ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH, UMOWA LICENCYJNA APLIKACJI „mTIM” ORAZ REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ.

Ochrona informacji oraz poszanowanie Twojej prywatności podczas korzystania z Aplikacji jest dla nas priorytetem, w związku z czym dbamy o odpowiednie zabezpieczenie Twoich danych osobowych. Administratorem Twoich danych osobowych przetwarzanych w ramach Aplikacji jest TIM S.A. z siedzibą we Wrocławiu. W naszej Polityce prywatności opisaliśmy zasady przetwarzania Twoich danych osobowych, ciążące na nas obowiązki oraz przysługujące Ci prawa. Aktualną treść dokumentu umieściliśmy również poniżej. Jeśli chcesz skontaktować się z Administratorem – zachęcamy do kierowania wiadomości na adres e-mail: odo@tim.pl.

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Postanowienia ogólne

Niniejsza Polityka prywatności (zwana dalej: „Polityka Prywatności”) określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem strony internetowej www.tim.pl (zwanej dalej: „Portalem” lub Stroną Internetową”) i jest skierowana do użytkowników Strony Internetowej.

Właścicielem Strony Internetowej i jednocześnie administratorem danych jest TIM S.A  z siedzibą we Wrocławiu (53-612) przy ul. Jaworskiej 13, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000022407, NIP: 897-000-96-78, kapitał zakładowy 22.199.200,00 zł (zwana dalej: „TIM S.A”, „Administrator”). Kontakt z administratorem możliwy jest listownie, pocztą e-mail na adres odo@tim.pl.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Panią Roksanę Lejpamer, z którą kontakt możliwy jest pocztą e-mail na adres odo@tim.pl.

Dane osobowe zbierane przez TIM S.A. za pośrednictwem Portalu przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej: „RODO”).

TIM S.A. przywiązuje istotną wagę do ochrony prywatności użytkowników Portalu i bezpieczeństwa przetwarzania ich danych osobowych.

Określenia pisane wielką literą, użyte w niniejszej polityce prywatności, mają znaczenie nadane im w Regulaminie Portalu dostępnego na stronie www.tim.pl.

  • CELE, PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA, KATEGORIE DANYCH OSOBOWYCH
    • ZGODA

TIM S.A. przetwarza Twoje dane na podstawie zgody w przypadku, gdy zgodzisz się na stosowanie plików cookies innych niż niezbędne do dostarczania usługi świadczonej drogą elektroniczną, w tym na instalowanie cookies przez podmioty trzecie i przekazywanie ww. podmiotom danych zbieranych za pośrednictwem tych cookie. Możesz w każdej chwili cofnąć zgodę na instalację cookies innych niż niezbędne do dostarczania usługi świadczonej drogą elektroniczną, w ustawieniach przeglądarki internetowej na urządzeniu, z którego korzystasz lub z poziomu Portalu w stopce strony poprzez kliknięcie w link „Zmiana ustawień prywatności”. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na legalność przetwarzania danych zebranych za pośrednictwem cookies do czasu cofnięcia zgody. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych zbieranych za pośrednictwem cookies własnych TIM S.A. oraz  instalowanych przez podmioty trzecie na podstawie zgody, a także możliwości cofnięcia zgody znajdziesz w Polityce Cookies.
Korzystamy z narzędzi, które pozwalają na wyświetlanie reklam spersonalizowanych takich jak reklamy w wyszukiwarce Google, remarketing, reklamy wyświetlane na portalu YouTube oraz na portalach społecznościowych. Dedykowane reklamy będą wyświetlały się, jeśli wpisana przez Ciebie fraza w wyszukiwarce będzie zbieżna z listą fraz, które ustawiliśmy w kampanii; a także jeśli algorytm Google dopasuje Cię na zasadzie tzw. targetowania  na podstawie stron, które odwiedzasz, filmów, które oglądasz na portalu YouTube, itd. Możesz cofnąć swoją zgodę na korzystanie przez nas z ww. narzędzi w tym z Google Marketing Platform z plików cookie. Możesz to zrobić na stronie rezygnacji Google Marketing Platform lub na stronie rezygnacji Network Advertising Initiative.

    • ZAWARCIE I WYKONANIE UMOWY

TIM S.A. przetwarza Twoje dane osobowe w celu podjęcia na Twoje żądanie działań zmierzających do zawarcia umowy z TIM S.A. lub gdy jest to niezbędne do wykonania już zawartej umowy (art. 6 ust. 1. lit. b RODO).
W praktyce wiąże się to z możliwością:

  • zawarcia z TIM S.A umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, o których mowa w Regulaminie sklepu internetowego www.tim.pl (dalej zwanego „Sklepem internetowym”), związanych z założeniem konta użytkownika w ww. Sklepie internetowym,
  • zawarcia z TIM S.A umów sprzedaży towarów,
  • przesłania do TIM S.A. zgłoszeń za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularzy kontaktowych dostępnych na stronach internetowych TIM S.A. w związku z zakładaniem konta w Sklepie internetowym;
  • przyznawania przez TIM S.A. limitów kredytowych w związku z możliwością uruchomienia kredytu kupieckiego.
    • OBOWIĄZEK PRAWNY

TIM S.A. przetwarza Twoje dane osobowe w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na TIM S.A. (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
W praktyce oznacza to konieczność przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z wywiązaniem się z obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności obowiązków wynikających z przepisów podatkowych, ustawy o rachunkowości, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta.

    • PRAWNIE UZASADNIONY INTERES TIM S.A. LUB PODMIOTU TRZECIEGO

TIM S.A. może przetwarzać Twoje dane osobowe, jeśli jest to niezbędne do celów wynikających z uzasadnionych interesów realizowanych przez TIM S.A. lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1. lit. f RODO).
W praktyce wiąże się to z przetwarzaniem danych w następujących przypadkach:

  • Zarządzanie relacjami z klientem (CRM)


TIM S.A. na wewnętrzne potrzeby analizuje dotychczasową współpracę z Tobą w celu sporządzania zestawień analiz i statystyk dotyczących sprzedaży. Na podstawie ww. informacji TIM S.A. uzyskuje wiedzę pomocną przy sporządzaniu ofert, ustalaniu cenników, lepszym dopasowaniu oferty do Twoich zainteresowań, podejmowaniu lepiej ukierunkowanych działań marketingowych oraz polepszeniu poziomu jakości świadczonych usług.

  • Profilowanie

    W oparciu o dokonaną przez Ciebie na etapie zakładania konta w Sklepie internetowym klasyfikację prowadzonej przez siebie działalności do jednego z segmentów rynku, TIM S.A. ustala dla Ciebie określony cennik w Sklepie internetowym.

 

W oparciu o posiadane o Tobie informacje zebrane w toku dotychczasowej współpracy (tj. informacje nt. historii zakupów w Sklepie internetowym, historii Twoich aktywności w Sklepie internetowym, przypisania Ciebie do określonego segmentu klienta: konsument/ przedsiębiorca, TIM S.A. wyświetla Tobie, na stronach Sklepu internetowego spersonalizowane reklamy.

W oparciu o posiadane o Tobie informacje zebrane w toku dotychczasowej współpracy (tj. informacje nt. historii zakupów w Sklepie internetowym, historii Twoich aktywności w Sklepie internetowym, przypisania Ciebie do określonego segmentu klienta: konsument/ przedsiębiorca), TIM S.A. wyświetla Tobie na stronach Sklepu internetowego informacje o organizowanych przez TIM S.A. promocjach.

  • Marketing produktów i usług oferowanych przez TIM S.A.

 

TIM S.A. przesyła do Ciebie informacje marketingowe dotyczące towarów i usług oferowanych przez TIM S.A., o ile wcześniej na stronie www.tim.pl, wyraziłeś zgodę na kontakt telefoniczny (komunikaty SMS)  lub na kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej, dokonywany w celu marketingu bezpośredniego.

TIM S.A. nie wysyła spamu, tj. niezamówionej informacji handlowej. TIM S.A. nie przekazuje żadnych danych osobowych, a w szczególności adresów poczty elektronicznej lub numerów telefonów podmiotom trzecim w celu umożliwienia im podejmowania działań o charakterze marketingu bezpośredniego dotyczącego towarów i usług oferowanych przez te podmioty.

  • Dochodzenie roszczeń przez TIM S.A. oraz obrona przed roszczeniami kierowanymi wobec TIM S.A.

    W przypadku nie wywiązania się lub nienależytego wywiązania przez Ciebie z zawartej z TIM S.A. umowy, TIM S.A., w ramach obowiązującego prawa, może dochodzić od Ciebie roszczeń, np. dochodzić zapłaty za sprzedane towary.

W przypadku skierowania przez Ciebie roszczeń wobec TIM S.A., TIM S.A. przetwarza Twoje dane osobowe w celu obrony przed takimi roszczeniami.

  • Organizowanie konkursów

TIM S.A. organizuje konkursy ogłaszane na stronach Sklepu internetowego lub na fanpage’ach TIM S.A. na portalach społecznościowych. Jeżeli weźmiesz udział w konkursie, TIM S.A. może przetwarzać Twoje dane w celu jego zrealizowania, umożliwienia Ci wzięcia w nim udziału.

  • Organizowanie akcji charytatywnych

Na stronie Sklepu internetowego, TIM S.A. może organizować akcje charytatywne dla jego użytkowników. Może się to wiązać z koniecznością przetwarzania danych osobowych w celu przeprowadzenia akcji charytatywnej i zapewnienia jej prawidłowego przebiegu.
W ramach akcji charytatywnej TIM Mikołajów użytkownik Portalu będzie mógł wybrać instytucję pochodzącą z lokalizacji biura handlowego przypisanego do danego użytkownika. Instytucje wybrane przez największą liczbę użytkowników w każdej z 17 lokalizacji otrzymają od TIM S.A. wsparcie finansowe.
W celu przeprowadzenia i prawidłowego przebiegu akcji TIM Mikołajów TIM S.A. będzie zbierać wyłącznie dane pozwalające na zweryfikowanie, do jakiego biura handlowego użytkownik będzie przypisany oraz czy już wziął udział w głosowaniu. Wobec tego, że każdy użytkownik może wziąć udział w głosowaniu tylko raz, TIM S.A. będzie blokował możliwość oddania kolejnego głosu na podstawie analizy plików cookie.
Jeżeli jesteś klientem zalogowanym, zostaniesz automatycznie przypisany do określonego biura handlowego – przetwarzamy wtedy wyłącznie Twój adres e-mail, indywidualny numer identyfikacyjny oraz plik cookie, na podstawie którego ustalimy, czy wziąłeś już udział w głosowaniu.
Jeśli jesteś klientem niezalogowanym, przed zagłosowaniem na wybraną fundację, poprosimy Cię o wybór lokalizacji Twojego biura handlowego – przetwarzamy wtedy wyłącznie plik cookie, na podstawie którego ustalimy, czy wziąłeś już udział w głosowaniu.
Więcej informacji o tym jak przetwarzamy pliki cookie, znajdą Państwo w naszej Polityce cookies.

  • Zabezpieczenie roszczeń związanych ze sprzedażą towarów

W przypadkach uzasadnionych wartością zawieranych przez Ciebie, jako przedsiębiorcę, umów sprzedaży, w przypadku przyznania przez TIM S.A. Tobie możliwości zapłaty w odroczonym terminie w ramach przyznanego przez TIM S.A. kredytu kupieckiego, TIM S.A. może żądać od Ciebie wystawienia lub poręczenia weksla własnego in blanco, w celu zabezpieczenia należytego wykonania przez Ciebie umowy sprzedaży zawartej z TIM S.A.

  • Ocena zdolności kredytowej


W przypadku, gdy Ty, jako przedsiębiorca, wystąpisz do TIM S.A. o możliwość dokonywania zapłaty za towary kupowane w Sklepie internetowym w odroczonym terminie w ramach przyznanego przez TIM S.A. kredytu kupieckiego, a wcześniej przyznano Ci już limit kredytowy (miałeś już przyznany limit kredytowy lub nadal go masz), TIM S.A. zbiera i przechowuje o Tobie informacje dotyczące sytuacji finansowej, pozwalające na ocenę Twojej zdolności kredytowej i analizę ryzyka związanego z zawarciem z Tobą umowy sprzedaży z odroczonym terminem zapłaty.

Jeżeli jako przedsiębiorca po raz pierwszy wystąpisz do TIM S.A. o przyznanie limitu kredytowego, TIM S.A. zbiera i przechowuje o Tobie informacje dotyczące sytuacji finansowej, pozwalające na dokonanie należytej oceny Twojej zdolności kredytowej i analizę ryzyka związanego z zawarciem z Tobą umowy sprzedaży z odroczonym terminem zapłaty, ale weryfikacja Twojej wiarygodności płatniczej oraz Twojej tożsamości odbędzie się za pośrednictwem zewnętrznego systemu TryPay. Twoje dane będą przekazane podmiotowi świadczącemu usługi na rzecz TIM, które będą polegały na:

    • pozyskiwaniu i dostarczaniu TIM S.A. skonsolidowanych informacji na temat Twojego rachunku lub rachunków bankowych; jak i
    • potwierdzeniu Twojej tożsamości w celu dokonania zakupu w Sklepie internetowym z możliwością przyznania limitu kredytowego.

Decyzja o przyznaniu możliwości przyznania limitu kredytowego wydana będzie wyłącznie w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie i będzie wywoływać wobec Ciebie skutki prawne. Szczegóły dotyczące wpływu podejmowania decyzji w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie znajdują się w pkt. V niniejszej Polityki prywatności poniżej.

  • Umożliwienie klientom dokonania opłat za pośrednictwem usług płatniczych

W przypadku, gdy wybierasz metodę płatność online, TIM S.A. przekazuje Twoje dane osobowe dostawcy usług płatniczych w celu umożliwienia Tobie dokonania  płatności wybraną przez Ciebie metodą (kartą płatniczą lub przelewem).
Przekazywanie danych do podmiotów świadczących usługi finansowe na rzecz klientów TIM S.A.
W przypadku, gdy zdecydujesz się na uzyskanie finansowania swoich zobowiązań wobec TIM S.A., przez podmiot świadczący takie usługi na rzecz klientów TIM S.A., Twoje dane będą przekazane podmiotowi świadczącemu ww. usługi finansowe, w celu umożliwienia Tobie skorzystania z jego usług.

  • Kontaktowanie się z TIM S.A.

Możesz kontaktować się z TIM S.A. za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu lub internetowych formularzy kontaktowych dostępnych na stronie www.tim.pl. W takim przypadku możemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu prowadzenia z Tobą komunikacji oraz rozpatrzenia sprawy zainicjowanej przez Ciebie. 

  • Przechowywanie danych w celu zapewnienia rozliczalności, tj. udowodnienia przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
  • Obsługa strony internetowej

TIM S.A. wykorzystuje niezbędne pliki cookies do prawidłowego działania Portalu. Używanie niezbędnych plików cookies może wiązać się z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, którego podstawą jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na obsłudze strony internetowej.

  • Tworzenie baz odbiorców

Jeżeli jesteś zalogowanym użytkownikiem, Twój adres e-mail przechowywany w naszej bazie mailingowej może zostać przesłany do serwisu Facebook Ireland Ltd. w celu stworzenia grupy odbiorców reklam z wykorzystaniem tegoż adresu e-mail. Podczas korzystania z tej funkcji adres e-mail jest hashowany przed przesłaniem go do serwisu Facebook oraz serwisu Instagram w celu utworzenia grupy odbiorców. Adres e-mail zostanie użyty w procesie dopasowania prowadzonym przez serwisy Facebook oraz Instagram. Facebook oraz Instagram nie udostępniają adresu e-mail osobom trzecim ani innym reklamodawcom i usuwa adres e-mail niezwłocznie po zakończeniu procesu dopasowywania. Facebook oraz Instagram wdrożył procesy i procedury zapewniające poufność i bezpieczeństwo przesyłanego mu adresu e-mail i zbioru identyfikatorów użytkowników Facebooka tworzących grupę odbiorców powstałą z wykorzystaniem adresu e-mail między innymi poprzez stosowanie technicznych i fizycznych zabezpieczeń.

  • ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, w celach, o których mowa w cz. I Polityki prywatności TIM S.A. może udostępniać Twoje dane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:

  • Podmiotom świadczącym usługi przewozowe (kurierom), podmiotom świadczących usługi pocztowe, dostawcom towarów sprzedawanych przez TIM S.A. – w przypadku realizowania dostawy towaru bezpośrednio z magazynu tego dostawcy, podmiotom na rzecz, których TIM S.A. zbywa wierzytelności w związku z zawartymi, umowami ubezpieczenia wierzytelności z tytułu umowy sprzedaży, biurom informacji gospodarczych, podmiotom świadczącym usługi udostępniania raportów gospodarczych o przedsiębiorcach, bankom, w którym TIM S.A. posiada rachunek bankowy w związku z przekazywaniem za jego pośrednictwem kwot na Twój rachunek w przypadku zwrotu towarów, reklamacji, nadpłat, podmiotom świadczącym na rzecz TIM S.A. usługi logistyczne, usługi agencyjne lub usługi dystrybucyjne, usługi archiwizowania dokumentów, usługi badania sprawozdań finansowych, usługi doradztwa podatkowego, finansowego, biznesowego, prawnego, usługi informatyczne, usługi marketingowe, podmiotom świadczącym usługi płatnicze, podmiotom, którym TIM S.A. zleca prowadzenie działań windykacyjnych oraz pełnomocnikom procesowym reprezentującym TIM S.A. lub ww. podmioty, podmiotom odpowiedzialnym za dostarczanie plików cookies - szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w Polityce Cookies.
  • PLANOWANY OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w cz. I niniejszej Polityki prywatności.

  • W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody, do czasu jej wycofania (cz. I.1 Polityki prywatności).
  • W przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody (dotyczy plików cookies) do czasu jej wycofania lub upływu okresów przechowywania poszczególnych plików cookies wskazanych w Polityce Cookies jeżeli nastąpi on przed wycofaniem zgody.
  • W przypadku danych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umowy (cz. I.2 Polityki prywatności), TIM S.A. przetwarza dane osobowe do upływu okresu przedawnienia wynikających z nich roszczeń cywilnoprawnych.
  • W przypadku danych przetwarzanych w celu wykonania obowiązku prawnego (cz. I.3 Polityki prywatności) okres przetwarzania danych wynika z przepisów prawa.
  • W przypadku danych przetwarzanych w celu realizacji uzasadnionego interesu TIM S.A. lub podmiotu trzeciego (cz. I.4 Polityki prywatności) okres przechowywania danych osobowych jest różny w zależności od szczegółowego celu przetwarzania:
  • W przypadku przetwarzania danych w celu zarządzania relacjami z klientem dane są przetwarzane do chwili złożenia przez Ciebie sprzeciwu na podstawie art. 21 ust. 1 Rozporządzenia RODO w związku z Twoją szczególną sytuacją, przy czym nie dłużej niż korzystasz z usług TIM S.A. lub pozostajesz z TIM S.A. w relacjach handlowych;
  • W przypadku przetwarzania danych w celu profilowania, dane są przetwarzane do chwili złożenia przez Ciebie sprzeciwu na podstawie art. 21 ust. 2 Rozporządzenia RODO, przy czym nie dłużej niż korzystasz z usług TIM S.A. lub pozostajesz z TIM S.A. w relacjach handlowych.
  • W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu marketingu produktów i usług oferowanych przez TIM S.A., TIM S.A. przetwarza dane osobowe w tym celu do czasu wycofania przez Ciebie zgody na przesyłanie do Ciebie informacji handlowych za pośrednictwem poczty elektronicznej, SMS lub wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych.W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu dochodzenia roszczeń przez TIM S.A. lub w celu podjęcia obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec TIM S.A., TIM S.A. przetwarza dane osobowe w tym celu do momentu wyegzekwowania dochodzonego roszczenia lub przedawnienia roszczeń, w zależności które ze zdarzeń wystąpi wcześniej.
  • W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu organizowania konkursów, TIM S.A. przetwarzana dane osobowe w tym celu do czasu przedawnienia roszczeń związanych z organizacją takiego konkursu.
  • W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu organizowania akcji charytatywnej TIM Mikołajów, TIM S.A. przetwarza dane osobowe przez czas trwania akcji charytatywnej, czyli przez 1 miesiąc od momentu udzielenia głosu.
  • W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu zabezpieczenia roszczeń związanych ze sprzedażą towarów, a także w związku z przeprowadzeniem weryfikacji w celu przyznania Ci limitu kredytowego, TIM S.A. przetwarza dane osobowe przez czas nieoznaczony, tak długo jak pozostajesz w relacjach handlowych z TIM S.A., istnieją niezaspokojone roszczenia TIM S.A. wobec Ciebie. W przypadku przetwarzania danych osobowych w celu rozliczalności, TIM S.A. przetwarza dane osobowe przez czas jak będzie to niezbędne do udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez uprawnione organy publiczne.
  • PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
    • PRAWO DOSTĘPU DO DANYCH

 

Masz prawo dostępu do swoich danych, w tym prawo do uzyskania kopii danych, w tym drogą elektroniczną.

