Strefa porad

Bądź smart

i kupuj taniej na TIM.PL

Data publikacji: 30.03.2018

Jak prawidłowo dobrać styk pomocniczy? Podpowiadamy.

Czy spotkałeś się kiedykolwiek z sytuacją w której potrzebowałeś dodatkowych styków w styczniku? Zdecydowana większość styczników ma wbudowane styki robocze, zwane głównymi oraz styki pomocnicze o obciążalności mniejszej niż styki główne.

Styki pomocnicze ze względu na konstrukcje można podzielić na:

• Czołowe
• Boczne

Styki czołowe montowane są od góry na styczniku. Dzięki temu nie zmienia się szerokość stycznika, ale zwiększa się wysokość zestawu (stycznik wraz z zamocowanymi stykami czołowymi).

Niektóre styki czołowe można na siebie nabudowywać. Jak to działa?
Na stycznik montujemy czołowy styk pomocniczy a na nim kolejny czołowy styk pomocniczy.

Styki boczne montowane są po prawej lub lewej stronie stycznika. Dzięki temu nie zmienia się wysokość stycznika, ale zmienia się szerokość zestawu (stycznik wraz z zamocowanymi stykami bocznymi).

Niektóre styki boczne można na siebie nabudowywać, czyli do stycznika z boku dołączany jest styk boczny do którego z boku dołączamy kolejny styk boczny.

W sprzedaży dostępne są styczniki do których można zamontować styki czołowe oraz styki boczne. Konstrukcyjnie styki pomocnicze (czołowe i boczne) zawierają różne ilości i kombinacje styków.

• NO styk normalnie otwarty
• NC styk normalnie zwarty
• Styk przełączny

Warto zapamiętać, że większość styków pomocniczych pasuje do całej grupy styczników danego producenta. Posiadając styk pomocniczy za pomocą jego numeru referencyjnego możesz w łatwy sposób ustalić do jakich styczników pasuje.

Chcąc ułatwić dobór właściwego styku pomocniczego stworzyliśmy prosty konfigurator. Wybór wszystkich parametrów nie jest konieczny. Wystarczy, że określisz parametry styków pomocniczych. Otrzymasz listę pasujących do nich styczników wraz z innymi akcesoriami.

Większa liczba podanych parametrów pozwoli precyzyjniej dobrać produkt, którego potrzebujesz.

Porównywarka

Zgłoś uwagi

Sklep TIM jest stale rozwijany, aby sprostać stale rosnącym potrzebom naszych klientów. Jeżeli pojawił się jakiś błąd na stronie, chciałbyś aby pojawiła się nowa funkcjonalność lub funkcja na stronie nie działa, tak jakbyś tego oczekiwał – prześlij nam informację.

Rodzaj zgłoszenia

Informacja kontaktowa (Abyśmy mogli poinformować o stanie zgłoszenia lub doprecyzować problem.)

Opis błędu / informacja do zgłoszenia: