
Ładowanie akumulatorów serwisowych na pokładzie pojazdu lub statku może być trudne. Ładowanie trwa zwykle długo i baterie mogą nie być naładowane w pełni. Jest to powszechny problem występujący w łodziach, samochodach dostawczych, kamperach i ciężarówkach. Inteligentne alternatory i systemy start/stop jeszcze bardziej pogarszają sytuację.
Tradycyjnie akumulator serwisowy jest połączony z akumulatorem rozruchowym za pomocą przekaźnika ładującego. Akumulator rozruchowy znajduje się blisko alternatora i odbiera większość prądu ładowania. Jednak bateria serwisowa jest zwykle dalej. Długie kable powodują spadek napięcia, co prowadzi do powolnego ładowania, uszkodzenia urządzeń i przedwczesnego zużycia akumulatora.
Nowoczesne, paliwooszczędne silniki są wyposażone w inteligentne alternatory zgodne z normami takimi jak Euro 5 i Euro 6. Zamiast stałego napięcia, inteligentne alternatory dostarczają napięcie zmienne; po krótkim okresie ładowania napięcie spada i proces ładowania zostaje przerwany. Dodatkowo, energia pochodząca z hamowania regeneracyjnego powoduje skoki napięcia. Akumulatory serwisowe podłączone w tradycyjny sposób nie są odpowiednio ładowane i mogą zostać uszkodzone przez te szczytowe napięcia.
Aby rozwiązać te problemy, Mastervolt wprowadził prostowniki DC-DC Mac Plus, dostępne w wersjach 12 V i 24 V. Mac Plus 12/24-30 monitoruje akumulator serwisowy i kompensuje spadki napięcia. Sprawdzony, 3-etapowy proces ładowania zapewnia szybkie i bezpieczne ładowanie. Co więcej, poprzez stabilizację napięcia ładowania, Mac Plus chroni akumulator serwisowy i wrażliwe urządzenia elektroniczne.
Mac Plus to najlepszy przyjaciel Twojej baterii. Monitoruje on akumulator serwisowy i zapewnia, że jest on zawsze w pełni naładowany, maksymalizując jego żywotność.
Szybkie i bezpieczne ładowanie podczas nawet krótkich podróży.
Konstrukcja bez wentylatora zapewnia cichą pracę.
Kompatybilność z akumulatorami typu: zalany, żelowy, AGM i Li-Ion (w tym LiFePO4).
Możliwość ładowania nawet całkowicie rozładowanych akumulatorów.
Wykrywanie pracy silnika chroni akumulator rozruchowy.
Regulowane ograniczenia prądowe zgodne z wymaganiami Euro 5/6.
Stabilizacja napięcia chroni czuły sprzęt, oświetlenie i inne odbiorniki.
Możliwość pracy równoległej dla zwiększenia wydajności ładowania powyżej 100 A.
Obsługa MasterBus – inteligentny monitoring i automatyzacja systemu.
Kompensacja temperatury i pomiar napięcia dla optymalnych wyników ładowania.
Certyfikat E-mark (mobilne zastosowania).
Tryb zasilania (Power Supply Mode).
Solidne złącza dla łatwej instalacji i szybkiej konfiguracji poprzez przełączniki DIP.
Zwiększ napięcie ładowania w systemach, gdzie akumulator serwisowy znajduje się daleko od źródła zasilania lub gdy system wykorzystuje inteligentny alternator. Idealny, gdy potrzebne jest stabilne napięcie systemowe lub zasilacz buforowy.
Ładowanie akumulatorów serwisowych w systemach zgodnych z normami Euro 5/6?
Mac Plus zapewnia stabilne napięcie ładowania do akumulatora serwisowego nawet wtedy, gdy alternator nie generuje prądu.
Zdalne sterowanie urządzeniem Mac Plus za pomocą laptopa lub komputera PC. Możliwość pełnej personalizacji ustawień. Urządzenie wyposażone jest w port komunikacyjny i można je konfigurować za pomocą oprogramowania PC-Link i MasterAdjust.
W odróżnieniu od standardowych ściemniaczy, które tracą energię w postaci ciepła, konwertery Mac Plus wydajnie regulują napięcie bez nadmiernego nagrzewania się, co zapewnia bezpieczeństwo i wydłuża żywotność podłączonych urządzeń.
Możliwość równoległego łączenia kilku jednostek pozwala uzyskać ponad 100 A całkowitej wydajności ładowania. Zaawansowana technologia wysokiej częstotliwości oraz mikroprocesorowa kontrola zapewniają minimalne straty podczas konwersji z 12 V na 24 V.
Nr katalogowy: 81205150
Nominalne napięcie wyjściowe: 27.2 V
Regulowane napięcie wyjściowe (MasterAdjust): 24–28.5 V
Stabilizacja napięcia wyjściowego: 2% przy ekstremalnych temperaturach, obciążeniu i napięciu wejściowym
Wahania napięcia wyjściowego (szczyt–szczyt): max. 1%
Maksymalna moc wyjściowa: 750 W
Nominalna moc wyjściowa: 710 W
Maksymalny prąd wyjściowy: 30 A
Prąd ładowania (3-stopniowy tryb): 30 A
Znamionowe napięcie wejściowe: 12 V
Zakres napięcia wejściowego: 10–15 V
Wydajność: > 93% przy napięciu nominalnym i pełnym obciążeniu
Galwaniczna izolacja: Nie
Ograniczenie napięcia: Tak
Kontakt alarmowy: Tak (poprzez MasterBus)
Wymiary (W x S x G): 200 x 153 x 59 mm
Waga: 1.8 kg
Certyfikaty: CE, E-mark
3-stopniowy tryb ładowania: Tak (ustawiany za pomocą przełączników DIP)
Obciążenie DC: < 5 mA
Połączenia:
3 x zaciski M8 dla kabli 10–50 mm² (wejście dodatnie, wyjście dodatnie, ujemne)
8-pinowe złącze śrubowe dla kabli 0,75–1,5 mm² (zdalne włączanie/wyłączanie, czujnik temperatury, pomiar napięcia)
Zakres temperatury pracy (otoczenia): -25°C do 60°C (derating > 40°C)
Poziom hałasu: < 30 dBA (w odległości 1 metra)
Stopień ochrony: IP23
Zabezpieczenia: przeciążeniowe, temperaturowe
Chłodzenie: naturalne (bez wentylatora)
Kompatybilność z MasterBus: Tak