisk „Wyślij wniosek”. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza reklamacji poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza reklamacji i przejście na inną stronę Sklepu. Zamknięcie strony Sklepu lub przejście do innej strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje niezłożeniem reklamacji.
    5. Z chwilą kliknięcia przez Usługobiorcę na przycisk „Wyślij wniosek” do Usługobiorcy jest wysyłana wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej z potwierdzeniem otrzymania reklamacji przez Usługodawcę.
  8. Formularz zwrotu
    1. W celu skorzystania z Formularza zwrotu konieczne jest zalogowanie się do Konta.
    2. Korzystanie z Formularz zwrotu polega na:
      1.  wskazaniu Umowy lub większej liczby Umów sprzedaży, której dotyczy zwrot Towaru, w tym wybranych Towarów z danej faktury VAT, 
      2. dokonaniu wyboru pomiędzy zwrotem zorganizowanym przez TIM S.A. lub zwrotem zorganizowanym przez Usługobiorcę (zgodnie z warunkami określonymi w OWS), w przypadku wyboru zwrotu transportem organizowanym przez TIM S.A. – dokonanie wyboru rodzaju opakowania, które zostanie użyte przez Usługobiorcę do zwrotu Towaru,
      3.  wypełnieniu wszystkich danych oznaczonych „*” jako wymagane, w tym w tym danych osoby zgłaszającej żądanie zwrotu oraz adresu do realizacji żądania, tj. adresu na który TIM S.A. wyśle kuriera po odbiór wadliwego Towaru – w przypadku dokonania wyboru opcji – zwrot transportem zorganizowanym przez TIM S.A., System informatyczny Sklepu internetowego domyślnie kopiuje do formularza dane podmiotu, na którego rzecz założonej jest Konto. Osoba wypełniająca Formularz zwrotu może zmienić ww. dane,
      4.  wskazaniu nr konta bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot pieniędzy za zwrócony Towar,
      5.  zaznaczeniu check-boxa z Klauzulą akceptacji Regulaminu Sklepu internetowego oraz Polityki prywatności,
      6. wysłaniu do Usługodawcy drogą elektroniczną danych zawartych w formularzu, poprzez kliknięcie na przycisk „Wyślij wniosek”. 
    3. Korzystanie z Formularza zwrotu rozpoczyna się z momentem wypełnienia przez Usługobiorcę jednego z pól (nr faktury, nr WZ, indeks Towaru (nadany przez TIM S.A. lub producenta), kod EAN, numer seryjny bębna) identyfikujących Umowę sprzedaży, której dotyczy zwrot Towaru a kończy się z chwilą kliknięcia na przycisk „Wyślij wniosek”.
    4. Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane w Formularzu zwrotu do chwili kliknięcia na przycisk „Wyślij wniosek”. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza zwrotu poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza zwrotu i przejście na inną stronę Sklepu. Zamknięcie strony Sklepu lub przejście do innej strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje niewysłaniem wniosku do Usługodawcy.
    5. Z chwilą kliknięcia przez Usługobiorcę na przycisk „Wyślij wniosek” do Usługobiorcy jest wysyłana wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej z potwierdzeniem otrzymania przez Usługodawcę żądania zwrotu Towaru.
  9. Formularz zapytania
    1. W celu skorzystania z Formularza zapytania konieczne jest zalogowanie się do Konta.
    2. Korzystanie z Formularza zapytania polega na precyzowaniu przez Usługobiorcę warunków zapytania spośród dostępnych opcji w tym, w przypadku gdy dany formularz zapytania to umożliwia – w oparciu o przesłane przez Usługobiorcę pliki.
    3. Korzystanie z Formularza zapytania rozpoczyna się z momentem dokonania wyboru w zakresie któregokolwiek z kryteriów dostępnych w postaci rozwijalnych pasków wyboru, a kończy się z chwilą dokonania wyboru w zakresie wszystkich dostępnych kryteriów oraz kliknięcia na przycisk „Złóż zapytanie ofertowe”, albo z chwilą wcześniejszego zamknięcia strony Sklepu internetowego bez złożenia wysłania zapytania o wycenę, co skutkuje nie wysłaniem zapytania.
    4. Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane w Formularzu zapytania do chwili kliknięcia na przycisk „Złóż zapytanie ofertowe”. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza zapytania poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza zapytania i przejście na inną stronę Sklepu. Zamknięcie strony Sklepu lub przejście do innej strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje nie wysłaniem zapytania do Usługodawcy.
    5. Po wysłaniu zapytania Usługodawca przesyła za pośrednictwem poczty elektronicznej ofertę zakupu podzespołów opracowaną na podstawie kryteriów wybranych przez Usługobiorcę.
    6. Zbudowanie urządzenia na podstawie przesłanych dokumentów wymaga uprzedniego sporządzenia odpowiedniego projektu przez osobę legitymującą się uprawnieniami w zakresie projektowania w rozumieniu odpowiednich obowiązujących przepisów prawa i norm. Lista podzespołów wyświetlana w odpowiedzi na dokonany przez Usługobiorcę wybór kryteriów technicznych nie zastępuje projektu elektrycznego, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wykonania urządzenia przez Usługobiorcę w oparciu o listę podzespołów otrzymaną w wyniku skorzystania z Formularza zapytania.
  10. Formularz konfiguratorów
    1. W celu skorzystania z Formularza konfiguratora konieczne jest zalogowanie się do Konta.
    2. Korzystanie z Formularza konfiguratora polega na precyzowaniu przez Usługobiorcę parametrów technicznych, spośród dostępnych opcji w celu otrzymania listy Towarów spełniających określone przez Usługobiorcę parametry.
    3. Korzystanie z Formularza konfiguratora rozpoczyna się z momentem dokonania wyboru w zakresie któregokolwiek z kryteriów dostępnych w postaci pasków wyboru lub pól typu „check box”, a kończy się z chwilą dokonania wyboru w zakresie wszystkich dostępnych kryteriów oraz wyświetlenia listy podzespołów niezbędnych do wykonania konfigurowanego urządzenia lub układu elektrycznego, albo z chwilą wcześniejszego zamknięcia strony Sklepu internetowego.
    4. Usługobiorca może w każdej chwili korygować wcześniej wprowadzone dane w Formularzu konfiguratora. Zmiana, któregokolwiek z parametrów technicznych powoduje dostosowanie listy podzespołów do dokonanego wyboru przez Usługobiorcę, chyba, że w danym przypadku właściwości danego konfiguratora wymagają zaktualizowania wyników poprzez kliknięcie na odpowiedni przycisk.
    5. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza konfiguratora poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza konfiguratora i przejście na inną stronę Sklepu. Zamknięcie strony Sklepu lub przejście do innej strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje nie wysłaniem danych z formularza do Usługodawcy.
    6. Po wyświetleniu listy podzespołów Usługobiorca może kliknąć na przycisk „Do koszyka”, co spowoduje otwarcie strony Formularza koszyka. Niektóre konfiguratory oferują możliwość dodania do Koszyka, wg wyboru Usługobiorcy, jedynie części Towarów z wyświetlonej listy podzespołów. W tym celu, przed dodaniem Towarów do Koszyka, koniecznej jest uprzednie dodanie wybranych przez siebie Towarów do odrębnej listy.
    7. Zbudowanie urządzenia elektrycznego lub instalacji elektrycznej wymaga uprzedniego sporządzenia odpowiedniego projektu przez osobę legitymującą się uprawnieniami w zakresie projektowania w rozumieniu odpowiednich obowiązujących przepisów prawa. Lista podzespołów wyświetlana w odpowiedzi na dokonany przez Usługobiorcę wybór kryteriów technicznych nie zastępuje projektu elektrycznego, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym i stanowi jedynie propozycję możliwego doboru podzespołów opracowaną w oparciu o powszechnie dostępne katalogi producentów ww. podzespołów. Usługodawca nie gwarantuje kompatybilności podzespołów wyszczególnionych na liście wyświetlanej w odpowiedzi na dokonany przez Usługobiorcę wybór kryteriów technicznych, jak również nie gwarantuje przydatności do jakichkolwiek celów, urządzenia lub instalacji elektrycznej zbudowanej w oparciu o te podzespoły. Przed dokonaniem zakupu ww. podzespołów Usługobiorca powinien się zapoznać ze specyfikacją techniczną ww. podzespołów oraz w razie wątpliwości skonsultować się z osobą posiadającą odpowiednią wiedzę oraz uprawnienia w zakresie odpowiednio projektowania lub eksploatacji sieci, urządzeń oraz instalacji elektrycznych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wykonania urządzeń lub układów elektrycznych przez Usługobiorcę w oparciu o listę podzespołów otrzymaną w wyniku skorzystania z Formularza konfiguratora.
  11. Zamieszczanie Treści
    1. Usługodawca udostępnia możliwość zamieszczania Opinii o Towarach będących w ofercie Sklepu internetowego, Komentarzy do Opinii lub innych Komentarzy, oraz wizytówki Klienta.
    2. W celu zamieszczenia Opinii, Komentarza lub wizytówki Klienta konieczne jest zalogowanie się do Konta.
    3.  Usługobiorca może dodawać Opinie oraz Komentarze pod pseudonimem, korzystając z wybranego przez siebie „Nicka”.
    4. Zamieszczanie Treści odbywa się za pośrednictwem Formularza Opinii, Komentarza lub Wizytówki Klienta.
    5. Korzystanie z Formularza Opinii polega na dokonaniu wyboru w udostępnionych polach wyboru, wpisaniu tekstu w polach tekstowych lub dodaniu zdjęć lub linków do filmu.
    6. W celu opublikowania Opinii konieczne jest zaznaczenie wszystkich pól wyboru, uzupełnienie wszystkich pól tekstowych zaznaczonych, jako wymagane oraz kliknięcie na przycisk „Dodaj opinię”.
    7.  Korzystanie z Formularza Komentarza polega na zamieszczeniu tekstu w polu tekstowym.
    8. W celu opublikowania Komentarza konieczne jest wpisanie tekstu w pole tekstowe oraz klikniecie na przycisk „Dodaj komentarz”.
    9. Klient, który osiągnie odpowiedni, określony przez Usługodawcę, poziom punktów z tytułu dodawania Komentarzy lub Opinii, ma prawo zamieścić Wizytówkę Klienta.
    10. Korzystanie z Formularza Wizytówki Klienta polega na zamieszczeniu w ramach Konta, tekstu, w tym linku do strony internetowej Klienta lub dodaniu zdjęć lub logotypu (rozmiar max: szerokość 354 px – wysokość 197px). Wizytówka Klienta jest widoczna po kliknięciu na Nick Klienta, którym posługuje się on przy zamieszczaniu Opinii.
