REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Niniejszy dokument (zwany dalej Regulaminem) jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, określającym prawa i obowiązki osób korzystających ze sklepu Internetowego dostępnego pod adresem internetowym www.tim.pl, prowadzonego przez Usługodawcę.
2. Ilekroć w treści Regulaminu nie postanowiono inaczej poszczególne postanowienia Regulaminu odnoszą się zarówno do Usługobiorców korzystających ze Sklepu internetowego za pośrednictwem strony WWW jak i za pośrednictwem Aplikacji mobilnej.
3. Użytkownik korzystający ze Sklepu Internetowego zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu.
4. TIM S.A. nie zawiera żadnych umów z podmiotami na które są nałożone jakiekolwiek sankcje krajowe, unijne lub międzynarodowe – obowiązujące na terytorium Polski. Podmiot, na który są nałożone sankcje, o których mowa w zdaniu poprzedzającym nie może zawrzeć umowy z TIM S.A. Złożenie przez Klienta Zamówienia do TIM S.A. jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta oświadczenia, że Klient nie jest objęty jakimikolwiek sankcjami krajowymi, unijnymi lub międzynarodowymi – obowiązującymi na terytorium Polski.
1. Następującym wyrażeniom użytym w tekście niniejszego Regulaminu zostały przypisane następujące znaczenia:
Aplikacja mobilna - program komputerowy pod nazwą „TIM” umożliwiający korzystanie ze Sklepu internetowego za pośrednictwem urządzenia mobilnego.
Dni robocze - dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Informacje handlowe - informacje o Towarach wyświetlane w Sklepie internetowym. Informacje handlowe w zakresie ceny oraz dostępności Towaru, na etapie przed dodaniem Towaru do Koszyka i zalogowaniem się do Konta, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego lecz jedynie zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji.
Hasło - zestaw znaków alfanumerycznych konieczny do autoryzacji Usługobiorcy podczas logowania do Konta. Hasło jest określane samodzielnie przez Usługobiorcę podczas zakładania Konta.
Klauzule - oświadczenia, które Usługobiorca może złożyć dobrowolnie poprzez zaznaczenie tzw. „check-boxów” w ramach formularza dostępnego na stronie Sklepu internetowego na etapie zakładania Konta, których zaznaczenie oznacza zgodę na treść każdego z ww. oświadczeń, tj. zgodę na treść Regulaminu, OWS oraz treść Polityki prywatności Sklepu internetowego oraz odrębnie zgodę na przesyłanie informacji handlowej drogą elektroniczną w celu marketingu bezpośredniego oraz zgodę na kontakt telefoniczny w celu marketingu bezpośredniego.
Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221Kodeksu cywilnego). Osoba fizyczna zamierzająca zawrzeć z Usługodawcą umowę pośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, zobowiązana jest na etapie zakładania Konta w Sklepie internetowym zaznaczyć opcję Konsument, a nie opcję Firma. Zaznaczenie opcji Firma oznacza, że osoba fizyczna zawiera z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej/jego działalnością gospodarczą.
Konfigurator - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca po wypełnieniu obowiązkowych pól, otrzymuje listę Towarów spełniających określone parametry
Konto - zespół funkcjonalności Sklepu internetowego oraz zbiór danych podanych przez Usługobiorcę, dostępny po uprzednim założeniu, aktywowaniu i zalogowaniu się do Konta. Usługobiorca ma możliwość korzystania z Konta również za pomocą Aplikacji mobilnej.
Koszyk - zespół funkcjonalności Konta założonego przez Przedsiębiorcę, obejmujący Formularz koszyka oraz umożliwiających między innymi tworzenie wielu Koszyków i zarządzanie nimi, eksport do pliku listy Towarów z danego Koszyka, import z pliku Usługobiorcy listy Towarów do danego Koszyka, tworzenie oferty dla klienta Usługodawcy, w parciu o towary z danego Koszyka.
Formularz kontaktowy - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca może wysłać wiadomość do Usługodawcy, np. formularz w zakładce Kontakt, formularz „Zgłoś sprawę” dostępny po zalogowaniu do Konta w zakładce Moje dane lub formularz „Zgłoś uwagi” dostępny jako wysuwany formularz po kliknięciu na ikonkę po prawej stronie ekranu lub formularz przeznaczony do zgłaszania Nielegalnych treści lub innych Treści niezgodnych z Regulaminem – dostępny z poziomu danej Opinii lub Komentarza.
Formularz zapytania – elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, po zalogowaniu do Konta, za pomocą którego Usługobiorca po wypełnieniu obowiązkowych pól może wysłać prośbę o wycenę.
Formularz koszyka - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca precyzuje warunki Umowy Sprzedaży w celu złożenia Zamówienia.
Formularz Użytkownika - elektroniczny formularz udostępniony Przedsiębiorcy po zalogowaniu do Konta, za pomocą którego Usługobiorca może dodać Użytkowników do swojego Konta oraz zarządzać ich uprawnieniami i ograniczeniami w korzystaniu z Konta.
Formularz zamówienia usługi Integracje API - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, po zalogowaniu do Konta, w zakładce Integracje API, za pomocą którego Usługobiorca będący Przedsiębiorcą precyzuje warunki umowy o świadczenie usługi Integracje API, w celu złożenia zamówienia na ww. usługę.
Formularz zamówienia usługi TIM Komfort Premium - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, po zalogowaniu do Konta, w zakładce TIM Komfort, za pomocą którego Usługobiorca będący Przedsiębiorcą zawiera umowę o świadczenie usługi TIM Komfort Premium. Formularz jest udostępniany tylko wybranym grupom Usługobiorców będących Przedsiębiorcami.
Formularz zapisu na Newsletter - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca może zamówić wysyłanie newsletter’a przez Usługodawcę, na adres poczty elektronicznej podany w ww. formularzu. Usługobiorca może też zamówić wysyłanie newsletter’a na adres podany w Formularzu założenia Konta, poprzez zaznaczenie check-boxa ze zgodą na otrzymywanie informacji handlowej w celu marketingu bezpośredniego.
Formularz założenia Konta – elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym za pomocą którego Usługobiorca zakłada Konto.
Formularz reklamacji - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym w zakładce Reklamacje i zwroty, za pomocą którego Klient może zawiadomić Usługodawcę o niezgodności w dostawie, braku zgodności Towaru z umową, braku dokumentów dotyczących dostawy, lub wadzie Towaru,
Formularz zwrotów - elektroniczny formularz udostępniony w Sklepie internetowym w zakładce Reklamacji i zwroty, za pomocą którego Klient może złożyć Usługodawcy oświadczenie odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru lub bębna.
Klient - Klient w rozumieniu OWS,
Login - adres poczty elektronicznej Usługobiorcy używany podczas zakładania Konta i każdoczesnego logowania się do Konta.
Nick - pseudonim, pod którym Usługobiorca może umieszczać Treści.
Newsletter - informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zmianami) pochodzące od Usługodawcy wysyłane Usługobiorcy drogą elektroniczną, przez lub w imieniu Usługodawcy.
Opinia - opinia Usługobiorcy dotycząca Towaru.
Ocena - wartość punktowa wybrana przez Usługobiorcę za pomocą narzędzi dostarczanych na stronie internetowej podmiotu świadczącego na rzecz Usługodawcy usługę zbierania Ocen i Opinii, w kategoriach tematycznych dostępnych na ww. stronie, przyznawana Towarom, usługom bądź Usługodawcy.
Ocena transakcyjna – subiektywna ocena oparta na osobistym doświadczeniu dostarczonym przez Usługobiorcę, za pomocą narzędzi dostarczanych na stronie internetowej podmiotu świadczącego na rzecz Usługodawcy usługę zbierania Ocen i Opinii, która odnosi się do zawarcia umowy między Usługodawcą i Usługobiorcą, jej wykonania, zakończenia i obsługi i/lub odnosi się do Towarów, usług lub innego doświadczenia, które Usługobiorca uzyskał od Usługodawcy, która składa się z gwiazdkowego systemu ocen i komentarza oraz może zawierać inne elementy (takie jak zdjęcia i filmy wideo).
OWS - Ogólne Warunki Sprzedaży TIM S.A. stanowiące zbiór warunków stanowiących element każdej Umowy sprzedaży, dostępne na stronie Sklepu internetowego.
Przedsiębiorca - Przedsiębiorca w rozumieniu OWS.
Sklep internetowy – to strona internetowa o adresie www.tim.pl. Dostęp do Sklepu internetowego jest możliwy również za pośrednictwem Aplikacji mobilnej. W sytuacjach w których w regulaminie odwołano się do Sklepu internetowego nie ma znaczenia, czy korzysta się z niego za pośrednictwem strony umieszczonej w domenie www.tim.pl czy Aplikacji mobilnej, chyba że inaczej zastrzeżono w treści postanowienia.
Schowek - zespół funkcjonalności Konta umożliwiających Usługobiorcy między innymi stworzenie listy interesujących go Towarów, eksport do pliku listy Towarów ze Schowka, import z pliku Usługobiorcy listy Towarów do Schowka i szybkie dodawanie Towarów ze Schowka do Formularza koszyka.
Subkonto - zespół funkcjonalności Sklepu internetowego dostępny dla Użytkowników upoważnionych przez Usługobiorcę do korzystania z Konta w jego imieniu.
Towar - rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Treści - teksty, zdjęcia, filmy umieszczane na stronie Sklepu internetowego przez Usługobiorcę w ramach Opinii lub Ocen.
Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny zawierana za pośrednictwem Sklepu internetowego pomiędzy Usługodawcą jako sprzedającym a Usługobiorcą jako kupującym. W przypadku Konsumentów, umowa sprzedaży jest umową zawieraną na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumentów. Na treść umowy składa się Zamówienie oraz OWS.
Usługa - usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W przypadku korzystania ze Sklepu internetowego za pośrednictwem strony WWW, Usługa może polegać na:
1) wyświetlaniu Usługobiorcy treści stron Sklepu internetowego, w tym wyszukiwanie i filtrowanie Towarów,
2) założeniu Konta za pośrednictwem Formularza założenia Konta,
3) korzystaniu z funkcjonalności Konta w Sklepie internetowym związanych z procedurą obsługi sprzedaży i po sprzedaży, w tym korzystanie z Koszyka, zapytania, zwrotu, reklamacji, konfiguratorów występujących w Sklepie Internetowym, Zapytania ofertowego, porównywarki czy udostępnionych formularzy,
4) dokonanie zindywidualizowanych ustawień funkcjonalności Konta,
5) wyszukiwanie zamówień na zakup Towarów złożonych przez Użytkowników, wymagających autoryzacji przez Usługodawcę,
6) udostępnieniu treści przez Usługobiorcę,
7) korzystaniu z Formularza zapisu na Newsletter.
Nie wszystkie funkcjonalności Sklepu internetowego lub Konta są dostępne dla każdego Usługobiorcy i w przypadku korzystania za pośrednictwem Aplikacji mobilnej. Szczegółowy zakres Usługi polegającej na korzystaniu z Konta jest uzależniony również od tego, czy Usługobiorca założył Konto typu Konsument czy Firma.
Usługi są świadczone nieodpłatnie (za wyjątkiem zawartych umów sprzedaży wiążących się z obowiązkiem zapłaty). Umowa, której przedmiotem jest założenie Konta jest zawarta na czas nieoznaczony. Pozostałe usługi są świadczone przez czas oznaczony wynikający z istoty danej funkcjonalności Sklepu internetowego lub decyzji Usługobiorcy o zakończeniu korzystania z danej Usługi.
Usługobiorca - osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca ze Sklepu internetowego. Usługobiorca jest Klientem w rozumieniu OWS w ramach Umowy sprzedaży. Osoba fizyczna zakładająca Konto w Sklepie internetowym oświadcza, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych. Osoba zakładająca Konto w imieniu innego podmiotu oświadcza, że jest upoważniona do działania w imieniu tego podmiotu. Osoba zakładająca Konto, jest użytkownikiem głównym Konta. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o Usługobiorcy należy przez to rozumieć również Użytkownika Subkonta przypisanego do Konta tego Usługobiorcy, chyba, że wprost postanowiono inaczej. Umowy sprzedaży zawierane przez Użytkowników zgodnie z przyznanym przez Usługobiorcę poziomem uprawnień, zawierane są w imieniu i na rzecz Usługobiorcy. Zabronione jest zakładanie Konta z użyciem nieprawdziwych danych lub z użyciem danych osób trzecich, którymi osoba zakładająca Konto nie ma prawa się posługiwać. Zabronione jest zakładanie konta przez boty.
Usługodawca - TIM S.A. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Jaworskiej 13, 53-612 Wrocław, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000022407, o kapitale zakładowym w wysokości 23.300.000,00 zł w całości wpłaconym, legitymująca się numerem identyfikacji podatkowej NIP: 897-000-96-78, REGON: 930339253, Biuro obsługi klienta: tel.: 801 500 700, tel. (71) 73 28 600, e-mail: centrumpomocy@tim.pl (dalej również TIM S.A.). Usługodawca jest Sprzedawcą w rozumieniu OWS w ramach Umowy sprzedaży.
Użytkownik - osoba upoważniona przez Usługobiorcę do korzystania z Subkonta w imieniu Usługobiorcy, w ramach uprawnień przyznanych przez Usługobiorcę za pośrednictwem Formularza Użytkownika.
Zapytanie ofertowe - funkcja Konta dostępna za pośrednictwem przycisku „Złóż zapytanie ofertowe” umożliwiająca skierowanie do Usługodawcy zapytania o przygotowanie Oferty.
Oferta - oferta w rozumieniu OWS.
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane:
1) za pomocą Formularza Koszyka,
2) za pomocą Formularza zamówienia usługi Integracje API,
3) za pomocą Formularza zamówienia usługi TIM Komfort Premium,
4) poprzez kliknięcie na przycisk Zaakceptuj Ofertę w zakładce Oferty
i zmierzające bezpośrednio do zawarcia odpowiednio Umowy sprzedaży, umowy o świadczenie usługi Integracje API lub usługi TIM Komfort Premium.
Siła Wyższa - zdarzenie zewnętrzne niezależne od stron stosunku prawnego, którego wystąpienia strona, która dotknięta została działaniem Siły Wyższej, nie mogła rozsądnie przewidzieć i którego wystąpieniu nie mogła zapobiec, a które uniemożliwia tej stronie trwale albo przejściowo wykonywanie jej praw lub obowiązków, w szczególności na gruncie danego stosunku prawnego;
Nielegalne treści - oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
2. Regulamin jest udostępniony do wydrukowania, skopiowania, odtwarzania i utrwalenia na stronie Sklepu internetowego, w zakładce „Regulamin” a w przypadku Aplikacji mobilnej w zakładce „Więcej”.
1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usług za pośrednictwem strony WWW:
1) urządzenie końcowe z możliwością korzystania z Internetu,
2) podłączenie do Internetu,
3) poprawnie skonfigurowana przeglądarka zgodnie ze standardami Microsoft EDGE, Opera, Firefox Safari, lub Chrome w najwyższej wersji,
4) rozdzielczość ekranu minimum 1280x720,
5) włączona opcja akceptacji "cookies",
6) aktywny interpretator JavaScript,
7) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
2. Wymagania techniczne wymagane do korzystania z Usług za pośrednictwem Aplikacji mobilnej:1) urządzenie przenośne z systemem Google Android w wersji co najmniej 8.0., iOS 12,
2) podłączenie do Internetu.
1. Sklep internetowy
Rozpoczęcie korzystania ze Sklepu internetowego następuje w chwili wyświetlenia strony Sklepu internetowego na ekranie urządzenia Usługobiorcy lub zainstalowania Aplikacji mobilnej. Zakończenie korzystania ze Sklepu internetowego następuje odpowiednio z chwilą zamknięcia w przeglądarce internetowej okna Sklepu internetowego lub zamknięcia okna Aplikacji mobilnej w przypadku korzystania ze Sklepu internetowego za jej pośrednictwem.
2. Formularz założenia Konta
1) Usługobiorca może założyć Konto w trakcie procesu zakupu Towaru lub bez konieczności jednoczesnego zakupu Towaru w Sklepie internetowym.
2) W celu założenia Konta bez jednoczesnego zakupu Towaru konieczne jest:
a) dokonanie wyboru, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji - czy Konto jest zakładane dla Przedsiębiorcy (wybór zakładki Firma) firma czy dla Konsumenta (wybór zakładki Konsument),
b) wypełnienie danymi w Formularzu założenia Konta wszystkich pól oznaczonych„*”
c) wyrażenie zgody na treść Regulaminu, OWS, treść Polityki prywatności poprzez zaznaczenie pola typu „check-box” przy odpowiedniej Klauzuli,
d) kliknięcie na przycisk ”Załóż konto” albo „Zarejestruj się” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym).
3) Usługobiorca nie jest zobowiązany do akceptacji pozostałych Klauzul dostępnych na etapie zakładania Konta poza wskazanymi.
4) Odmowa uzupełnienia pola oznaczonego „*” jako wymaganego, uniemożliwia utworzenie Konta.
5) Usługobiorca zobowiązany jest do podania w Formularzu założenia Konta prawdziwych danych, którymi ma prawo się posługiwać. Podanie w Formularzu założenia Konta danych nieprawdziwych, założenie Konta w imieniu innego podmiotu bez posiadania do tego umocowania, w szczególności w przypadku Konta zakładanego dla Przedsiębiorcy, który następnie uzyska od Usługodawcy możliwość dokonywania zakupów Towarów z wykorzystaniem sposobu płatności – Limit kredytowy, może być podstawą do pociągnięcia do odpowiedzialności prawnej przez Usługodawcę osoby posługującej się danymi użytymi do założenia Konta.
6) Po prawidłowym wypełnieniu Formularza założenia Konta oraz kliknięciu na przycisk ”Załóż konto” albo „Zarejestruj się” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym), na adres poczty elektronicznej podany przez Usługobiorcę w ww. formularzu wysyłana jest przez Usługodawcę wiadomość zawierająca zawiadomienie o utworzeniu Konta przez osobę posługującą się ww. adresem poczty elektronicznej, wraz z linkiem aktywacyjnym. Warunkiem aktywacji założonego Konta jest kliknięcie przez adresata ww. wiadomości na dołączony do niej link aktywacyjny, który jest aktywny czasowo. Korzystanie z Konta jest możliwe od chwili kliknięcia w przesłany link aktywacyjny w ramach wskazanego terminu. Umowa o posiadanie Konta jest zawierana z Usługobiorcą pod warunkiem rozwiązującym umowę w przypadku nie aktywowania Konta w terminie 36 godzin od otrzymania linku aktywacyjnego. Nieaktywowanie Konta w terminie 36 godzin od otrzymania linku aktywacyjnego powoduje rozwiązanie umowy o posiadanie Konta oraz usunięcie Konta wraz z danymi podanymi w Formularzu założenia konta.
7) W przypadku zakładania Konta w trakcie procesu zakupu Towaru, do założenia Konta konieczne jest:
a) wypełnienie w Formularzu koszyka wszystkich pól oznaczonych „*” jako wymagane,
b) kliknięcie na przycisk „Logowanie/Rejestracja” albo „Przejdź do podsumowania zamówienia” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym), który spowoduje przeniesienie na stronę Formularza założenia Konta,
c) wypełnienie w Formularzu założenia Konta wszystkich pól oznaczonych„*”
d) wyrażenie zgody na treść Regulaminu, OWS, treść Polityki prywatności poprzez zaznaczenie pola typu „check-box” przy odpowiedniej Klauzuli,
e) kliknięcie na przycisk „Załóż konto” albo „Zarejestruj się” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym).
W takim przypadku do Usługobiorcy jest wysyłana przez Usługodawcę wiadomość zawierająca zawiadomienie o utworzeniu Konta przez osobę posługującą się ww. adresem poczty elektronicznej. Konto zakładane w toku procesu zakupu Towaru jest aktywne od razu po kliknięciu na przycisk „Załóż konto” albo „Zarejestruj się” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym).
3. Konto1) Konto dostępne jest dla osób, które zalogują się do niego podając odpowiednie Login i Hasło.
2) Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za skutki udostępniania przez siebie Loginu i Hasła osobom trzecim, w szczególności swoim pracownikom lub współpracownikom i w związku z tym jest zobowiązany do zapewnienia ich poufności i wykorzystania jedynie w określony przez Usługobiorcę sposób.
3) Użytkownik główny Konta Usługobiorcy będącego Przedsiębiorcą ma możliwość utworzenia Subkonta, czyli dodania do Konta Użytkownika.
4) Utworzenie Subkonta wymaga wypełnienia Formularza Użytkownika i aktywowania Subkonta przez Użytkownika. Po wypełnieniu Formularza Użytkownika, na adres poczty elektronicznej Użytkownika wskazany w Formularzu Użytkownika jest wysłany link aktywacyjny wraz z danymi logowania do Subkonta. Subkonto jest utworzone pod warunkiem kliknięcia na link aktywacyjny przez Użytkownika w terminie 36 godzin od otrzymania wiadomości elektronicznej z ww. linkiem.
5) Po aktywowaniu Subkonta Użytkownik może ustawić nowe hasło logowania do Subkonta.
6) Użytkownik główny Konta może w każdym czasie, zablokować Subkonto, usunąć Subkonto lub zmienić hasło dostępu do Subkonta, z poziomu listy Użytkowników dostępnej w ramach Konta a także z poziomu Sklepu Internetowego edytować dane Użytkownika.
7) Użytkownik główny Konta może określić dla Użytkowników uprawnienia do korzystania z Subkonta, w zakresie:
a) podglądu treści faktur, faktur korygujących i dokumentów WZ,
b) podglądu historii Zamówień złożonych przez wszystkich Użytkowników,
c) upoważnienia danego Użytkownika do autoryzowania Zamówień złożonych przez innych Użytkowników,
d) przypisania do danego Użytkownika domyślnego adresu dostawy dla Zamówień składanych w Sklepie internetowym,
8) Użytkownik główny Konta może określić dla danego Użytkownika ograniczenia do korzystania z Subkonta w zakresie:
a) wymogu autoryzowania zamówień złożonych przez danego Użytkownika przez innych Użytkowników lub użytkownika głównego Konta,
b) limitu wartości Zamówienia składanego przez danego Użytkownika bez konieczności uzyskania autoryzacji przez użytkownika głównego Konta.
c) limitu wartości Zamówienia składanego przez danego Użytkownika w określonym okresie czasu.
9) Konsument, który założył Konto ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie Usług w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
10) Skorzystanie z ww. prawa odstąpienia od umowy wymaga do Konsumenta poinformowania Usługodawcy o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
11) Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, o którym mowa w cz. IV ust. 3 pkt. 13 poniżej jednak nie jest to obowiązkowe.
12) Aby zachować termin do odstąpienia od umowy o świadczenie Usług, wystarczy, wysłać informację dotyczącą wykonania ww. prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
13) Wzór formularza odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi polegającej na założeniu Konta w Sklepie internetowym) Adresat: TIM S.A., ul. Jaworska 13, 53-612 Wrocław, adres e-mail: centrumpomocy@tim.pl Ja/My(*) ………………..…………………………………………………………………………………..…………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi(*) …………………………………………………………………………………………………………………………..……………………...….. Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ……………………………………………………………………………………………….. Adres konsumenta(-ów) …………………………………………………………………………………………………………….… Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) …………….…….…………………………….………….. Data ………………………………………………….… |
14) Niezależnie od prawa odstąpienia od umowy, Usługobiorca może rozwiązać umowę o korzystanie z Konta w Sklepie internetowym, tj. usunąć Konto, w każdym czasie, bez okresu wypowiedzenia, poprzez wysłanie oświadczenia woli w sprawie usunięcia Konta w dowolny sposób zapewniający jego doręczenie TIM S.A., w szczególności poprzez skorzystanie z takiej funkcjonalności w Aplikacji mobilnej lub poprzez przesłanie wiadomości pocztą elektroniczną na adres: centrumpomocy@tim.pl lub w formie pisemnej na adres: TIM S.A. ul. Jaworska 13, 53-612 Wrocław. Użytkownik Subkonta nie może usunąć Konta Usługobiorcy.
15) Usługodawca może rozwiązać umowę o korzystanie z Konta w Sklepie internetowym, tj. usunąć Konto, w każdym czasie, bez okresu wypowiedzenia, w przypadku korzystania przez Usługobiorcę ze Sklepu internetowego niezgodnie z prawem lub niezgodnie z Regulaminem, np. poprzez dostarczanie Nielegalnych treści, Treści o charakterze bezprawnym, Treści niezgodnych z Regulaminem, założenia Konta w sklepie przy użyciu danych nieprawdziwych lub do których używania Usługobiorca nie był uprawniony. Rozwiązanie umowy następuje poprzez wysłanie oświadczenia woli do Usługobiorcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany na etapie zakładania Konta.
16) Usługodawca może rozwiązać umowę o korzystanie z Konta w Sklepie internetowym, tj. usunąć Konto, z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia - poprzez wysłanie oświadczenia woli do Usługobiorcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej głównego użytkownika Konta.
17) Rozwiązanie umowy o korzystanie z Konta:
a) nie ma wpływu na obowiązek wykonania Umów sprzedaży zawartych do czasu otrzymania przez jedną ze stron oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o korzystanie z Konta, chyba, że okoliczności będą wskazywały, iż Usługobiorca założył Konto dla Przedsiębiorcy posługując się nieprawdziwymi danymi lub w imieniu podmiotu trzeciego, do czego nie był uprawniony, a wykonanie Umowy groziłoby dla Usługodawcy szkodą.
b) nie ma wpływu na skuteczność zamówienia kuriera w celu odbioru Towaru lub opakowania, złożonego do czasu otrzymania przez jedną ze stron oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o korzystanie z Konta.
c) nie ma wpływu na skuteczność reklamacji zgłoszonej przed otrzymaniem przez jedną ze stron oświadczenia woli o rozwiązaniu umowy o korzystanie z Konta.
d) nie ma wpływu na prawo Usługodawcy do publikowania w Sklepie Treści zamieszczonych przez Usługobiorcę przed rozwiązaniem umowy o korzystanie z Konta.
e) powoduje rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Integracje API oraz TIM Komfort Premium.
4. Aplikacja mobilna
1) Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe również za pośrednictwem Aplikacji mobilnej. Dostęp do Konta jest możliwy za pośrednictwem Sklepu Internetowego i Aplikacji mobilnej.
2) Wszelkie postanowienia Regulaminu przewidziane dla korzystania ze Sklepu internetowego mają zastosowanie również dla korzystania z niego za pośrednictwem Aplikacji mobilnej, chyba że co innego wyraźnie zaznaczono w treści postanowienia.
3) Usługobiorca może w każdym czasie zakończyć korzystanie z Usługi, z której korzysta za pośrednictwem Aplikacji mobilnej. W tym celu Usługobiorca powinien wyłączyć Aplikację mobilną lub odinstalować Aplikację mobilną z urządzenia mobilnego, na którym została ona zainstalowana.
4) Usunięcie Aplikacji mobilnej z urządzenia mobilnego nie powoduje wypowiedzenia zawartej umowy sprzedaży lub też umowy dotyczącej Konta w Sklepie internetowym.
5) Usunięcie Aplikacji mobilnej z urządzenia mobilnego nie ma wpływu na obowiązek wykonania Umów sprzedaży zawartych za pośrednictwem Sklepu internetowego.
5. Koszyk
1) Korzystanie z Koszyka polega na korzystaniu z następujących funkcjonalności:
a) składanie Zamówienia na zakup Towaru za pomocą Formularza koszyka,
b) utworzenie Formularza koszyka, zmiana nazwy Formularza koszyka, usunięcie Formularza koszyka, przy czym Usługobiorca może tworzyć wiele Formularzy koszyków,
c) połączenie dwóch Formularzy koszyków w jeden,
d) wyeksportowanie do pliku w formacie CSV listy Towarów znajdujących się w danym Formularzu koszyka,
e) zaimportowanie do danego Formularza koszyka listy własnych towarów z pliku Usługobiorcy, w formacie XLS, XLSX, CSV lub EPP, pod warunkiem, że lista spełnia wymogi określone w opisie tej funkcjonalności, w zakładce Opcje,
f) wygenerowanie, w formacie pliku PDF, listy Towarów znajdujących się w danym Formularzu koszyka, w postaci dwóch rodzajów kart ofertowych.
2) Korzystanie z Formularza koszyka polega na precyzowaniu warunków Umowy Sprzedaży, takich jak ilość i rodzaj Towaru, sposób dostawy, sposób płatności, termin płatności (w przypadku Przedsiębiorcy, któremu został przyznany limit kredytowy), miejsce dostarczenia Towarów oraz - jeżeli rozpoczął korzystanie z Formularza koszyka bez uprzedniego zalogowania się do Konta - danych identyfikujących Usługobiorcę.
3) Korzystanie z Formularza koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Usługobiorcę pierwszego Towaru do koszyka a ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia poprzez kliknięcie na przycisk „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” albo z chwilą wcześniejszego zamknięcia strony Sklepu internetowego bez złożenia Zamówienia.
4) Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane w Formularzu koszyka do chwili kliknięcia na przycisk „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza koszyka poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza koszyka i przejście na inną stronę Sklepu. Zamknięcie strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych. Przejście do innej strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych z wyjątkiem Towarów dodanych do koszyka. Towary dodane do koszyka pozostają w nim zapisane do czasu wylogowania się z Konta.
5) Dodanie Towaru do koszyka nie jest równoznaczne z potwierdzeniem dostępności Towaru na potrzeby Zamówienia. Dostępność Towaru jest weryfikowana każdorazowo po naciśnięciu na przycisk „Przejdź do podsumowania zamówienia”/”Podsumowanie” (w zależności od wdrożonego w danym momencie rozwiązania informatycznego w Sklepie internetowym).
6) Z chwilą kliknięcia przez Usługobiorcę na przycisk „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” do Usługobiorcy jest wysyłana wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej z potwierdzeniem wszystkich warunków zawartej Umowy Sprzedaży oraz dodatkowo, w przypadku wyboru opcji płatności „Przedpłata na konto”, z numerem konta bankowego, na który należy wpłacić cenę za Towar oraz z terminem płatności.
7) W przypadku otrzymania przez Usługobiorcę Oferty w odpowiedzi na wysłanie Zapytania ofertowego, do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez kliknięcie przez Klienta na przycisk „Zaakceptuj ofertę”.
8) Dostępne metody płatności za zamówienie są opisane na stronie Sklepu Internetowego lub w Aplikacji mobilnej oraz prezentowane na etapie składania zamówienia.
6. Schowek
1) W celu skorzystania ze Schowka konieczne jest zalogowanie się do Konta.
2) Korzystanie ze Schowka polega na korzystaniu z następujących funkcjonalności:
a) Utworzenie Schowka, zmiana nazwy, usunięcie Schowka, przy czym Usługobiorca może tworzyć wiele Schowków,
b) Dodanie lub usunięcie Towaru ze Schowka,
c) Skopiowanie Towarów z danego Schowka do Formularza koszyka,
d) Połączenie dwóch Schowków w jeden,
e) wygenerowanie w postaci pliku PDF listy kodów EAN Towarów znajdujących się w danym Schowku,
f) wygenerowanie w postaci pliku w formacie PDF listy etykiet z kodami EAN Towarów znajdujących się w danym Schowku,
g) wyeksportowanie do pliku w formacie CSV listy Towarów znajdujących się w danym Schowku,
h) zaimportowanie do Schowka listy własnych towarów z pliku w formacie XLS, XLSX lub CSV, pod warunkiem, że lista spełnia wymogi określone w opisie tej funkcjonalności, w zakładce Opcje.
7. Formularz reklamacji
1) W celu skorzystania z Formularza reklamacji konieczne jest zalogowanie się do Konta.
2) Korzystanie z Formularza reklamacji polega na:
a) wskazaniu Umowy sprzedaży, której dotyczy reklamacja w tym wybranych Towarów z danej faktury VAT,
b) wypełnieniu wszystkich danych oznaczonych „*”jako wymagane w tym danych osoby zgłaszającej reklamację oraz adresu do realizacji reklamacji, tj. adresu na który TIM S.A. wyśle kuriera po odbiór wadliwego Towaru; System informatyczny Sklepu internetowego domyślnie kopiuje do formularza dane podmiotu, na którego rzecz założonej jest Konto. Osoba zgłaszająca reklamację może zmienić ww. dane,
c) wskazaniu powodu reklamacji spośród dostępnych opcji na liście rozwijalnej, Osoba składająca reklamację może dodatkowo załączyć do reklamacji zdjęcia obrazujące powód reklamacji,
d) wskazaniu żądania wobec Usługodawcy w związku ze składaną reklamacją spośród dostępnych opcji na liście rozwijalnej,
e) wysłaniu do Usługodawcy drogą elektroniczną danych zawartych w formularzu, poprzez kliknięcie na przycisk „Wyślij wniosek”.
3) Korzystanie z Formularza reklamacji rozpoczyna się z momentem wypełnienia przez Usługobiorcę jednego z pól (nr faktury, nr WZ, indeks Towaru (nadany przez TIM S.A. lub producenta), kod EAN, nr seryjny bębna) identyfikujących Umowę sprzedaży, której dotyczy reklamacja a kończy się z chwilą kliknięcia na przycisk „Wyślij wniosek”.
4) Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane w Formularzu reklamacji do chwili kliknięcia na przycisk „Wyślij wniosek”. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza reklamacji poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza reklamacji i przejście na inną stronę Sklepu. Zamknięcie strony Sklepu lub przejście do innej strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje niezłożeniem reklamacji.
5) Z chwilą kliknięcia przez Usługobiorcę na przycisk „Wyślij wniosek” do Usługobiorcy jest wysyłana wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej z potwierdzeniem otrzymania reklamacji przez Usługodawcę.
8. Formularz zwrotu
1) W celu skorzystania z Formularza zwrotu konieczne jest zalogowanie się do Konta.
2) Korzystanie z Formularz zwrotu polega na:
a) wskazaniu Umowy lub większej liczby Umów sprzedaży, której dotyczy zwrot Towaru, w tym wybranych Towarów z danej faktury VAT,
b) dokonaniu wyboru pomiędzy zwrotem zorganizowanym przez TIM S.A. lub zwrotem zorganizowanym przez Usługobiorcę (zgodnie z warunkami określonymi w OWS), w przypadku wyboru zwrotu transportem organizowanym przez TIM S.A. – dokonanie wyboru rodzaju opakowania, które zostanie użyte przez Usługobiorcę do zwrotu Towaru,
c) wypełnieniu wszystkich danych oznaczonych „*” jako wymagane, w tym w tym danych osoby zgłaszającej żądanie zwrotu oraz adresu do realizacji żądania, tj. adresu na który TIM S.A. wyśle kuriera po odbiór wadliwego Towaru – w przypadku dokonania wyboru opcji – zwrot transportem zorganizowanym przez TIM S.A., System informatyczny Sklepu internetowego domyślnie kopiuje do formularza dane podmiotu, na którego rzecz założonej jest Konto. Osoba wypełniająca Formularz zwrotu może zmienić ww. dane,
d) wskazaniu nr konta bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot pieniędzy za zwrócony Towar,
e) zaznaczeniu check-boxa z Klauzulą akceptacji Regulaminu Sklepu internetowego oraz Polityki prywatności,
f) wysłaniu do Usługodawcy drogą elektroniczną danych zawartych w formularzu, poprzez kliknięcie na przycisk „Wyślij wniosek”.
3) Korzystanie z Formularza zwrotu rozpoczyna się z momentem wypełnienia przez Usługobiorcę jednego z pól (nr faktury, nr WZ, indeks Towaru (nadany przez TIM S.A. lub producenta), kod EAN, numer seryjny bębna) identyfikujących Umowę sprzedaży, której dotyczy zwrot Towaru a kończy się z chwilą kliknięcia na przycisk „Wyślij wniosek”.
4) Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane w Formularzu zwrotu do chwili kliknięcia na przycisk „Wyślij wniosek”. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza zwrotu poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza zwrotu i przejście na inną stronę Sklepu. Zamknięcie strony Sklepu lub przejście do innej strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje niewysłaniem wniosku do Usługodawcy.
5) Z chwilą kliknięcia przez Usługobiorcę na przycisk „Wyślij wniosek” do Usługobiorcy jest wysyłana wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej z potwierdzeniem otrzymania przez Usługodawcę żądania zwrotu Towaru.
9. Formularz zapytania
1) W celu skorzystania z Formularza zapytania konieczne jest zalogowanie się do Konta.
2) Korzystanie z Formularza zapytania polega na precyzowaniu przez Usługobiorcę warunków zapytania spośród dostępnych opcji w tym, w przypadku gdy dany formularz zapytania to umożliwia – w oparciu o przesłane przez Usługobiorcę pliki.
3) Korzystanie z Formularza zapytania rozpoczyna się z momentem dokonania wyboru w zakresie któregokolwiek z kryteriów dostępnych w postaci rozwijalnych pasków wyboru, a kończy się z chwilą dokonania wyboru w zakresie wszystkich dostępnych kryteriów oraz kliknięcia na przycisk „Złóż zapytanie ofertowe”, albo z chwilą wcześniejszego zamknięcia strony Sklepu internetowego bez złożenia wysłania zapytania o wycenę, co skutkuje nie wysłaniem zapytania.
4) Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane w Formularzu zapytania do chwili kliknięcia na przycisk „Złóż zapytanie ofertowe”. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza zapytania poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza zapytania i przejście na inną stronę Sklepu. Zamknięcie strony Sklepu lub przejście do innej strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje nie wysłaniem zapytania do Usługodawcy.
5) Po wysłaniu zapytania Usługodawca przesyła za pośrednictwem poczty elektronicznej ofertę zakupu podzespołów opracowaną na podstawie kryteriów wybranych przez Usługobiorcę.
