Własny e-commerce w branży elektrotechnicznej

dropshipping w elektrotechnice

Czy włączenie do Twojej oferty produktów elektrotechnicznych to szansa, którą warto wykorzystać? Nasze doświadczenie pokazuje, że to krok w dobrym kierunku dla właścicieli biznesów e-commerce. Sprawdź, jak skutecznie działać online w branży elektrotechnicznej.

E-commerce B2B – czyli sklep internetowy?


Jeśli zamierzasz oferować swoje produkty innym firmom, czyli świadczyć usługi B2B (business to business), możesz oczywiście robić to za pomocą zwykłego sklepu internetowego. Znacznie lepiej sprawdzi się jednak w takim przypadku platforma B2B. Czym takie rozwiązanie różni się od standardowego sklepu?

  • Platforma B2B nie musi być dostępna dla wszystkich klientów – możesz przyznać dostęp tylko wybranym – tym, którzy należą do Twojej grupy docelowej. W ten sposób wyeliminujesz indywidualnych odbiorców.
  • Na platformie dla klientów biznesowych możesz sprzedawać produkty w ilościach hurtowych.
  • Platformy B2B dają wiele możliwości w kwestii udzielania indywidualnych rabatów dla każdego z klientów. Dzięki temu możesz oferować produkty w cenach wynegocjowanych podczas rozmów z klientami lub różnicować cenę dla klientów o różnych potencjałach zakupowych.

Na platformie B2B można prezentować własne produkty lub udostępniać asortyment dostawców – w tym drugim przypadku będzie to model dropshippingu. Sprzedaż produktów, których nie ma się fizycznie w magazynie, może być bardzo prosta. Dużo ułatwia integracja API, dzięki której automatycznie wprowadzisz całą ofertę produktową dostawcy/producenta do swojego sklepu lub na swoją platformę. Dodatkowo dzięki niej uzyskasz informację o aktualnym stanie magazynowym towaru z zintegrowanej hurtowni oraz aktualnej cenie.

Dlaczego warto sprzedawać online?


Sprzedaż produktów online nie musi stać w opozycji do sprzedaży w tradycyjny sposób. Najlepiej sprawdzają się modele biznesowe, w których łączy się sklepy stacjonarne z internetowymi. Skąd to wiemy? Bo… jesteśmy tego doskonałym tego przykładem!

Spółka TIM zaczynała jako sieć hurtowni – z początku lokalna, później o zasięgu ogólnopolskim. W 2013 roku podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu naszego modelu sprzedażowego o platformę B2B online. To był dobry wybór! Obecnie aż 70% naszych przychodów pochodzi ze sprzedaży produktów przez internet.

Działanie w modelu stacjonarnym i prowadzenie hurtowni na terenie całej Polski pozwalało nam docierać do klientów w promieniu kilkunastu–kilkudziesięciu kilometrów. W branży elektrotechnicznej liczą się jakość, ceny i dostępność produktów, ale również wygoda – żaden profesjonalista nie będzie chciał tracić czasu na podróż do odległej hurtowni w sytuacji, gdy inna jest znacznie bliżej. To ograniczało nasz zasięg i możliwości.

Obecnie, dzięki oferowaniu naszych produktów na platformie B2B, jesteśmy w stanie dotrzeć do wszystkich zainteresowanych, niezależnie od lokalizacji. Działamy w trybie 24/7, zatem nasi klienci mogą wygodnie robić zakupy w czasie wolnym po pracy czy w weekendy. A nasza oferta to już ponad 300 tysięcy produktów – w stacjonarnych hurtowniach na pewno nie bylibyśmy w stanie zapewnić takiej dostępności!

Dlaczego branża elektrotechniczna to dobry kierunek?


Liczba sklepów internetowych w Polsce (zarówno tych B2C, jak i platform B2B), wynosi obecnie już ponad 50 tysięcy. Czy to dużo?

Może się wydawać, że na tak szczelnie wypełnionym rynku nie ma już miejsca na nowe biznesy. Tymczasem bardzo dużo zależy od specjalizacji. Branże takie jak odzieżowa, kosmetyczna, farmaceutyczna są dość mocno nasycone. Jeśli chcesz osiągnąć sukces sprzedażowy, poświęć nieco czasu, by znaleźć dla siebie niszę na rynku.

Czy branża elektrotechniczna może być taką niszą? Nasze doświadczenia pokazują, że zdecydowanie tak. W sklepach ze sprzętem, akcesoriami i narzędziami elektrotechnicznymi zaopatrują się zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Pod pojęciem „elektrotechnika” mieści się bardzo wiele: aparatura elektrotechniczna, źródła światła i oprawy oświetleniowe, elektronarzędzia, kable, przewody i gniazdka elektryczne, wentylacja, rekuperacja, alarmy, domofony, automatyka a nawet modne ostatnio pompy ciepła czy elementy instalacji fotowoltaicznych.

Jak widzisz, jest to wszystko, co potrzebne na etapie budowy, remontu bądź urządzania budynku. A gdy weźmiesz pod uwagę liczbę nowych inwestycji, zarówno prywatnych, jak i komercyjnych czy zlecanych przez samorządy, to nie ma wątpliwości, że w Polsce zapotrzebowanie na produkty elektrotechniczne jest bardzo duże.


Współpraca z TIM-em – dla sprzedawców i odbiorców?


Jesteśmy gotowi, by podzielić się z Tobą naszym doświadczeniem i sukcesem sprzedażowym! Jako platforma B2B szeroko współpracujemy w modelu dropshippingu zarówno z dostawcami, jak i z innymi sklepami internetowymi.
Jeśli jesteś producentem lub masz hurtownię produktów z branży elektrotechnicznej i chciałbyś docierać do nowych klientów, możemy Ci pomóc. Dzięki dropshippingowi sprzedasz swoje produkty za pośrednictwem TIM.pl – popularnej, cieszącej się uznaniem elektrotechników platformy internetowej.
A może masz już dobrze funkcjonujący sklep internetowy i chcesz poszerzyć swoją ofertę? Dzięki możliwości udostępnienia bazy produktowej oraz integracji API możesz sprzedawać produkty z naszego magazynu – specjalnie wyselekcjonowane i sprawdzone pod kątem jakości.

Dowiedz się również ile można zarobić w dropshippingu.

Sprawdź, jakie korzyści czekają na Ciebie po założeniu konta na TIM.pl

Dołącz do grona klientów, którzy cenią sobie komfort