    11. Usługobiorca może w każdej chwili zakończyć korzystanie z edytowanego Formularza Opinii, Komentarza lub Wizytówki Klienta poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub przejście na inną stronę Sklepu internetowego. Zamknięcie strony Sklepu lub przejście do innej strony Sklepu w trakcie edycji danego Formularza powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych.
    12. Ograniczenia dotyczące rodzaju zamieszczanych Treści są opisane w cz. VI Regulaminu.
    13. Do Opinii mogą być dodawane zdjęcia (pliki typu jpg, png.) lub filmy (link do YouTube) związane z Towarem lub zastosowaniem Towaru.
    14. Autorem Treści może być tylko podmiot dodający daną Treść. Dodając Treść, Usługobiorca, który nie posiada Subkonta, oświadcza, że jest jej autorem oraz, że korzystanie przez Usługodawcę z danej Treści nie będzie naruszać praw osób trzecich.
    15. Jeżeli Treści stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Usługobiorca będący jej autorem zwany dalej Licencjodawcą, zamieszczając Treści w Sklepie Internetowym udziela Usługodawcy, zwanemu dalej Licencjobiorcą, na czas nieoznaczony licencji nieodpłatnej, niewyłącznej, przenoszalnej, z prawem do udzielania sublicencji, bez ograniczeń terytorialnych, na korzystanie z ww. utworów na wszystkich polach eksploatacji określonych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz udziela mu nieodpłatnie, nieograniczoną czasowo oraz terytorialnie zgodę na wykonywanie praw zależnych, na ww. polach eksploatacji oraz zobowiązuje się nieodpłatnie, bez ograniczeń czasowych, terytorialnych, nie wykonywać przysługujących mu autorskich praw osobistych do ww. utworów.
    16. Usługobiorca, który utworzył Subkonto oświadcza, iż Użytkownicy Subkonta, którzy dodają w ramach jego Konta Treści stanowiące utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, udzielają mu każdorazowo na czas nieoznaczony licencji nieodpłatnej, niewyłącznej, przenoszalnej, z prawem do udzielania sublicencji, bez ograniczeń terytorialnych, na korzystanie z ww. utworów na wszystkich polach eksploatacji określonych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz udzielają Usługobiorcy nieodpłatnie, nieograniczoną czasowo oraz terytorialnie zgodę na wyrażanie w ich imieniu osobom trzecim zgody na wykonywanie praw zależnych, na ww. polach eksploatacji oraz wyrażają zgodę na wykonywanie przez Usługobiorcę w ich imieniu autorskich praw osobistych.
    17. W przypadku, gdy podmiotem dodającym Treści jest Użytkownik Subkonta, jeżeli ww. Treści stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Usługobiorca zwany dalej Sublicencjodawcą, udziela Usługodawcy, zwanemu dalej Sublicencjobiorcą, na czas nieoznaczony licencji nieodpłatnej, niewyłącznej, przenoszalnej, z prawem do udzielania sublicencji, bez ograniczeń terytorialnych, na korzystanie z ww. utworów na wszystkich polach eksploatacji określonych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz udziela mu nieodpłatnie, nieograniczoną czasowo oraz terytorialnie zgodę na wykonywanie praw zależnych, na ww. polach eksploatacji oraz zobowiązuje się nieodpłatnie, bez ograniczeń czasowych oraz terytorialnych, nie wykonywać przysługujących autorskich praw osobistych przysługujących autorom ww. utworów.
    18. Termin obowiązywania licencji lub sublicencji rozpoczyna bieg, począwszy od dnia umieszczenia utworu na stronie Sklepu internetowego.
    19. Usługobiorca wyraża zgodę na dokonywanie przez Usługodawcę zmian w Treściach i w tym zakresie zobowiązuje się nie wykonywać autorskiego prawa osobistego do nienaruszania treści i formy utworu.
    20. W przypadku wypowiedzenia licencji, okres wypowiedzenia wynosi 5 lat.
    21. Zgłoszenie przez Usługobiorcę żądania usunięcia dotyczących go danych osobowych na podstawie art. 17 Rozporządzenia ogólnego ochronie danych (RODO), jest równoznaczne z wykonaniem przez Usługobiorcę przysługującego mu osobistego prawa autorskiego do anonimowego udostępnienia utworu. 
    22. Usługobiorca oraz Użytkownik Subkonta ma możliwość zbierania punktów obrazujących poziom jego aktywności w zakresie dodawania Opinii lub Komentarzy.
  12.  Formularz zamówienia usługi Integracje API
    1. Formularz zamówienia usługi Integracje API jest dostępny wyłącznie dla Przedsiębiorców.
    2. Formularz zamówienia usługi Integracje API jest dostępny w zakładce Integracje API, po zalogowaniu się do Konta w Sklepie internetowym.
    3. Usługa Integracje API jest świadczona w oparciu o odrębny regulamin tej usługi dostępny w zakładce Udostępnianie bazy produktowej.
    4. Formularz zamówienia usługi Integracje API nie jest dostępny dla Użytkownika Subkonta w Sklepie internetowym.
    5. Korzystanie z Formularza zamówienia usługi Integracje API polega na sprecyzowaniu warunków umowy o świadczenie usługi Integracje API poprzez dokonanie wyboru spośród dostępnych opcji, wprowadzenie treści w aktywnych polach formularza oraz wysłaniu do Usługodawcy drogą elektroniczną danych zawartych w formularzu, poprzez kliknięcie na przycisk „Zamów usługę”. 
    6. Korzystanie z Formularza zamówienia usługi Integracje API rozpoczyna się z chwilą dokonania wyboru przez Usługobiorcę jednego z dostępnych pakietów usługi a ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia poprzez kliknięcie na przycisk „Zamów usługę” albo z chwilą wcześniejszego zamknięcia strony Sklepu internetowego bez złożenia Zamówienia.
    7. Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane lub dokonane wybory w Formularzu zamówienia usługi Integracje API do chwili kliknięcia na przycisk „Zamów usługę”. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza zamówienia usługi Integracje API poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza zamówienia usługi Integracje API i przejście na inną stronę Sklepu internetowego. Zamknięcie strony Sklepu internetowego powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych lub dokonanych wyborów i skutkuje nie wysłaniem Zamówienia do Usługodawcy.
    8. Z chwilą kliknięcia przez Usługobiorcę na przycisk „Zamów usługę” do Usługobiorcy jest wysyłana wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej z potwierdzeniem warunków zawartej umowy o świadczenie usługi.
  13.  Formularz zamówienia usługi TIM Komfort Premium
    1. Formularz zamówienia usługi TIM Komfort Premium jest dostępny wyłącznie dla Przedsiębiorców, którym Usługodawca postanowił udostępnić ten formularz.
    2. Formularz zamówienia usługi TIM Komfort Premium jest dostępny w zakładce TIM Komfort Premium, po zalogowaniu się do Konta w Sklepie internetowym.
    3. Usługa TIM Komfort Premium jest świadczona w oparciu o odrębny regulamin tej usługi dostępny w zakładce TIM Komfort Premium.
    4. Zawarcie umowy o świadczenie usługi TIM Komfort Premium odbywa się na zasadach wskazanych w regulaminie tej usługi dostępnym w zakładce TIM Komfort Premium.
    5. Użytkownika Subkonta nie może zawrzeć umowy o świadczenie usługi TIM Komfort Premium. 
    6. Korzystanie z Formularza zamówienia usługi TM Komfort Premium polega na kliknięciu w przycisk „Zamów pakiet”.
  14. Formularz kontaktowy
    1. Formularz kontaktowy służy do przesyłania do Usługodawcy wiadomości.
    2. W zależności od miejsca, w którym umiejscowiony jest dany formularz, skorzystanie z niego może wymagać zalogowania się do Konta.
    3. Korzystanie z Formularza kontaktowego polega na wypełnieniu pól tekstowych oznaczonych „*”, jako wymagane, dokonaniu wyboru tematu wiadomości spośród dostępnych opcji na liście rozwijalnej, wpisaniu treści wiadomości oraz wysłaniu do Usługodawcy drogą elektroniczną danych zawartych w formularzu.
    4. Niektóre Formularze kontaktowe dostępne w Sklepie umożliwiają dołączenie do wiadomości pliku z urządzenia Usługobiorcy, poprzez kliknięcie na przycisk „Wczytaj plik”.
    5. Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane do chwili kliknięcia na przycisk oznaczający wysłanie wiadomości do Usługodawcy. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza kontaktowego poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez przejście na inną stronę Sklepu internetowego. Zamknięcie strony Sklepu internetowego lub przejście na inną stronę powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje nie wysłaniem wiadomości do Usługodawcy.
  15. Formularz zapisu na Newsletter
    1. Formularz zapisu na Newsletter służy do wpisania adresu poczty elektronicznej Usługobiorcy oraz wyrażenia zgody na otrzymywanie od Usługodawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji handlowej w celu marketingu bezpośredniego.
    2. Korzystanie z Formularza zapisu na Newsletter polega na wypełnieniu pola tekstowego oraz wysłaniu do Usługodawcy drogą elektroniczną danych zawartych w formularzu.
    3. Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane do chwili kliknięcia na przycisk „Zapisz”, który znajduje się na kolejnej podstronie formularza, zawierającej Klauzulę zgody na otrzymywanie od Usługodawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji handlowej w celu marketingu bezpośredniego . Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza zapisu na Newsletter poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez przejście na inną stronę Sklepu internetowego. Zamknięcie strony Sklepu internetowego lub przejście na inną stronę powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje nie wysłaniem do Usługodawcy danych zawartych w formularzu. 
    4. Po zapisaniu się na Newsletter, Usługodawca wysyła Newslettery z częstotliwością uzależnioną od potrzeb biznesowych Usługodawcy.
    5. Usługobiorca ma prawo w każdym czasie cofnąć zgodę na otrzymywanie od Usługodawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji handlowej w celu marketingu bezpośredniego, np. poprzez kliknięcie w link zawarty w stopce każdego Newslettera.

V. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

  1. Usługobiorca ma prawo składać reklamacje w sprawie dotyczącej Usługi.
  2. Reklamacja w sprawie Usługi może zostać złożona w dowolny sposób zapewniający dojście oświadczenia woli Usługobiorcy w sprawie reklamacji do TIM S.A., w szczególności drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@tim.pl. lub w formie pisemnej na adres: TIM S.A., ul. Jaworska 13, 53-612 Wrocław.
  3. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać następujące dane:
    1. dane Usługobiorcy (imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej),
    2. żądanie zgłaszane w ramach reklamacji.
  4. Termin na rozpatrzenie reklamacji w sprawie dotyczącej Usługi wynosi 14 dni od otrzymania reklamacji.

VI. OGRANICZENIA DOTYCZĄCE TREŚCI – NIELEGALNE TREŚCI ORAZ TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM.

  1. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. 
  2. Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
  3. Treści nie mogą stanowić Nielegalnych treści, w szczególności zachęcających, pochwalających lub prezentujących (w tym poprzez odsyłanie do innych stron internetowych) popełnianie następujących przestępstw: 
    1. Handel ludźmi (Werbowanie, transport, przekazywanie, przechowywanie lub przyjmowanie osób, w tym wymiana lub przekazanie kontroli nad tymi osobami, z zastosowaniem groźby lub przemocy bądź innych form przymusu, uprowadzenia, oszustwa, podstępu, poprzez nadużycie uprawnień lub wykorzystanie sytuacji bezbronności, lub też wręczenie lub przyjęcie płatności lub korzyści dla uzyskania zgody osoby sprawującej kontrolę nad inną osobą, w celu wyzysku.)
    2. przestępstw związanych z terroryzmem:
      1. ataki na życie ludzkie, które mogą powodować śmierć, 
      2. ataki na integralność fizyczną osoby; porwania lub branie zakładników;
      3. spowodowanie rozległych zniszczeń obiektów rządowych lub obiektów użyteczności publicznej, systemu transportowego, infrastruktury, w tym systemu informacyjnego, stałych platform umieszczonych na szelfie kontynentalnym, miejsca publicznego lub mienia prywatnego – jeżeli zniszczenia te mogą zagrozić życiu ludzkiemu lub spowodować poważne straty gospodarcze; 
      4. zajęcie statku powietrznego, statku wodnego lub innego środka transportu publicznego lub towarowego; 
      5. wytwarzanie, posiadanie, nabywanie, przewożenie, dostarczanie lub używanie materiałów wybuchowych lub broni, w tym broni chemicznej, biologicznej, radiologicznej lub jądrowej, jak również badania nad taką bronią i rozwój broni chemicznej, biologicznej, radiologicznej lub jądrowej; 
      6. uwalnianie substancji niebezpiecznych lub powodowanie pożarów, powodzi lub wybuchów, czego rezultatem jest zagrożenie życia ludzkiego, 
      7. zakłócanie lub przerywanie dostaw wody, energii elektrycznej lub wszelkich innych podstawowych zasobów naturalnych, czego rezultatem jest zagrożenie życia ludzkiego;
      8. niezgodna z prawem umyślna ingerencja w systemy informatyczne, powodująca poważne szkody lub popełniona przeciwko systemowi informatycznemu o charakterze infrastruktury krytycznej, 
      9. niezgodna z prawem ingerencja w dane komputerowe w systemie informatycznym o charakterze infrastruktury krytycznej;
      10. grożenie popełnieniem jednego z czynów wymienionych w Art. 3 lit. a) – i) Dyrektywy 2017/541

        – w przypadku gdy są podejmowane w celu: poważnego zastraszenia ludności, bezprawne go zmuszenia rządu lub organizacji międzynarodowej do podjęcia lub zaniechania jakiegoś działania, poważnej destabilizacji lub zniszczenia podstawowych struktur politycznych, konstytucyjnych, gospodarczych lub społecznych danego państwa lub danej organizacji międzynarodowej, 