6) Zbudowanie urządzenia na podstawie przesłanych dokumentów wymaga uprzedniego sporządzenia odpowiedniego projektu przez osobę legitymującą się uprawnieniami w zakresie projektowania w rozumieniu odpowiednich obowiązujących przepisów prawa i norm. Lista podzespołów wyświetlana w odpowiedzi na dokonany przez Usługobiorcę wybór kryteriów technicznych nie zastępuje projektu elektrycznego, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wykonania urządzenia przez Usługobiorcę w oparciu o listę podzespołów otrzymaną w wyniku skorzystania z Formularza zapytania.
10. Formularz konfiguratorów
1) W celu skorzystania z Formularza konfiguratora konieczne jest zalogowanie się do Konta.
2) Korzystanie z Formularza konfiguratora polega na precyzowaniu przez Usługobiorcę parametrów technicznych, spośród dostępnych opcji w celu otrzymania listy Towarów spełniających określone przez Usługobiorcę parametry.
3) Korzystanie z Formularza konfiguratora rozpoczyna się z momentem dokonania wyboru w zakresie któregokolwiek z kryteriów dostępnych w postaci pasków wyboru lub pól typu „check box”, a kończy się z chwilą dokonania wyboru w zakresie wszystkich dostępnych kryteriów oraz wyświetlenia listy podzespołów niezbędnych do wykonania konfigurowanego urządzenia lub układu elektrycznego, albo z chwilą wcześniejszego zamknięcia strony Sklepu internetowego.
4) Usługobiorca może w każdej chwili korygować wcześniej wprowadzone dane w Formularzu konfiguratora. Zmiana, któregokolwiek z parametrów technicznych powoduje dostosowanie listy podzespołów do dokonanego wyboru przez Usługobiorcę, chyba, że w danym przypadku właściwości danego konfiguratora wymagają zaktualizowania wyników poprzez kliknięcie na odpowiedni przycisk.
5) Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza konfiguratora poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza konfiguratora i przejście na inną stronę Sklepu. Zamknięcie strony Sklepu lub przejście do innej strony Sklepu powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje nie wysłaniem danych z formularza do Usługodawcy.
6) Po wyświetleniu listy podzespołów Usługobiorca może kliknąć na przycisk „Do koszyka”, co spowoduje otwarcie strony Formularza koszyka. Niektóre konfiguratory oferują możliwość dodania do Koszyka, wg wyboru Usługobiorcy, jedynie części Towarów z wyświetlonej listy podzespołów. W tym celu, przed dodaniem Towarów do Koszyka, koniecznej jest uprzednie dodanie wybranych przez siebie Towarów do odrębnej listy.
7) Zbudowanie urządzenia elektrycznego lub instalacji elektrycznej wymaga uprzedniego sporządzenia odpowiedniego projektu przez osobę legitymującą się uprawnieniami w zakresie projektowania w rozumieniu odpowiednich obowiązujących przepisów prawa. Lista podzespołów wyświetlana w odpowiedzi na dokonany przez Usługobiorcę wybór kryteriów technicznych nie zastępuje projektu elektrycznego, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym i stanowi jedynie propozycję możliwego doboru podzespołów opracowaną w oparciu o powszechnie dostępne katalogi producentów ww. podzespołów. Usługodawca nie gwarantuje kompatybilności podzespołów wyszczególnionych na liście wyświetlanej w odpowiedzi na dokonany przez Usługobiorcę wybór kryteriów technicznych, jak również nie gwarantuje przydatności do jakichkolwiek celów, urządzenia lub instalacji elektrycznej zbudowanej w oparciu o te podzespoły. Przed dokonaniem zakupu ww. podzespołów Usługobiorca powinien się zapoznać ze specyfikacją techniczną ww. podzespołów oraz w razie wątpliwości skonsultować się z osobą posiadającą odpowiednią wiedzę oraz uprawnienia w zakresie odpowiednio projektowania lub eksploatacji sieci, urządzeń oraz instalacji elektrycznych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wykonania urządzeń lub układów elektrycznych przez Usługobiorcę w oparciu o listę podzespołów otrzymaną w wyniku skorzystania z Formularza konfiguratora.
11. Zamieszczanie Treści
1) Usługodawca udostępnia możliwość zamieszczania treści w ramach Sklepu Internetowego w postaci Ocen i Opinii.
2) Opinie i Oceny przesyła się do Usługodawcy za pośrednictwem formularza na stronie internetowej podmiotu świadczącego na rzecz Usługodawcy usługę zbierania Ocen i Opinii.
3) Ocenę i Opinię może zamieścić wyłącznie Usługobiorca, którego Usługodawca poprosi o wyrażenie Oceny i Opinii po dokonaniu zakupu w Sklepie internetowym.
4) Warunkiem wysłania Oceny i Opinii jest zawarcie Umowy sprzedaży między Usługobiorcą i Usługodawcą. Oceny i Opinie są subiektywnymi ocenami Usługobiorcy, który ponosi odpowiedzialność za ich treść.
5) Ocena składa się z oceny w formie gwiazdek. Opinia składa się z pisemnego komentarza i można ją uzupełnić obrazami i filmami, o ile Usługodawca zapewnia taką możliwość.
6) Ograniczenia dotyczące rodzaju zamieszczanych Treści są opisane w cz. VI Regulaminu.
12. Formularz zamówienia usługi Integracje API
1) Formularz zamówienia usługi Integracje API jest dostępny wyłącznie dla Przedsiębiorców.
2) Formularz zamówienia usługi Integracje API jest dostępny w zakładce Integracje API, po zalogowaniu się do Konta w Sklepie internetowym.
3) Usługa Integracje API jest świadczona w oparciu o odrębny regulamin tej usługi dostępny w zakładce Udostępnianie bazy produktowej.
4) Formularz zamówienia usługi Integracje API nie jest dostępny dla Użytkownika Subkonta w Sklepie internetowym.
5) Korzystanie z Formularza zamówienia usługi Integracje API polega na sprecyzowaniu warunków umowy o świadczenie usługi Integracje API poprzez dokonanie wyboru spośród dostępnych opcji, wprowadzenie treści w aktywnych polach formularza oraz wysłaniu do Usługodawcy drogą elektroniczną danych zawartych w formularzu, poprzez kliknięcie na przycisk „Zamów usługę”.
6) Korzystanie z Formularza zamówienia usługi Integracje API rozpoczyna się z chwilą dokonania wyboru przez Usługobiorcę jednego z dostępnych pakietów usługi a ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia poprzez kliknięcie na przycisk „Zamów usługę” albo z chwilą wcześniejszego zamknięcia strony Sklepu internetowego bez złożenia Zamówienia.
7) Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane lub dokonane wybory w Formularzu zamówienia usługi Integracje API do chwili kliknięcia na przycisk „Zamów usługę”. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza zamówienia usługi Integracje API poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez wyjście z Formularza zamówienia usługi Integracje API i przejście na inną stronę Sklepu internetowego. Zamknięcie strony Sklepu internetowego powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych lub dokonanych wyborów i skutkuje nie wysłaniem Zamówienia do Usługodawcy.
8) Z chwilą kliknięcia przez Usługobiorcę na przycisk „Zamów usługę” do Usługobiorcy jest wysyłana wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej z potwierdzeniem warunków zawartej umowy o świadczenie usługi.
13. Formularz zamówienia usługi TIM Komfort Premium
1) Formularz zamówienia usługi TIM Komfort Premium jest dostępny wyłącznie dla Przedsiębiorców, którym Usługodawca postanowił udostępnić ten formularz.
2) Formularz zamówienia usługi TIM Komfort Premium jest dostępny w zakładce TIM Komfort Premium, po zalogowaniu się do Konta w Sklepie internetowym.
3) Usługa TIM Komfort Premium jest świadczona w oparciu o odrębny regulamin tej usługi dostępny w zakładce TIM Komfort Premium.
4) Zawarcie umowy o świadczenie usługi TIM Komfort Premium odbywa się na zasadach wskazanych w regulaminie tej usługi dostępnym w zakładce TIM Komfort Premium.
5) Użytkownika Subkonta nie może zawrzeć umowy o świadczenie usługi TIM Komfort Premium.
6) Korzystanie z Formularza zamówienia usługi TM Komfort Premium polega na kliknięciu w przycisk „Zamów pakiet”.
14. Formularz kontaktowy
1) Formularz kontaktowy służy do przesyłania do Usługodawcy wiadomości.
2) W zależności od miejsca, w którym umiejscowiony jest dany formularz, skorzystanie z niego może wymagać zalogowania się do Konta.
3) Korzystanie z Formularza kontaktowego polega na wypełnieniu pól tekstowych oznaczonych „*”, jako wymagane, dokonaniu wyboru tematu wiadomości spośród dostępnych opcji na liście rozwijalnej, wpisaniu treści wiadomości oraz wysłaniu do Usługodawcy drogą elektroniczną danych zawartych w formularzu.
4) Niektóre Formularze kontaktowe dostępne w Sklepie umożliwiają dołączenie do wiadomości pliku z urządzenia Usługobiorcy, poprzez kliknięcie na przycisk „Wczytaj plik”.
5) Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane do chwili kliknięcia na przycisk oznaczający wysłanie wiadomości do Usługodawcy. Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza kontaktowego poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez przejście na inną stronę Sklepu internetowego. Zamknięcie strony Sklepu internetowego lub przejście na inną stronę powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje nie wysłaniem wiadomości do Usługodawcy.
15. Formularz zapisu na Newsletter
1) Formularz zapisu na Newsletter służy do wpisania adresu poczty elektronicznej Usługobiorcy oraz wyrażenia zgody na otrzymywanie od Usługodawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji handlowej w celu marketingu bezpośredniego.
2) Korzystanie z Formularza zapisu na Newsletter polega na wypełnieniu pola tekstowego oraz wysłaniu do Usługodawcy drogą elektroniczną danych zawartych w formularzu.
3) Usługobiorca może korygować wcześniej wprowadzone dane do chwili kliknięcia na przycisk „Zapisz”, który znajduje się na kolejnej podstronie formularza, zawierającej Klauzulę zgody na otrzymywanie od Usługodawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji handlowej w celu marketingu bezpośredniego . Usługobiorca może w każdej chwili przerwać proces wypełniania Formularza zapisu na Newsletter poprzez zamknięcie strony Sklepu internetowego lub poprzez przejście na inną stronę Sklepu internetowego. Zamknięcie strony Sklepu internetowego lub przejście na inną stronę powoduje skasowanie wcześniej wprowadzonych danych i skutkuje nie wysłaniem do Usługodawcy danych zawartych w formularzu.
4) Po zapisaniu się na Newsletter, Usługodawca wysyła Newslettery z częstotliwością uzależnioną od potrzeb biznesowych Usługodawcy. Usługobiorca nie może żądać od Usługodawcy wysłania Newslettera.
5) Usługobiorca ma prawo w każdym czasie cofnąć zgodę na otrzymywanie od Usługodawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji handlowej w celu marketingu bezpośredniego, np. poprzez kliknięcie w link zawarty w stopce każdego Newslettera. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem czynności opartych na tej zgodzie do czasu jej wycofania.
1. Usługobiorca ma prawo składać reklamacje we wszelkich sprawach związanych z lub dotyczących Usług lub Sklepu internetowego.
2. Reklamacja w sprawie Usługi może zostać złożona w dowolny sposób zapewniający dojście oświadczenia woli Usługobiorcy w sprawie reklamacji do TIM S.A., w szczególności drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: centrumpomocy@tim.pl lub w formie pisemnej na adres: TIM S.A., ul. Jaworska 13, 53-612 Wrocław.
3. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać następujące dane:
1) dane Usługobiorcy (imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej),
2) żądanie zgłaszane w ramach reklamacji.
4. Termin na rozpatrzenie reklamacji w sprawie dotyczącej Usługi wynosi 14 dni od otrzymania reklamacji. 5. Usługodawca zapozna się ze złożoną reklamacją i udzieli odpowiedzi w terminie wskazanym w ust. 4 powyżej w sposób, w jaki Usługobiorca skierował do Usługodawcy reklamację, chyba że Usługobiorca wskazał w treści reklamacji inne dane, z których Usługodawca ma skorzystać w celu przekazania informacji związanych z reklamacją.
1. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.
2. Do zamieszczania Opinii i Ocen mają zastosowanie, poza niniejszym Regulaminem, również postanowienia dokumentu - Warunki Oceny i Zasady Komunikacji (dalej Warunki Oceny), stanowiące załącznik do ogólnych warunków umowy podmiotu świadczącego na rzecz Zleceniodawcy usługę zbierania Opinii i Ocen – który jest akceptowany przez Usługobiorcę na etapie przesyłania Opinii lub Oceny – za pośrednictwem formularza udostępnianego przez podmiot świadczący na rzecz Zleceniodawcy usługę zbierania Opinii i Ocen.
3. Treści niedopuszczalne w Opinii:
1) Zakazane jest zamieszczanie przez Usługobiorcę Treści, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub w inny sposób są niezgodne z Warunkami Oceny.
2) Usługobiorca nie może zamieszczać Treści, które:
a) są przestępcze oraz w inny sposób nielegalne, w szczególności zawierają obelgi, oszczerstwa, bezprawne groźby, oszczerczą krytykę, nieprawdziwe twierdzenia, treści szkodliwe dla nieletnich, treści gloryfikujące przemoc i/lub dyskryminację, treści rasistowskie, itp.
b) mogą lub wydają się naruszać prawa autorskie, prawa do znaków towarowych, inne prawa wyłączne lub prawa osobiste osób trzecich.
c) stanowią oświadczenia dotyczące działania leczniczego i skuteczności produktów oraz wyrobów farmaceutycznych, zabiegów medycznych, terapii, itp.
d) stanowią dokładne informacje na temat cen lub innych kosztów (np. kosztów wysyłki).
e) zawierają dane osobowe (w szczególności imiona, nazwiska, adresy, adresy IP, numery identyfikacyjne klientów, inne numery identyfikacyjne, dane bankowe lub karty kredytowej, limity ubezpieczeniowe, wiek, data urodzenia), jak również następujące dane przedsiębiorstwa: firma, dane telekomunikacyjne (numer telefonu, faksu, adresu e-mail).
f) powielają indywidualną korespondencję (np. fragmenty korespondencji mailowej).
g) stanowią hiperłącza do zewnętrznych treści lub skryptów.
h) nie mają jakiejkolwiek wartości informacyjnej (np. bezsensowne ciągi cyfr, sekwencje liter, symbole).
i) odnoszą się wyłącznie do innych Opinii.
j) stanowią wypowiedzi na temat Towarów, a są zamieszczane w Opiniach dotyczących Usługodawcy.
k) stanowią wypowiedzi na temat Usługodawcy, a są zamieszczane w Opiniach dotyczących Towarów.
l) bezpośrednio lub pośrednio odnoszą się do konkurentów lub ich produktów albo odnoszą się do producenta ocenianego produktu, w szczególności nakłaniają do zakupu; ogólne odniesienia bez wskazania konkretnego dostawcy lub produktów są dopuszczalne.
m) odnoszą się wyłącznie do innych Opinii, innych sprzedawców lub innych produktów niż te, o których mowa.
n) mają charakter terrorystyczny.
o) mają charter spamu lub notorycznie pojawiają się w Sklepie internetowym bez uzasadnionego celu.
4. Niedopuszczalne są Opinie:
a) w których Ocena w formie gwiazdek jest sprzeczna z Opinią w postaci tekstowej (np. ocena na 1 gwiazdkę i niezmiennie pozytywny komentarz).
b) które są uzasadnione okolicznościami wyraźnie niezwiązanymi z usługą Usługodawcy lub cechami ocenianego produktu (np. Usługodawca otrzymuje złą Opinię, gdyż produkt nie spełnia oczekiwań Usługobiorcy. W takim przypadku negatywna Opinia powinna dotyczyć produktu, a nie Usługodawcy).
c) w których Opinie o produkcie zostały zawarte w Ocenie Usługodawcy i odwrotnie. Usługodawca ma prawo przenieść je do prawidłowej kategorii.
d) w których Ocena w formie gwiazdek i/lub Opinia są przypisywane do okoliczności nieobjętych zakresem odpowiedzialności Usługodawcy (np. opóźnienia w dostawie ze względu na strajk pocztowy) lub które były widoczne przed zawarciem umowy (np. dłuższy czas dostawy wskazany na stronie Usługodawcy).
1. Usługodawca ocenia przed publikacją wszystkie przesłane Oceny i/lub Opinie – zarówno pozytywne, jak i negatywne – pod kątem niedopuszczalnych Treści.
2. Usługodawca przeprowadza weryfikację Ocen i/lub Opinii z zachowaniem należytej staranności, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym z poszanowaniem wolność wypowiedzi oraz wolność i pluralizm mediów.
3. W razie wykrycia niezgodności Treści z niniejszym Regulaminem lub Warunkami Oceny, Treść może zostać zablokowana i stać się niewidoczna dla innych Usługobiorców lub zostać usunięta ze Sklepu internetowego lub w inny sposób może zostać ograniczona jej widoczność.
4. Cała Ocena i/lub Opinia zostanie usunięta, jeżeli będzie to właściwe lub konieczne, uwzględniając okoliczności każdego indywidualnego przypadku, w szczególności, jeśli negatywna Opinia jest oparta na stwierdzeniach, które okazały się fałszywe lub które należy uznać za nieprawdziwe.
5. Na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów prawa Usługodawca upoważniony jest do usuwania Oceny i/lub Opinii w całości lub części. Ponadto Usługodawca zastrzega sobie prawo do Usunięcia Oceny i/lub Opinii w całości lub części bądź jej zmiany redakcyjnej i edycyjnej, w niezbędnym zakresie, jeśli:
1) Usługodawca jest zobowiązany do tego z mocy prawa,
2) Usługodawca lub Usługobiorca zobowiązali się usunąć lub usunęli Ocenę i/lub Opinię w ramach wyroku sądowego wobec osoby trzeciej,
3) Usługodawca po rozpatrzeniu wszystkich okoliczności, uznaje, że Ocena i/lub Opinia może naruszać prawa Usługodawcy lub prawa osób trzecich, gdyż zawiera fałszywe lub niezgodne z prawem stwierdzenia,
4) Istnieją inne okoliczności, w których Usługodawca uzna interwencję za konieczną.
5) Przesłany obraz i/lub wideo zawierają niedopuszczalne Treści. W żadnym wypadku Usługodawca nie retuszuje, skraca itp. takiej zawartości, by spełniała ona wymagania.
6) Stanowi kolejną opinię odnoszącą się do tej samej transakcji (dotyczącą tego samego numeru zamówienia),
7) Odnosi się do innego podmiotu niż opiniowany Usługodawca,
8) Odnosi się do innych transakcji niż transakcja opiniowana,
9) Wystawiona została z tymczasowego adresu e-mail,
10) Została wystawiona w sposób wskazujący na zautomatyzowanie wystawienia lub za pomocą rozwiązań pozwalających na uniknięcie analizy ruchu sieciowego,
11) Odnosi się do wadliwego numeru zamówienia lub innego niż opiniowany Towar lub usługa,
12) Narusza obowiązujące przepisy prawa, dobre obyczaje lub godzi w uczucia religijne,
13) Narusza prawa patentowe, prawa autorskie, tajemnicę przedsiębiorstwa lub inne prawa własności intelektualnej,
14) Jest wyłącznie streszczeniem filmu, książki lub płyty, itp.,
15) Jest skopiowana w całości lub częściowo od innych Usługobiorców, producenta opiniowanego Towaru, sklepu internetowego lub z innych dostępnych źródeł.
16) Usługodawca może przyznać prawo do ponownego przesłania Oceny i/lub Opinii osobom, które prześlą niedopuszczalną Ocenę i/lub Opinię.
1. Dowolna osoba lub dowolny podmiot mogą zgłosić Usługodawcy obecność w Treści, które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA).
2. Zgłoszenie może nastąpić drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego w bezpośrednim sąsiedztwie danej Opinii/Oceny lub na adres: moderacja@zaufane.pl lub korespondencyjnie na adres: Zaufane.pl, ul. Trembeckiego 11a, 35-234 Rzeszów.
3. Zgłoszenie, powinno zawierać:
1) uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści są niezgodne z niniejszym Regulaminem, Warunkami Oceny lub prawem;
2) wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL oraz dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści, stosownie do rodzaju Treści;
3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
4. Zgłoszenie powinno umożliwiać identyfikację zgłaszającego, natomiast nie jest to element obowiązkowy, chyba że tożsamość jest konieczna do ustalenia, czy dane Treści stanowią potencjalne Treści nielegalne.
5. Niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia Usługodawca przesyła osobie zgłaszającej potwierdzenie otrzymania zgłoszenia — drogą elektroniczną, na podany adres e-mail (o ile zgłoszenie zawiera informacje kontaktowe pozwalające na przesłanie potwierdzenia).
6. W przypadku, gdy zgłoszenie jest niepełne lub zawiera inne błędy uniemożliwiające rozpatrzenie zgłoszenia Usługodawca może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia, w tym w szczególności gdy dotyczy to m.in. potwierdzenia posiadanych praw, które są potencjalnie naruszane. Brak uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia najpóźniej w terminie 14 dni od dnia wezwania przez Usługodawcę może stanowić podstawę do pozostawienia zgłoszenia bez rozpoznania. Zgłoszenie pozostawia się bez rozpoznania także, w przypadku kiedy zgłaszający nie podał danych kontaktowych, a istnieje potrzeba uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia.
7. Weryfikacja Treści przez Usługodawcę w związku ze zgłoszeniem następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia pozwalającego na jego rozpatrzenie, chyba że z uwagi na rodzaj nielegalnych Treści, które są objęte zgłoszeniem oraz pilność działań, weryfikacja powinna nastąpić wcześniej (np. gdy Treści wiążą się z zagrożeniem życia lub bezpieczeństwa osób).
8. Usługodawca przeprowadza weryfikację z zachowaniem należytej staranności.
9. Zgłaszanie i weryfikacja Treści ma na celu usunięcie informacji uznawanych za nielegalne Treści lub uniemożliwieniu dostępu do nich, z tym zastrzeżeniem, że nie może to prowadzić do nadmiernego naruszania wolności wypowiedzi i informacji innych Usługobiorców.
10. W trakcie dokonywania weryfikacji Usługodawca jest uprawniony do zablokowania Treści w taki sposób, aby stały się niewidoczne dla innych Usługobiorców lub do podjęcia innych działań.
11. Po dokonaniu weryfikacji Usługodawca może trwale zawiesić lub usunąć Treści Usługobiorcy, jako naruszające niniejszy Regulamin lub Warunki Oceny lub w inny sposób ograniczyć ich widoczność albo uznać, że Treści nie naruszają niniejszego Regulaminu lub Warunków Oceny.
12. W przypadku podjęcia działań, o których mowa powyżej Usługodawca niezwłocznie powiadamia o tym zarówno zgłaszającego, jak i Usługobiorcę, który zamieścił Treści podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
13. Od decyzji Usługodawcy Usługobiorca, który zamieścił te Treści lub zgłaszający mogą złożyć odwołanie na zasadach opisanych w cz. IX Regulaminu.
14. W przypadku gdy z przyczyn technicznych lub operacyjnych, Usługodawca nie może usunąć określonej informacji, Usługodawca informuje o tym zgłaszającego.
15. Usługobiorca, którego Treść nie została opublikowana lub została usunięta przez Usługodawcę ma prawo odwołać się od takiej decyzji do sądu powszechnego.
1. W przypadku, gdy:
1) Usługodawca nie zablokował lub nie usunął Treści lub nie ograniczył widoczności mimo zgłoszenia ze strony innego Usługobiorcy lub osoby trzeciej;
2) Treści zostały zablokowane lub usunięte lub których widoczność została ograniczona niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub Warunków Oceny,
Usługobiorca, który przekazał Treści, lub osoba, która zgłosiła Treści do weryfikacji, może złożyć odwołanie.
2. Decyzja Usługodawcy musi zawierać uzasadnienie, które umożliwi złożenie odwołania, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy istnieją podstawy prawne do odmowy uzasadnienia decyzji. Uzasadnienie musi spełniać obejmować takie informacje, jak:
1) wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie Treści, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności Treści lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich Treści albo nakłada inne środki, o których mowa w niniejszym Regulaminie lub Warunkach Oceny, w odniesieniu do tych Treści, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
2) fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez innego Usługobiorcę lub osobę trzecią, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy Usługodawcy oraz, gdy jest to absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego;
3) w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
4) jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonych Treści, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane Treści za niedozwolone,
5) jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności informacji z warunkami korzystania z usług, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane informacje za niezgodne z tą podstawą;
6) jasne i przyjazne dla Usługobiorcy informacje na temat przysługujących Usługobiorcy lub zgłaszającemu możliwości odwołania się od decyzji.
3. Odwołanie można złożyć: drogą elektroniczną na adres: moderacja@zaufane.pl lub korespondencyjnie na adres: Zaufane.pl, ul. Trembeckiego 11a, 35-234 Rzeszów.
4. Odwołanie powinno zawierać niezbędne informacje pozwalające na jego rozpatrzenie, w tym m.in. dane identyfikacyjne i kontaktowe odwołującego się oraz szczegółowe uzasadnienie wskazujące na nieprawidłowości w decyzji Usługodawcy.
5. Usługodawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie odwołania drogą elektroniczną na wskazany e-mail.
6. Odwołanie jest rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia złożenia odwołania.
7. W przypadku gdy odwołanie zawiera wystarczające podstawy do uznania, że decyzja Usługodawca jest nieprawidłowa/nieuzasadniona, Usługodawca niezwłocznie uchyla swoją decyzję.
8. Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Usługodawcę. Odwołania nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany.
Usługodawca tworzy jeden wspólny punkt kontaktowy przeznaczony do kontaktu z Usługobiorcami oraz z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Rada Usług Cyfrowych na potrzeby stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), poprzez udostępnienie adresu poczty elektronicznej: moderacja@zaufane.pl. Komunikacja odbywa się w języku polskim i angielskim. Dodatkowo kontakt w sprawach związanych z ww. rozporządzeniem jest możliwy dla Usługobiorców również za pośrednictwem ogólnego formularza kontaktowego na stronie Sklepu internetowego, w zakładce Kontakt.
1. Usługodawca ma obowiązek podjęcia określonych działań w stosunku do Treści, co do których otrzymał nakaz, o którym mowa w art. art. 9 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), wydany przez odpowiednie krajowe organy sądowe lub administracyjne na podstawie mającego zastosowanie prawa Unii lub mającego zastosowanie prawa krajowego zgodnego z prawem Unii.
2. Usługodawca poinformuje Usługobiorcę, którego dotyczy ww. nakaz, o otrzymanym nakazie i o działaniach podjętych w odpowiedzi na ten nakaz. Takie informacje przekazane Usługobiorcy będą obejmowały uzasadnienie, istniejące możliwości odwołania się oraz opis terytorialnego zakresu stosowania nakazu.
3. Usługodawca może przekazać pozostające w jego posiadaniu dane Usługobiorcy sądom, prokuraturze, policji i innym uprawnionym organom lub instytucjom w związku z prowadzonymi przez ww. organy i instytucje postępowaniami dotyczącymi dodania Treści przez Usługobiorcę.
4. W przypadku otrzymania przez Usługodawcę żądania udostępnienia informacji o Usługobiorcy zgodnie z art. 10 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), Usługodawca poinformuje Usługobiorcę o otrzymanym nakazie i działaniach podjętych w odpowiedzi na ten nakaz. Takie informacje będą obejmowały uzasadnienie i istniejące możliwości odwołania się.
