
Latarka czołowa NAO RL automatycznie dostosowuje siłę światła, zapewniając maksymalny komfort użytkowania oraz wydłużając czas świecenia.
Technologia REACTIVE LIGHTING wykorzystuje czujnik mierzący na bieżąco ilość powracającego światła i w ułamku sekundy dostosowuje kształt, zasięg i moc wiązki światła w zależności od aktualnych potrzeb:
Gdy patrzysz na jakiś obiekt z bliska np. czytasz mapę, robisz węzeł czy rozkładasz namiot, to wiązka jest bardzo szeroka i ma niewielką moc żeby zapobiec oślepianiu. Oświetlenie zmienia się automatycznie w zależności od odległości od obiektu.
Gdy patrzysz się przed siebie np. podczas marszu czy biegu, to wiązka staje się szeroka i ma średnią moc - wystarczającą do zidentyfikowania przeszkód na drodze.
Gdy podniesiesz głowę by spojrzeć na obiekt znajdujący się w dużej odległości ilość światła się znacznie zwiększa a wiązka zmienia kształt na skupiony.
Korzystając z Nao RL użytkownik ma do dyspozycji wygodne, samodostosowujące się oświetlenie oraz w dużo większym stopniu wolne ręce niż w przypadku standardowych rozwiązań. Tryb Reactive Lighting oprócz automatycznie dostosowującego się oświetlenia wydłuża czas świecenia latarki dzięki zoptymalizowanemu zużyciu akumulatora.
Dostępne tryby pracy:
Dioda czerwona:
W latarce Petzl Nao RL zastosowano wysokowydajny akumulator litowo-jonowy, który doskonale sobie radzi nawet w niskich temperaturach - producent deklaruje, że latarkę można użytkować nawet przy -30°C. Dodatkowym atutem jest 5-stopniowy diodowy wskaźnik stanu naładowania akumulatora umieszczony na obudowie. Ładowanie akumulatora zostało uproszczone dzięki zastosowaniu wtyku USB - wystarczy dostęp do komputera lub dowolnej ładowarki wyposażonej z gniazdem USB aby naładować akumulator. W komplecie producent dostarcza przedłużacz USB do wygodniejszego ładowania latarki.
Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów latarka pomimo swoich rozmiarów jest bardzo lekka - 145g z akumulatorem. Zamiast paska elastycznego na głowę Petzl zastosował nowy rodzaj opaski: Zephyr. Nowa opaska nie uciska głowy i jest znacznie łatwiejsza w regulacji od klasycznego rozwiązania. Włącznik latarki jest łatwy do odnalezienia po ciemku i bardzo wygodny w obsłudze. Przełączenie między trybem adaptacyjnym i stałym odbywa się intuicyjnie. Włącznik można także zablokować na czas transportu.