      11. kierowanie grupą terrorystyczną, uczestnictwo w działaniach grupy terrorystycznej, w tym poprzez dostarczanie informacji lub zasobów materialnych lub poprzez wszelkiego rodzaju finansowanie działań takiej grupy, ze świadomością, że takie uczestnictwo będzie stanowiło wkład w działalność przestępczą grupy terrorystycznej, 
      12. rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie w dowolny sposób, w internecie lub poza nim, przekazu do publicznej wiadomości z zamiarem podżegania do popełnienia jednego z przestępstw wymienionych w art. 3 ust. 1 lit. a)–i) Dyrektywy 2017/541 , jeżeli takie działanie, bezpośrednio lub pośrednio, na przykład poprzez pochwalanie aktów terrorystycznych, popiera popełnianie przestępstw terrorystycznych i tym samym stwarza niebezpieczeństwo popełnienia jednego lub większej liczby takich przestępstw,
      13. nakłanianie innej osoby do popełnienia lub przyczynienia się do popełnienia jednego z przestępstw wymienionych w art. 3 ust. 1 lit. a)–i) lub w art. 4. Dyrektywy 2017/541, 
      14. udzielanie instruktażu w zakresie wytwarzania lub stosowania materiałów wybuchowych, broni palnej lub innych rodzajów broni lub trujących lub niebezpiecznych substancji, lub innych szczególnych metod lub technik, w celu popełnienia lub przyczynienia się do popełnienia jednego z przestępstw wymienionych w art. 3 ust. 1 lit. a)–i) Dyrektywy 2017/541, ze świadomością, że przekazywane umiejętności mają zostać wykorzystane w tym celu,
      15. utrzymywanie instruktażu w zakresie wytwarzania lub stosowania materiałów wybuchowych, broni palnej lub innych rodzajów broni lub trujących lub niebezpiecznych substancji, lub innych szczególnych metod lub technik, w celu popełnienia lub przyczynienia się do popełnienia jednego z przestępstw wymienionych w art. 3 ust. 1 lit. a)–i) . Dyrektywy 2017/541, 
      16. podróżowanie do państwa innego niż to państwo członkowskie w celu popełnienia lub przyczynienia się do popełnienia jednego z przestępstw terrorystycznych, o których mowa w art. 3 Dyrektywy 2017/541, w celu uczestniczenia w działaniach grupy terrorystycznej ze świadomością, że takie uczestnictwo będzie stanowiło wkład w działalność przestępczą takiej grupy, o której to działalności mowa w art. 4 Dyrektywy 2017/541, lub w celu prowadzenia lub odbycia szkolenia na potrzeby terroryzmu, o czym mowa w art. 7 i 8 Dyrektywy 2017/541.
      17. podróżowanie do tego państwa członkowskiego w celu popełnienia lub przyczynienia się do popełnienia jednego z przestępstw terrorystycznych, o których mowa w art. 3 Dyrektywy 2017/541, w celu uczestniczenia w działaniach grupy terrorystycznej ze świadomością, że takie uczestnictwo będzie stanowiło wkład w działalność przestępczą takiej grupy, o której to działalności mowa w art. 4 Dyrektywy 2017/541, lub w celu prowadzenia lub odbycia szkolenia na potrzeby terroryzmu, o czym mowa w art. 7 i 8 Dyrektywy 2017/541; l
      18. działania przygotowawcze podejmowane przez osobę, która dostaje się na terytorium tego państwa członkowskiego z zamiarem popełnienia lub przyczynienia się do popełnienia jednego z przestępstw terrorystycznych, o których mowa w art. 3 Dyrektywy 2017/541, 
      19. każdy czyn organizowania lub ułatwiania, który pomaga danej osobie w podróżowaniu w celach terrorystycznych, o czym mowa w art. 9 ust. 1 i art. 9 ust. 2 lit. a) Dyrektywy 2017/541, ze świadomością, że pomoc ta jest przeznaczona do tego celu, 
      20. działania polegające na dostarczaniu lub gromadzeniu funduszy, w dowolny sposób, bezpośrednio lub pośrednio, z zamiarem ich wykorzystania lub ze świadomością, że mają zostać wykorzystane, w całości lub w części, do popełnienia lub do przyczynienia się do popełnienia jednego z przestępstw, o których mowa w art. 3–10 Dyrektywy 2017/541,
      21. kradzież kwalifikowana dokonana w celu popełnienia jednego z przestępstw wymienionych w art. 3 Dyrektywy 2017/541, 
      22. wymuszenie dokonane z zamiarem popełnienia jednego z przestępstw wymienionych w art. 3 Dyrektywy 2017/541, 
      23. sporządzanie lub korzystanie z fałszywych dokumentów urzędowych dokonane z zamiarem popełnienia jednego z przestępstw wymienionych w art. 3 ust. 1 lit. a)–i), w art. 4 lit. b) oraz w art. 9 Dyrektywy 2017/541.
  4. Treści nie mogą również zawierać informacji naruszających autorskie prawa osobiste lub majątkowe jak również prawa własności przemysłowej.
  5. Treści nie mogą również zawierać informacji naruszających dobre obyczaje lub normy moralne, obrażające godność lub naruszające dobra osobiste innych osób, w tym prawo do wizerunku, wulgarnych, obraźliwych, popierających radykalne postawy społeczne lub głoszących takie poglądy (wszelkiego rodzaju dyskryminacja rasowa, etniczna, ze względu na płeć, wyznanie, propagowanie nienawiści itp.), treści pornograficznych.
  6. Treści nie mogą zawierać informacji stanowiących dane osobowe osób trzecich.
  7. Treści nie mogą zawierać adresów e-mailowych, nr komunikatorów, wizerunku osób fizycznych, linków do innych stron poza www.tim.pl oraz poza profilami, kanałami lub kontami prowadzonymi przez Usługodawcę w mediach społecznościowych, linków do filmów w serwisie YouTube, ocen serwisów Usługodawcy oraz serwisów producentów, zdjęć i grafik nie związanych z Towarem lub zastosowaniem Towaru.
  8. Zabronione jest dodawanie Opinii nieprawdziwych, pisanych na zamówienie osób trzecich, w celu wprowadzenia w błąd innych osób w zakresie posiadania lub nie posiadania określonych cech przez Towary będące przedmiotem Opinii.
  9. Treści nie mogą być kopiowane z innych treści, których autorem jest Usługobiorca, znajdujących się w Internecie.
  10. Treści nie mogę być pisane w sposób zautomatyzowany w celu uzyskania korzyści majątkowych z powodu dodania takich opinii.
  11. Treści nie mogą stanowić reklamy, której formy są zakazane przepisami ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy z dnia 23.07.2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
  12. Treści nie mogą stanowić informacji handlowych wprowadzających w błąd.

VII. MODERACJA TREŚCI

  1. Usługodawca, stosując i egzekwując ograniczenia dotyczące Treści, o których mowa w cz. VI Regulaminu, działa z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym zapisanych w Karcie praw podstawowych Usługobiorcy lub autor Treści, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
  2. Usługodawca, przed ich opublikowaniem, moderuje Opinie oraz Komentarze pod względem ich zgodności z Regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa. Usługodawca ma prawo nie publikować Treści w przypadku, gdy nie spełniają warunków, o których mowa powyżej.
  3. W przypadku stwierdzenia, że Treści stanowią Nielegalne treści lub w inny sposób naruszają postanowienia Regulaminu Usługodawca odpowiednio nie zezwala na ich publikację lub usuwa takie Treści.
  4. O odmowie publikacji lub usunięciu danej Treści Usługodawca zawiadomi Usługobiorcę, który zamieścił daną Treść, przesyłając zawiadomienie za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zawiadomienie będzie zawierało uzasadnienie decyzji odpowiednio o odmowie publikacji Treści lub o usunięciu Treści wraz z informacją o przysługujących Usługobiorcy środkach odwoławczych.
  5. Usługodawca nie jest zobowiązany przekazywania uzasadnienia decyzji o usunięciu Treści, które są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości. 
  6. Usługobiorca, którego Treść nie została opublikowana lub została usunięta przez Usługodawcę ma prawo odwołać się od takiej decyzji do sądu powszechnego.

