Składanie zwrotów

Spis treści:

  1. Jak mogę zgłosić zwrot?
  2. Czym jest i jak wygląda proces zwrotu zbiorczego?
  3. Jaki jest koszt zwrotu?

1Jak mogę zgłosić zwrot?

Zwrot zgłosisz w zakładce „Moje konto – Reklamacje i zwroty”, w kilku krokach.

Wybierz „Dokonaj zwrotu towaru”.

Krok 1. W pierwszej kolejności zaznacz, jako jaki klient chcesz złożyć zwrot. Wybierz:

  • przedsiębiorca niebędący quasi-konsumentem, jeśli zwracany produkt jest powiązany z charakterem prowadzonej przez ciebie działalności;
  • przedsiębiorca quasi-konsument, jeśli zwracany produkt nie jest powiązany z charakterem prowadzonej przez ciebie działalności.

Krok 2. Wpisz frazę, po której wyszukasz produkt, który chcesz zwrócić. Może być to jego indeks TIM, indeks producenta, kod EAN, nr faktury, nr dokumentu WZ lub nr seryjny bębna.

Jeśli nie pamiętasz numeru faktury, po lewej stronie znajdziesz żółty przycisk, który przeniesie Cię na stronę „Dokumenty”, gdzie znajdziesz wszystkie faktury.

Po wpisaniu frazy wyświetlą się wszystkie faktury i dokumenty WZ zawierające podany produkt. Zobaczysz również datę wystawiania faktury/dokumentu WZ, kwotę, na jaką został wystawiony dokument, oraz numer zamówienia. Wybierz zamówienie, którego dotyczy zwrot.

Krok 3. Wyświetlą się wszystkie produkty z danej faktury, ich nazwa, ilość, indeks TIM oraz indeks producenta. Wybierz, zaznaczając po lewej stronie, produkty, które chcesz zwrócić oraz wybierz ilość danego produktu.

Krok 4. Uzupełnij pozostałe informacje o osobie zgłaszającej zwrot, adresie do obsługi zwrotu, wybierz, czy chcesz, aby zwrot był realizowany transportem organizowanym przez TIM.pl. Możesz także wpisać numer konta bankowego, na który zostaną zwrócone środki oraz dodać swoje uwagi. Kliknij „Wyślij wniosek”. Potwierdzanie złożenia zwrotu otrzymasz drogą mailową.

Przekaż przesyłkę kurierowi, który pojawi się następnego dnia roboczego do godziny 15:00 (jeśli wniosek zostanie przesłany do godz. 15:00). Jeśli kurier się nie pojawi, powiadom nas o tym za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres spedycja@tim.pl, w tytule podając nr wniosku zwrotu.

Gdy towar dotrze do naszego magazynu, odbędzie się:

  • kontrola jakościowa opakowania,
  • rejestracja zwrotu w systemie,
  • nagranie otwarcia zwrotu, sprawdzenie jakości i przeliczenie ilości,
  • systemowe przyjęcie towaru ze zwrotu,
  • zakończenie procesu zwrotu i wystawienie faktury korygującej, którą otrzymasz w wiadomości e-mail i na koncie Klienta na TIM.pl.

2Czym jest i jak wygląda proces zwrotu zbiorczego?

Zwrot zbiorczy pozwala Ci na złożenie zwrotu dotyczącego produktów z kilku różnych faktur.

Proces zwrotu zbiorczego składa się z kilku kroków.

Krok 1. Po zalogowaniu na swoje konto na stronie www.TIM.pl w zakładce „Moje konto” wybierz opcję „Reklamacje i zwroty”, a następnie „Dokonaj zwrotu towaru”.

Krok 2. W wyznaczonym polu wpisz wszystkie faktury, z których ma zostać zwrócony zakupiony towar.

Krok 3. Gdy pojawi się lista z towarami z wszystkich faktur, zaznacz na niej produkty, które chcesz zwrócić.

Krok 4. Uzupełnij dane adresowe do zwrotu lub pozostaw wartości domyślne.

Krok 5. Jeśli ubiegasz się o zwrot wpłaconych środków, zaznacz odpowiednie pole, a następnie wpisz numer konta bankowego.

Krok 6. Zaznacz, jeśli wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji (faktur, faktur korygujących, duplikatów faktur, duplikatów faktur korygujących) drogą elektroniczną na adres Twojej poczty elektronicznej.

Krok 7. Zapoznaj się i zaakceptuj Ogólne Warunki Sprzedaży Sklepu internetowego oraz Politykę prywatności, a następnie kliknij „Wyślij wniosek” w celu złożenia reklamacji.
Wypełniony wniosek automatycznie zostanie zarejestrowany w systemie.

Krok 8. Przekaż przesyłkę kurierowi, który pojawi się następnego dnia roboczego do godziny 15:00 (jeśli wniosek zostanie przesłany do godz. 15:00). Jeśli kurier się nie pojawi, powiadom nas o tym za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres spedycja@tim.pl, w tytule podając nr wniosku zwrotu.

Krok 9. Gdy towar dotrze do naszego magazynu, odbędzie się:

  • kontrola jakościowa opakowania,
  • rejestracja zwrotu w systemie,
  • nagranie otwarcia zwrotu, sprawdzenie jakości i przeliczenie ilości,
  • systemowe przyjęcie towaru ze zwrotu,
  • zakończenie procesu zwrotu i wystawienie faktury korygującej, którą otrzymasz w wiadomości e-mail i na koncie Klienta na TIM.pl.

3Jaki jest koszt zwrotu?

Koszt zwrotu jest uzależniony od rodzaju klienta. Aktualne koszty za zwrot dla klienta Biznes, znajdują się w zakładce Klient Biznes pod linkiem, a aktualne koszty dla klienta Konsument, znajdują się w zakładce Konsument pod linkiem.

Produkty są sparametryzowane i system automatycznie dobierze wartość zależną od tego czy zwrotu należy dokonać za pomocą paczki czy palety.

Czy ten artykuł był pomocny?