Składanie zwrotów

Spis treści:

  1. Jak mogę zgłosić zwrot?
  2. Jaki jest koszt zwrotu?

1Jak mogę zgłosić zwrot?

Zwrot zgłosisz w zakładce „Moje konto – Reklamacje i zwroty”, w kilku krokach.

1

Wybór typu klienta składającego zwrot

W pierwszej kolejności zaznacz, jako jaki klient chcesz złożyć zwrot. Wybierz:

  • przedsiębiorca niebędący quasi-konsumentem, jeśli zwracany produkt jest powiązany z charakterem prowadzonej przez ciebie działalności;
  • przedsiębiorca quasi-konsument, jeśli zwracany produkt nie jest powiązany z charakterem prowadzonej przez ciebie działalności.

2

Wyszukaj fakturę

Wpisz frazę, po której wyszukasz produkt, który chcesz zwrócić. Może być to jego indeks TIM, indeks producenta, kod EAN, nr faktury, nr dokumentu WZ lub nr seryjny bębna.

Jeśli nie pamiętasz numeru faktury, po lewej stronie znajdziesz żółty przycisk, który przeniesie Cię na stronę „Dokumenty”, gdzie znajdziesz wszystkie faktury.

Po wpisaniu frazy wyświetlą się wszystkie faktury i dokumenty WZ zawierające podany produkt. Zobaczysz również datę wystawiania faktury/dokumentu WZ, kwotę, na jaką został wystawiony dokument, oraz numer zamówienia. Wybierz zamówienie, którego dotyczy zwrot.

3

Wybierz produkty

Wyświetlą się wszystkie produkty z danej faktury, ich nazwa, ilość, indeks TIM oraz indeks producenta. Wybierz, zaznaczając po lewej stronie, produkty, które chcesz zwrócić oraz wybierz ilość danego produktu.

4

Uzupełnij informacje o zwrocie

Uzupełnij pozostałe informacje o osobie zgłaszającej zwrot, adresie do obsługi zwrotu, wybierz, czy chcesz, aby zwrot był realizowany transportem organizowanym przez TIM.pl. Możesz także wpisać numer konta bankowego, na który zostaną zwrócone środki oraz dodać swoje uwagi. Kliknij „Wyślij wniosek”. Potwierdzanie złożenia zwrotu otrzymasz drogą mailową.

Przekaż przesyłkę kurierowi, który pojawi się następnego dnia roboczego do godziny 15:00 (jeśli wniosek zostanie przesłany do godz. 15:00). Jeśli kurier się nie pojawi, powiadom nas o tym za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres sklep.reklamacje@tim.pl, w tytule podając nr wniosku zwrotu.

Gdy towar dotrze do naszego magazynu, odbędzie się:

  • kontrola ilościowa i jakościowa,
  • systemowe przyjęcie zwrotu,
  • zakończenie procesu zwrotu.

Po zakończeniu tych etapów otrzymasz powiadomienie o wystawieniu faktury korygującej, która zostanie przesłana w osobnej wiadomości e-mail oraz będzie dostępna na koncie Klienta.

2Jaki jest koszt zwrotu?

Koszt zwrotu jest uzależniony od rodzaju klienta. Aktualne koszty za zwrot dla klienta Biznes, znajdują się w zakładce Klient Biznes pod linkiem, a aktualne koszty dla klienta Konsument, znajdują się w zakładce Konsument pod linkiem.

Koszt zwrotu również uzależniony jest od typu zwracanych produktów. Jeżeli wniosek zwrotu obejmuje minimum jeden produkt paletowy to zwrot również musi odbyć się poprzez wysyłkę paletową. W pozostałych przypadkach możliwe jest określenie typu transportu zwrotu - paczka lub paleta.

Czy ten artykuł był pomocny?