VIII. ZGŁASZANIE NIELEGALNYCH TREŚCI

  1. W przypadku stwierdzenia, że Treści stanowią Nielegalne treści, każdy może zawiadomić Usługodawcę o tym fakcie:
    1. za pośrednictwem elektronicznego Formularza kontaktowego przeznaczonego do przesyłania takich zgłoszeń, dostępnego z poziomu każdej Opinii lub Komentarza – pod linkiem Zgłoś nadużycie
    2. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: naruszenia@tim.pl.
  2. Zgłoszenie Nielegalnych treści musi zawierać:
    1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią Nielegalne treści;
    2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści,
    3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej, zastępująca decyzję ramową Rady 2004/68/WSiSW (przestępstwa związane z niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych, przestępstwa związane z wykorzystywaniem seksualnym, przestępstwa związane z pornografią dziecięcą);
    4. w przypadku gdy zgłoszenie jest dokonywane przez zaufany podmiot sygnalizujący w rozumieniu art. 22 Aktu o usługach cyfrowych (Rozporządzenie PE i Rady (UE) 2022/2065) - wskazanie nazwy tego podmiotu.
    5. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  3. W przypadku gdy Usługobiorca posiada elektroniczne dane kontaktowe osoby dokonującej zgłoszenia, niezwłocznie przesyła ww. osobie potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
  4. W przypadku stwierdzenia, że Treść, której dotyczy zgłoszenie stanowi Nielegalną treść, Usługodawca usuwa daną Treść.
  5. W przypadku gdy Usługodawca posiada elektroniczne dane kontaktowe osoby dokonującej zgłoszenia, Usługodawca powiadamia tą osobę o swojej decyzji w odniesieniu do Treści, których dotyczy zgłoszenie:
    1. niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia – w przypadku zgłoszeń dotyczących Nielegalnych treści innych niż przestępstwa,
    2. Niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia Nielegalnych treści dotyczących przestępstw.
  6. Zawiadomienie będzie zawierało uzasadnienie decyzji oraz informację o przysługujących Usługobiorcy środkach odwoławczych.
  7. Usługodawca powiadamia za pośrednictwem poczty elektronicznej osobę, która zamieściła daną Treść, o usunięciu takiej Treści w rezultacie rozpatrzenia zgłoszenia, najpóźniej w dniu usunięcia takiej Treści. Zawiadomienie będzie zawierało uzasadnienie decyzji o usunięciu Treści wraz z informacją o przysługujących Usługobiorcy środkach odwoławczych.
  8. Usługodawca nie jest zobowiązany do przekazywania uzasadnienia decyzji o usunięciu Treści, które są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości. 
  9. Usługobiorca, którego Treść została usunięta przez Usługodawcę w skutek otrzymania zgłoszenia, o którym mowa w cz. VIII ust. 1 Regulaminu ma prawo odwołać się od takiej decyzji do sądu powszechnego.
  10. Usługobiorca, który dokonał zgłoszenia, w odpowiedzi na które Usługodawca nie stwierdził jej nielegalnego charakteru lub niezgodności z Regulaminem oraz odmówił usunięcia takiej Treści, ma prawo odwołać się od takiej decyzji do sądu powszechnego.

IX. PUNKT KONTAKTOWY

Usługodawca tworzy jeden wspólny punkt kontaktowy przeznaczony do kontaktu z Usługobiorcami oraz z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Rada Usług Cyfrowych na potrzeby stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), poprzez udostępnienie adresu poczty elektronicznej: naruszenia@tim.pl. Dodatkowo kontakt w sprawach związanych z ww. rozporządzeniem jest możliwy dla usługobiorców również za pośrednictwem ogólnego formularza kontaktowego na stronie Sklepu internetowego, w zakładce Kontakt.

X. WSPÓŁPRACA Z ORGANAMI

  1. Usługodawca ma obowiązek podjęcia określonych działań w stosunku do Treści, co do których otrzymał nakaz, o którym mowa w art. art. 9 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), wydany przez odpowiednie krajowe organy sądowe lub administracyjne na podstawie mającego zastosowanie prawa Unii lub mającego zastosowanie prawa krajowego zgodnego z prawem Unii. 
  2. Usługodawca poinformuje Usługobiorcę, którego dotyczy ww. nakaz, o otrzymanym nakazie i o działaniach podjętych w odpowiedzi na ten nakaz. Takie informacje przekazane Usługobiorcy będą obejmowały uzasadnienie, istniejące możliwości odwołania się oraz opis terytorialnego zakresu stosowania nakazu.
  3. Usługodawca może przekazać pozostające w jego posiadaniu dane Usługobiorcy sądom, prokuraturze, policji i innym uprawnionym organom lub instytucjom w związku z prowadzonymi przez ww. organy i instytucje postępowaniami dotyczącymi dodania Treści przez Usługobiorcę. 
  4. W przypadku otrzymania przez Usługodawcę żądania udostępnienia informacji o Usługobiorcy zgodnie z art. 10 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), Usługodawca poinformuje Usługobiorcę o otrzymanym nakazie i działaniach podjętych w odpowiedzi na ten nakaz. Takie informacje będą obejmowały uzasadnienie i istniejące możliwości odwołania się. 