Usługodawca zwraca uwagę, że korzystając z Internetu, w tym korzystając z usług świadczonych drogą elektroniczną, istnieje ryzyko zarażenia systemu teleinformatycznego przez złośliwe oprogramowanie np. wirusy, robaki czy konie trojańskie. Niezależnie od faktu, iż Usługodawca na stronach Sklepu internetowego podejmuje we własnym zakresie środki bezpieczeństwa, każdy użytkownik Internetu powinien zabezpieczyć własny komputer, choćby poprzez instalację programu antywirusowego z aktualną bazą wirusów oraz osobistego firewall’a. Na rynku są dostępne wysokiej jakości programy komercyjne jak i darmowe. Narzędzia te, w zależności od wybranej opcji, w mniejszym lub większym stopniu pozwalają na zabezpieczenie komputera przed niepożądanymi atakami ze strony innych użytkowników Internetu. Należy również podkreślić konieczność prawidłowego ustawienia przeglądarki internetowej. Często spotykanym rodzajem ataku jest atak opierający się na technice „phishing”. Polega ona na usiłowaniu wyłudzenia haseł. Ataki te są przeprowadzane poprzez wysyłanie do potencjalnej ofiary listu elektronicznego z prośbą o zalogowanie się do konta w danym serwisie, dostępnym rzekomo pod linkiem podanym w wiadomości. Linki najczęściej prowadzą do sfałszowanych stron, które w łudzący sposób przypominają oryginalne. Podczas procesu logowania się, podane hasła są przechwytywane z formularzy, a następnie wykorzystywane przez atakującego do zalogowania się do faktycznych kont ofiar. W celu uniknięcia ryzyka takiego ataku Usługobiorca powinien pamiętać, że Usługodawca nigdy nie wysyła wiadomości elektronicznych z prośbą o podanie haseł do kont Usługobiorców. W przypadku otrzymania takiej wiadomości, powinna ona wzbudzić podejrzliwość. Zalecane jest skontaktowanie się z Usługodawcą i poinformowanie o zaistniałej sytuacji. Usługobiorca nie powinien również otwierać stron podanych w linkach w tego typu wiadomościach. Pod żadnym pozorem nie należy przesyłać mailowo żadnych loginów i haseł do Konta. Podczas logowania się do Konta należy zwrócić uwagę, czy w pasku adresu strony wyświetlana jest informacja o korzystaniu przez stronę z protokołu HTTPS. Nie wolno ujawniać loginu i hasła osobom nieupoważnionym przez Usługobiorcę do dostępu do Konta, Należy wprowadzać login i hasło w sposób uniemożliwiający innym osobom ich poznanie. Nie powinno się zapisywać hasła, a samo hasło powinno się zmieniać w regularnych odstępach czasu.
Usługodawca podejmuje wszelkie adekwatne kroki, aby dbać o ochronę informacji, a w szczególności danych osobowych Usługobiorców. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych klientów Sklepu internetowego dostępne są na stronie www.tim.pl/o-firmie/polityka-prywatnosci
1. Strona internetowa Sklepu internetowego jest chroniona prawem autorskim. Wszelkie prawa nieprzyznane wyraźnie Usługobiorcy na podstawie niniejszego Regulaminu pozostają zastrzeżone na rzecz Usługodawcy lub podmiotów udzielających Usługodawcy licencji na korzystanie z poszczególnych utworów prezentowanych w postaci zawartości Strony internetowej.
2. Usługobiorca może korzystać z utworów oraz baz danych zawartych na stronach internetowych Sklepu internetowego w zakresie dozwolonego użytku wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27.07.2001 r. o ochronie baz danych.
1. Korzystanie z Aplikacji mobilnej jest możliwe dzięki zawarciu umowy licencji niewyłącznej pomiędzy Usługodawcą (licencjodawcą) a Usługobiorcą (licencjobiorcą). Do zawarcia umowy licencji niewyłącznej dochodzi w momencie umieszczenia Aplikacji mobilnej na urządzeniu końcowym i uruchomienia jej.
2. Usługodawca oświadcza, że przysługują mu prawa do Aplikacji mobilnej i jest uprawniony do udzielenia licencji, o której mowa poniżej w niniejszym rozdziale Regulaminu.
3. Usługodawca udziela Usługobiorcy niewyłącznej licencji na korzystanie z Aplikacji mobilnej i jej eksploatacji bez ograniczeń terytorialnych w zakresie: korzystania z Aplikacji mobilnej w ramach wszystkich jej funkcjonalności, tylko i wyłącznie do użytku wewnętrznego Usługobiorcy oraz tylko i wyłączenie w celu wykonywania Regulaminu, bez możliwości sporządzania jej kopii zapasowej oraz bez możliwości zainstalowania jej w pamięci komputera oraz serwera.
4. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Usługobiorca nie może:
1) dokonywać jakichkolwiek modyfikacji Aplikacji mobilnej lub wprowadzać do niej zmian lub części innego oprogramowania w jakikolwiek sposób,
2) udostępniać Aplikacji lub jej fragmentów oraz jej zawartości w jakikolwiek sposób, który powodowałby jej dostępność dla innych podmiotów niż Usługodawca,
3) dekompilować Aplikacji mobilnej.
5. Licencja na korzystanie z Aplikacji mobilnej jest udzielona na czas trwania Umowy (Regulaminu) o ile niniejszy Regulamin lub odrębne ustalenia Stron nie stanowią inaczej.6. Usługodawca może wypowiedzieć Licencję, ze skutkiem natychmiastowym w przypadkach zaistnienia którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) naruszenia przez Licencjobiorcę jakiegokolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu lub umowy sprzedaży,
2) naruszenia przez Licencjobiorcę majątkowych praw autorskich do Aplikacji.
7. Usługobiorca nie ma wpływu na zakres funkcjonalności Aplikacji mobilnej.
8. Aplikacja mobilna może podlegać modyfikacjom i aktualizacjom dokonywanym przez Usługodawcę, w tym szczególności w zakresie ofert udostępnionych za pośrednictwem Aplikacji mobilnej.
9. Akceptując niniejszy Regulamin, Usługobiorca oświadcza, że ma świadomość możliwości niedostępności Aplikacji mobilnej przez czas niezbędny do:
1) wprowadzenia do niej zmian i modyfikacji, w tym dokonywania jej aktualizacji,
2) usunięcia awarii, usterek lub weryfikacji działania Aplikacji mobilnej.
10. Usługodawca zobowiązuje się, iż w miarę możliwości będzie informował Usługobiorcę o przyczynach niedostępności i przewidywanym czasie ich trwania, za pośrednictwem komunikatu wyświetlanego podczas korzystania z Aplikacji mobilnej lub poczty elektronicznej.
11. Aplikacja mobilna jest licencjonowana „w stanie, w jakim się znajduje” (as is). Usługodawca nie udziela żadnych rękojmi lub gwarancji ani nie składa żadnych zapewnień dotyczących Aplikacji mobilnej. Usługobiorcy przysługują wszelkie prawa ograniczone w maksymalny dopuszczalny prawnie sposób między Usługodawcą i Usługobiorcą.
1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń związanych ze świadczeniem Usług przez Usługodawcę, dotyczących zagadnień innych niż działania Usługodawcy odnośnie Treści, w szczególności konsument może skorzystać z:
1) stałego polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej,
2) postępowania mediacyjnego prowadzonego przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
3) bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow
1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
1) wysyłania do Usługobiorcy za pośrednictwem poczty elektronicznej komunikatów technicznych dotyczących działania Sklepu Internetowego lub komunikatów prawnych dotyczących Usług -nie stanowiących informacji handlowej,
2) okresowych przerw technicznych niezbędnych do aktualizacji, modernizacji,
3) konserwacji i rozwijania Sklepu Internetowego,
4) w przypadkach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Sklepu Internetowego, Usługodawca ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług bez wcześniejszego powiadomienia Usługobiorcy.
2. Usługodawca ma prawo zmienić Regulamin w szczególności z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uznaje się:
1) Wystąpienie siły wyższej,
2) Wprowadzenie nowych towarów lub usług do oferty Usługodawcy, zmiana lub zaprzestanie świadczenia dotychczasowych usług, w szczególności w skutek zmiany polityki handlowej Usługodawcy, zmian otoczenia rynkowego Usługodawcy wskutek postępu technicznego, technologicznego czy informatycznego, w tym również modyfikacje i aktualizacje Aplikacji mobilnej,
3) Wprowadzenie modyfikacji związanych z potrzebą dostosowania się do zmiany przepisów prawa wskutek wprowadzenia nowych regulacji lub zmiany dotychczas obowiązujących regulacji lub zmiany wytycznych ich stosowania, w szczególności mających wpływ na świadczenie usług drogą elektroniczną lub zawieranie umów na odległość, regulujących prawa i obowiązki konsumentów,
4) Zmiany lub pojawienia się nowych interpretacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa na skutek orzeczeń sądów, albo decyzji organów władzy i administracji publicznej wpływających na działalność Usługodawcy.
3. Usługodawca powiadomi Usługobiorcę każdorazowo o planowanej zmianie Regulaminu, w formie komunikatu przesłanego na adres poczty elektronicznej podany Usługodawcy na etapie zakładania Konta. Nowy Regulamin wejdzie w życie w terminie nie krótszym niż 14 dni od daty otrzymania przez Usługobiorcę ww. powiadomienia. W przypadku nieakceptowania nowej treści Regulaminu Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę w każdym czasie przed dniem jej wejścia w życie, w trybie opisanym w Regulaminie. Zmiana Regulaminu nie wpływa na treść czynności prawnych dokonanych przez Usługodawcę z Usługobiorcą za pośrednictwem Sklepu internetowego do dnia wejścia w życie nowej treści Regulaminu.
4. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego są zawierane w języku polskim.
5. Do korzystania ze Sklepu internetowego ma zastosowanie prawo polskie.
6. W przypadku uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nieważność lub bezskuteczność tego postanowienia nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. Usługodawca dołoży starań, aby nieważne lub nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, niewadliwym prawnie postanowieniem.
7. Regulamin obowiązuje od dnia 21.11.2025 r.
Archiwalne wersje dokumentu wraz z datą wycofania:
2025-11-20