XI. INFORMACJA O ZAGROŻENIACH ZWIĄZANYCH Z KORZYSTANIEM Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Usługodawca, zwraca uwagę, że korzystając z Internetu, w tym korzystając z usług świadczonych drogą elektroniczną, istnieje ryzyko zarażenia systemu teleinformatycznego przez złośliwe oprogramowanie np. wirusy, robaki czy konie trojańskie. Niezależnie od faktu, iż Usługodawca na stronach Sklepu internetowego podejmuje we własnym zakresie środki bezpieczeństwa, każdy użytkownik Internetu powinien zabezpieczyć własny komputer, choćby poprzez instalację programu antywirusowego z aktualną bazą wirusów oraz osobistego firewall’a. Na rynku są dostępne wysokiej jakości programy komercyjne jak i darmowe. Narzędzia te, w zależności od wybranej opcji, w mniejszym lub większym stopniu pozwalają na zabezpieczenie komputera przed niepożądanymi atakami ze strony innych użytkowników Internetu. Należy również podkreślić konieczność prawidłowego ustawienia przeglądarki internetowej. Często spotykanym rodzajem ataku jest atak opierający się na technice „phishing”. Polega ona na usiłowaniu wyłudzenia haseł. Ataki te są przeprowadzane poprzez wysyłanie do potencjalnej ofiary listu elektronicznego z prośbą o zalogowanie się do konta w danym serwisie, dostępnym rzekomo pod linkiem podanym w wiadomości. Linki najczęściej prowadzą do sfałszowanych stron, które w łudzący sposób przypominają oryginalne. Podczas procesu logowania się, podane hasła są przechwytywane z formularzy, a następnie wykorzystywane przez atakującego do zalogowania się do faktycznych kont ofiar. W celu uniknięcia ryzyka takiego ataku Usługobiorca powinien pamiętać, że Usługodawca nigdy nie wysyła wiadomości elektronicznych z prośbą o podanie haseł do kont Usługobiorców. W przypadku otrzymania takiej wiadomości, powinna ona wzbudzić podejrzliwość. Zalecane jest skontaktowanie się z Usługodawcą i poinformowanie o zaistniałej sytuacji. Usługobiorca nie powinien również otwierać stron podanych w linkach w tego typu wiadomościach. Pod żadnym pozorem nie należy przesyłać mailowo żadnych loginów i haseł do Konta. Podczas logowania się do Konta należy zwrócić uwagę, czy w pasku adresu strony wyświetlana jest informacja o korzystaniu przez stronę z protokołu HTTPS. Nie wolno ujawniać loginu i hasła osobom nieupoważnionym przez Usługobiorcę do dostępu do Konta, Należy wprowadzać login i hasło w sposób uniemożliwiający innym osobom ich poznanie. Nie powinno się zapisywać hasła, a samo hasło powinno się zmieniać w regularnych odstępach czasu.

XII. DANE OSOBOWE

Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych klientów Sklepu internetowego dostępne są na stronie www.tim.pl/o-firmie/polityka-prywatnosci

XIII. PRAWA AUTORSKIE

  1. Strona internetowa Sklepu internetowego jest chroniona prawem autorskim. Wszelkie prawa nieprzyznane wyraźnie Usługobiorcy na podstawie niniejszego Regulaminu pozostają zastrzeżone na rzecz Usługodawcy lub podmiotów udzielających Usługodawcy licencji na korzystanie z poszczególnych utworów prezentowanych w postaci zawartości Strony internetowej.
  2. Usługobiorca może korzystać z utworów oraz baz danych zawartych na stronach internetowych Sklepu internetowego w zakresie dozwolonego użytku wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27.07.2001 r. o ochronie baz danych.

XIV. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA SPORÓW 

  1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń związanych ze świadczeniem Usług przez Usługodawcę, dotyczących zagadnień innych niż działania Usługodawcy odnośnie Treści , w szczególności konsument może skorzystać z:
    1. stałego polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, 
    2. postępowania mediacyjnego prowadzonego przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, 
    3.  bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),
    4. platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: 
    1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
    2.  http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz 
    3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

 XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
    1. wysyłania do Usługobiorcy za pośrednictwem poczty elektronicznej komunikatów technicznych dotyczących działania Sklepu Internetowego lub komunikatów prawnych dotyczących Usług -nie stanowiących informacji handlowej,
    2. okresowych przerw technicznych niezbędnych do aktualizacji, modernizacji,
    3. konserwacji i rozwijania Sklepu Internetowego.
    4. w przypadkach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Sklepu Internetowego, Usługodawca ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług bez wcześniejszego powiadomienia Usługobiorcy.
  2. Usługodawca ma prawo zmienić Regulamin z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uznaje się:
    1. Siłę wyższą,
    2. Wprowadzenie nowych towarów lub usług do oferty Usługodawcy, zmiana lub zaprzestanie świadczenia dotychczasowych usług, w szczególności w skutek zmiany polityki handlowej Usługodawcy, zmian otoczenia rynkowego Usługodawcy wskutek postępu technicznego, technologicznego, informatycznego, zmiany przepisów prawa.
    3. Wprowadzenie nowych lub zmiana dotychczas obowiązujących przepisów prawa dotyczących Usługodawcy lub Usługobiorcy w szczególności mających wpływ na świadczenie usług drogą elektroniczną lub zawieranie umów na odległość, regulujących prawa i obowiązki konsumentów,
    4. Zmiany lub pojawienia się nowych interpretacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa na skutek orzeczeń sądów, albo decyzji organów władzy i administracji publicznej wpływających na działalność Usługodawcy.
  3. Usługodawca powiadomi Usługobiorcę każdorazowo o planowanej zmianie Regulaminu, w formie komunikatu przesłanego na adres poczty elektronicznej podany Usługodawcy na etapie zakładania Konta. Nowy Regulamin wejdzie w życie w terminie nie krótszym niż 14 dni od daty otrzymania przez Usługobiorcę ww. powiadomienia. W przypadku nieakceptowania nowej treści Regulaminu Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę w każdym czasie przed dniem jej wejścia w życie, w trybie opisanym w cz. IV ust. 3 pkt. 14 Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wpływa na treść czynności prawnych dokonanych przez Usługodawcę z Usługobiorcą za pośrednictwem Sklepu internetowego do dnia wejścia w życie nowego Regulaminu.
  4. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego są zawierane w języku polskim.
  5. Do korzystania ze Sklepu internetowego ma zastosowanie prawo polskie.
  6. W przypadku uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nieważność lub bezskuteczność tego postanowienia nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. Usługodawca dołoży starań, aby nieważne lub nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, niewadliwym prawnie postanowieniem.
  7. Regulamin obowiązuje od dnia 17.02.2024 r.


Archiwalne wersje dokumentu wraz z datą wycofania:

2024-02-16
2023-07-09
2021-07-31
2021-02-16
Jednopixelowy obrazek