    •  PRAWO DO SPROSTOWANIA DANYCH

Masz prawo żądania sprostowania nieprawidłowych ww. danych osobowych. Masz prawo żądania uzupełnienia niekompletnych ww. danych osobowych.

    •  PRAWO DO USUNIĘCIA DANYCH

Masz prawo żądania usunięcia przez TIM S.A. Twoich danych osobowych w przypadku, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
  • wniesiesz sprzeciw, z uwagi na swą szczególną sytuację wobec przetwarzania przez TIM S.A. Twoich danych osobowych w oparciu o przesłankę prawnie uzasadnionego interesu TIM S.A. lub podmiotu trzeciego i nie istnieją nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania.
  • wniesiesz sprzeciw przeciwko przetwarzania Twoich danych w celu marketingu bezpośredniego
  • Twoje dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
  • dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub w prawie polskim któremu podlega TIM S.A.

TIM S.A. zwraca jednak uwagę, że prawo to podlega istotnym ograniczeniom.
TIM S.A.  nie będzie mógł spełnić Twojego żądania jeśli dalsze przetwarzanie jest niezbędne do:

  • wywiązania się przez TIM S.A z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na podstawie prawa unijnego lub prawa krajowego (np. nie minął jeszcze okres przedawnienia zobowiązań podatkowych związanych z umową zawartą pomiędzy TIM S.A. i Tobą, nie minął jeszcze okres przechowywania dokumentów księgowych wystawionych w związku z umową zawartą pomiędzy TIM S.A. i Tobą);
  • ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
    • PRAWO DO OGRANICZENIA PRZETWARZANIA

Masz prawo do żądania ograniczenia przetwarzania, jeśli:

  • kwestionujesz prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający TIM S.A. sprawdzić prawidłowość tych danych;
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Ty sprzeciwiasz się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
  • TIM S.A. nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
  • wniosłeś sprzeciw z uwagi na swą szczególną sytuację, wobec przetwarzania przez TIM S.A. Twoich danych osobowych w oparciu o przesłankę prawnie uzasadnionego celu TIM S.A. lub podmiotu trzeciego – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie TIM S.A. są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu zgłoszonego przez Ciebie.
    • PRAWO DO PRZENIESIENIA DANYCH

Masz prawo otrzymania w postaci pliku w powszechnie stosowanym formacie nadającym się do odczytu przez programy komputerowe, danych dostarczonych przez Ciebie, które TIM S.A. przetwarza w sposób zautomatyzowany na podstawie zawartej z Tobą umowy lub na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody. Masz również prawo żądania przesłania ww. pliku innemu administratorowi danych o ile jest to technicznie możliwe.

    • PRAWO DO SPRZECIWU

Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Ciebie danych osobowych opartego na prawnie usprawiedliwionym celu TIM S.A. lub podmiotu trzeciego. (cz. I.4 niniejszej Polityki prywatności), w tym profilowania.

TIM S.A. ma prawo odmówić zaprzestania przetwarzania Twoich danych, jeśli wykaże:

  • istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich interesów lub praw i wolności lub
  • istnienie podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw, jeśli TIM S.A. przetwarza Twoje dane w celu marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
Najłatwiej możesz złożyć sprzeciw przeciwko przetwarzaniu Twoich danych w celu marketingu bezpośredniego klikając na link znajdujący się w treści każdej wiadomości elektronicznej zawierającej informacje handlowe, przesłanej przez TIM S.A. TIM S.A., szanując Twoje prawo do prywatności, daje Tobie możliwość samodzielnego zadecydowania o zakresie stosowanego wobec Ciebie profilowania w zakresie wyświetlania spersonalizowanych reklam. Po zalogowaniu do Konta w Sklepie internetowym, w zakładce „Subskrypcje i prywatność” masz możliwość odznaczenia pola „check-box”, co spowoduje zaprzestanie przetwarzanie przez TIM S.A. danych w tym celu. W każdej chwili możesz ponownie zaznaczyć ww. pole „check-box”.

  • CZY MOJE DANE BĘDĄ PODDAWANE AUTOMATYZOWANEMU PROCESOWI PODEJMOWANIA DECYZJI (W TYM PROFILOWANIU)?

Podejmowanie decyzji w sposób wyłącznie zautomatyzowany to możliwość podejmowania decyzji z wykorzystaniem środków technologicznych bez zaangażowania człowieka. Wykorzystujemy zautomatyzowane podejmowanie decyzji, ponieważ:

    • zapewnia większą spójność oraz rzetelność w procesie podejmowania decyzji (np. pomaga zmniejszyć ryzyko ludzkiego błędu lub dyskryminacji);
    • zmniejsza ryzyko niewywiązywania się z obowiązków przez klientów;
    • umożliwia podejmowanie decyzji w krótszym okresie czasu niż w przypadku procesu decyzyjnego przeprowadzanego przez człowieka oraz
    • zwiększa efektywność procesu.

W ramach usługi weryfikacji Twojej tożsamości i zdolności kredytowej poprzez system TryPay (przyznanie limitu kupieckiego) wykorzystujemy zautomatyzowane procesy podejmowania decyzji, co oznacza, że decyzja o przyznaniu limitu zostaje podjęta bez ingerencji człowieka w oparciu o odpowiednie algorytmy – korzystamy z tego procesu, aby odpowiednio Cię zidentyfikować i ocenić Twoją zdolność kredytową. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie ma miejsce także ze względów bezpieczeństwa płatności internetowych czy przeciwdziałania nadużyciom w przypadku świadczenia usług w szczególności płatniczych oraz kredytowych.
Czynności te polegają na ocenie ryzyka oraz ustaleniu zdolności kredytowej w oparciu o informacje, które nam podałeś, czy dane pochodzące z innych usług, które Tobie świadczyliśmy lub nadal świadczymy.
W przypadku negatywnej oceny zdolności kredytowej konsekwencją profilowania może być odmowa udzielenia Tobie limitu kupieckiego, kredytu lub innej formy finansowania.
Masz prawo, aby nie być poddanym procesowi zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowaniu, jeżeli takie działania wywołują wobec Ciebie skutki prawne lub w inny sposób istotnie na Ciebie wpływają. Możemy jednak stosować zautomatyzowany proces podejmowania decyzji, gdy taka decyzja:

  • jest niezbędna do zawarcia lub wykonania umowy;
  • jest dozwolona na podstawie odrębnych przepisów prawa lub
  • ma miejsce po wyrażeniu przez Ciebie zgody.

Tak jak informowaliśmy, dokonanie weryfikacji Twojej zdolności finansowej za pośrednictwem systemu TryPay jest warunkiem dokonania należytej oceny Twojej zdolności kredytowej i analizy ryzyka związanego z zawarciem z Tobą umowy sprzedaży z odroczonym terminem zapłaty.
W przypadku otrzymania decyzji po weryfikacji za pośrednictwem systemu TryPay, masz prawo do:

  • otrzymania stosownych wyjaśnień co do podstaw podjętej decyzji;
  • interwencji naszego pracownika, który dodatkowo zweryfikuje Twoją sytuację oraz podjętą decyzję – np. w celu podjęcia ponownej decyzji;
  • przedstawienia nam swojego stanowiska lub zakwestionowania podjętą decyzję.

Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw wystarczy, że skierujesz odpowiednie żądanie na dane wskazane na samym początku Polityki prywatności w Postanowieniach ogólnych.

  • SKARGA DO ORGANU NADZORCZEGO

Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). 

  • DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH
  • Jeśli zakładasz konto w Sklepie internetowym jako konsument konieczne jest podanie następujących danych, tj. adres e-mail, hasło logowania do konta, imię i nazwisko, nr telefonu, ulica, nr domu, kod pocztowy, miejscowość. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia założenie Konta w Sklepie internetowym.
  • Jeśli zakładasz konto w Sklepie internetowym jako przedsiębiorca (FIRMA) konieczne jest podanie następujących danych, tj. adres e-mail, hasło logowania do konta, imię i nazwisko, nr telefonu, nr NIP, nazwa, pod którą prowadzisz działalność gospodarczą (Pole: nazwa firmy), ulica, nr domu, kod pocztowy, miejscowość, wskazanie segmentu rynku, w którym prowadzisz działalność gospodarczą (Pole: Rynek). Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia założenie Konta w Sklepie internetowym.
  • W przypadku, gdy w trakcie zakładania Konta w Sklepie internetowym zostanie wyświetlony komunikat o błędzie, informujący o braku możliwości dokończenia procesu założenia Konta, bądź informacja o tym, iż istnieje już Konto w Sklepie internetowym przypisane do wprowadzonego przez Ciebie nr NIP, możesz skontaktować się z administratorem Sklepu w celu wyjaśnienia przyczyn takiej sytuacji. W tym celu możesz skorzystać z formularza kontaktowego, w którego treści konieczne będzie podanie imienia, adresu e-mail, nr telefonu, nazwy firmy, miejscowości, kategorii zapytania oraz treści zapytania. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania spowoduje brak możliwości skontaktowania się z TIM S.A. za pośrednictwem formularza kontaktowego.
  • Zawierając umowę sprzedaży towarów dodatkowo możesz podać inny niż podczas rejestracji adres dostawy. Podanie ww. danych jest dobrowolne.
  • Jeśli wystąpisz z wnioskiem do TIM S.A. o udostępnienie możliwości zapłaty za zakupione towary w odroczonym terminie w ramach przyznanego przez TIM S.A. kredytu kupieckiego, TIM S.A. w celu oceny Twojej zdolności kredytowej może poprosić Ciebie o przekazanie informacji dotyczących Twojej sytuacji finansowej, zawartych w dokumentach finansowych, deklaracjach podatkowych. Dodatkowo, jeśli ubiegasz się o przyznanie kredytu kupieckiego po raz pierwszy, konieczna jest uprzednia weryfikacja Twojej tożsamości oraz zdolności kredytowej za pomocą systemu TryPay (por. pkt I.4 Polityki prywatności). Podanie ww. informacji jest dobrowolne, jednak odmowa ich podania może skutkować odmową przyznania Tobie możliwości zapłaty w odroczonym terminie w ramach przyznanego kredytu kupieckiego.
  • Jeśli zgadzasz się na otrzymywanie faktur VAT drogą elektroniczną TIM S.A. będzie wysyłała je na adres podany podczas rejestracji konta w Sklepie internetowym, możesz jednak podać inny adres e-mail na etapie składania zamówienia w Sklepie internetowym. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania spowoduje, że faktury będą domyślnie wysyłane na adres poczty elektronicznej wskazany przy założeniu konta w Sklepie internetowym.
  • Jeśli składasz za pośrednictwem Sklepu internetowego zamówienie na odbiór od Ciebie zwracanego towaru TIM S.A. przetwarza Twoje dane w zakresie niezbędnym do zrealizowania tej umowy, tj. imię nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, nr faktury, której dotyczy zwracany towar, oznaczenie zwracanego towaru, adres, z którego należy odebrać zwracany towar. Masz również możliwość podać nr konta bankowego, na który zostanie dokonany zwrot w pieniędzy za zwrócony towar. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia złożenia zamówienia po odbiór od Ciebie zwracanego towaru za pośrednictwem formularza zwrotów na stronie Sklepu internetowego.
  • W przypadku gdy chcesz złożyć reklamację związaną z towarem, za pośrednictwem formularza reklamacji dostępnego w Sklepie internetowym musisz podać następujące dane osobowe: imię, nazwisko, nazwa firmy, adres do korespondencji, nr telefonu kontaktowego, adres e-mail, nr faktury dotyczącej reklamowanego towaru, oznaczenie reklamowanego towaru. Masz również możliwość podać nr konta bankowego, na który zostanie dokonany zwrot w pieniędzy. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia złożenie reklamacji za pośrednictwem formularza reklamacji na stronie Sklepu internetowego.
  • W przypadku, gdy bez zakładania Konta w Sklepie internetowym chcesz zapisać się na newsletter musisz podać adres poczty elektronicznej i wyrazić zgodę na przesyłanie na ten adres informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w celu marketingu bezpośredniego. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia przesłanie Tobie newslettera.
  • W przypadku, gdy chcesz otrzymywać drogą telefoniczną (wysyłanie SMS) , informacje o promocjach, nowościach i przecenach dotyczących oferty TIM S.A. musisz wyrazić zgodę na kontakt telefoniczny oraz na przesyłanie na numer telefonu informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w celu marketingu bezpośredniego. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia nawiązanie przez TIM S.A. z Tobą kontaktu telefonicznego (wysyłania SMS).
  • ŹRÓDŁA POZYSKANIA DANYCH
  • TIM S.A. pozyskuje Twoje dane osobowe bezpośrednio od Ciebie, z zastrzeżeniem ust. 2 oraz 3.
  • Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który wystąpił o umożliwienie dokonywania płatności w odroczonym terminie, w ramach przyznanego przez TIM S.A. kredytu kupieckiego, TIM S.A. może zbierać o Tobie, za pośrednictwem biur informacji gospodarczej informacje zgodnie z ustawą z dnia 09.04.2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie informacji gospodarczych. TIM S.A. zbiera ponadto od podmiotów świadczących usługi udostępniania raportów gospodarczych o przedsiębiorcach, informacje na temat wiarygodności płatniczej, w szczególności terminowości regulowania przez Ciebie zobowiązań w stosunku do innych podmiotów gospodarczych, np. historii płatności, wartości zobowiązań, struktury płatności, historii opóźnień, średniego opóźnienia. TIM S.A. pozyskuje ww. informacje od następujących podmiotów Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej S.A., ul. Danuty Siedzikówny 12, 51-214 Wrocław, BISNODE Polska Sp. z o.o., Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa, Coface Poland Credit Management Services Sp. z o.o., Aleje Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa. EULER HERMES COLLECTIONS Sp. z o.o., Aleje Jerozolimskie 98, 00-807 Warszawa. Dodatkowo, TIM S.A. pozyskuje Twoje dane osobowe związane z Twoją sytuacją finansową poprzez skorzystanie przez Ciebie z systemu weryfikacyjnego TryPay (por. I.4 Polityki prywatności).
  • W przypadku, gdy dokonujesz zakupów w sklepie TIM S.A. z odroczonym terminem płatności Twoje dane pozyskujemy również od spółki Pragma.
  • PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH

W przypadku akceptacji przez Ciebie cookies instalowanych na stronie Portalu przez podmioty trzecie, dane zbierane za pośrednictwem tych cookies mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z informacjami podanymi w Polityce Cookies.

  • APLIKACJA MOBILNA

Aplikację mobilną TIM S.A. można pobrać za pośrednictwem platform podmiotów trzecich np. Google Play i Apple App Store (sklep z aplikacjami). Pobranie aplikacji może wiązać się z koniecznością wcześniejszej rejestracji w/w sklepie z aplikacjami. W celu związanym z instalacją, sprawdzaniem automatycznych aktualizacji oraz oceną jakości aplikacji podmiotem odpowiedzialnym za przetwarzanie Twoich danych jest operator danego sklepu z aplikacjami. Więcej informacji w zakresie przetwarzania Twoich danych znajdziesz u operatora danego sklepu.
Twoje dane osobowe, gromadzone przez TIM S.A. w związku z korzystaniem z aplikacji mobilnej, w szczególności służą nam do zapewnienia umożliwienia korzystania Ci z aplikacji mobilnej, a także w celu jej prawidłowego funkcjonowania. Dodatkowo przetwarzanie Twoich danych w ramach aplikacji mobilnej odbywa się w szczególności w celu:

    • logowania do konta w Sklepie internetowym (jeżeli już posiadasz takiego konto);
    • prezentacji produktów;
    • przesyłania do Ciebie powiadomień;
    • po zalogowaniu się na portalu www.tim.pl poprzez aplikację mobilną - zarządzania i korzystania z konta w tym poprzez umieszczanie produktów w koszyku, który jest zsynchronizowany z koszykiem dostępnym na Twoim koncie;
    • kontaktowania się w celach związanych z badaniem satysfakcji, w szczególności poprzez wyświetlanie Ci komunikacji z prośbą o wystawienie opinii (recenzji) lub wypełnienie ankiety satysfakcji (zapewniamy, że ankiety te będziemy wysyłać z taką częstotliwością i w taki sposób, aby nie były one dla Ciebie uciążliwe).

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest:

    • prawnie uzasadniony interes TIM S.A. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na utrzymywaniu wysokiej jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia Klientów z oferowanych produktów i usług – dotyczy również przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z prowadzonymi badaniami satysfakcji;
    • należyte wykonanie zawartej umowy sprzedaży oraz świadczonych usług w ramach aplikacji mobilnej (tj. art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    • Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – w zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane do przesyłania do Ciebie powiadomień.

Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw, jeśli TIM S.A. przetwarza Twoje dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, w tym w celu przesyłania do Ciebie ankiet badania satysfakcji. Najłatwiej możesz złożyć sprzeciw kontaktując się z nami mailowo pod adresem odo@tim.pl.
W przypadku przetwarzania danych w związku z korzystaniem z aplikacji mobilnej Twoje dane będą przetwarzane do momentu usunięcia aplikacji, cofnięcia przez Ciebie zgody lub wyrażenia sprzeciwu, w zależności od tego, które ze zdarzeń wystąpi wcześniej.

  • COOKIES I INNE TECHNOLOGIE ŚLEDZĄCE

Szczegółowe informacje o wykorzystywaniu przez TIM S.A. plików cookies znajdziesz Polityce Cookies.

  • ZABEZPIECZENIE DANYCH OSOBOWYCH

 

  • TIM S.A. stosuje środki techniczne oraz organizacyjne zabezpieczając dane osobowe przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem, stosowne do stwierdzonego ryzyka związanego z przetwarzaniem danych.
  • W celu zapobieżenia pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Ciebie podczas rejestracji oraz logowania się do konta w Sklepie internetowym, TIM S.A. zapewnia szyfrowanie połączenia z serwerem TIM S.A. z użyciem certyfikatu SSL.
  • Podjęte przez TIM S.A. działania mogą okazać się niewystarczające, jeżeli sam nie zachowasz zasad bezpieczeństwa. W szczególności powinieneś zachować w poufności login i hasło do konta w Sklepie internetowym i nie udostępniać ich osobom trzecim. TIM S.A. nie będzie zwracał się do Ciebie o ich podanie, z wyjątkiem podania ich w trakcie logowania.
  • W celu uniemożliwienia korzystania z Konta osobom nieuprawnionym powinieneś każdorazowo wylogować się po zakończeniu korzystania ze Sklepu internetowego.
  • Polityka prywatności obowiązuje od dnia 20.07.2023 r.
  • UMOWA LICENCYJNAAPLIKACJI „mTIM” ORAZ REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

§1

  1. Przed zainstalowaniem Aplikacji Użytkownik jest zobowiązany uważnie zapoznać się z niniejszym dokumentem, stanowiącym prawnie wiążącą umowę, której przedmiotem jest udzielenie licencji na korzystanie z Aplikacji oraz określenie warunków świadczenia przez Usługodawcę usług drogą elektroniczną.
  2. Poprzez kliknięcie na przycisk „Akceptuję” umieszczony na końcu niniejszego dokumentu Użytkownik potwierdza, że przeczytał niniejszą Umowę i wyraża zgodę na warunki w niej zawarte.
  3. Nie jest możliwe zainstalowanie i korzystanie z Aplikacji bez uprzedniego wyrażenia zgody na treść niniejszej Umowy.
  4. Jeżeli Użytkownik nie akceptuje warunków niniejszej Umowy nie powinien instalować i uruchamiać Aplikacji na Urządzeniu mobilnym.

§2

Użyte w niniejszym dokumencie określenia oznaczają:

  1. Licencjodawca, Usługodawca - TIM S.A. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Jaworskiej 13, 53-612 Wrocław, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000022407, o kapitale zakładowym w wysokości 22.199.200,00 zł w całości wpłaconym, legitymująca się numerem identyfikacji podatkowej NIP: 897-000-96-78, REGON: 930339253, Biuro obsługi klienta: tel.: 801 500 700, tel. (71) 73 28 600, e-mail: sklep@tim.pl.
  2. Licencjobiorca – podmiot będący właścicielem Urządzenia mobilnego, na którego Urządzeniu mobilnym jest zainstalowana Aplikacja.
  3. Usługobiorca – podmiot korzystający z Usługi świadczonej przez Usługobiorcę za pośrednictwem Aplikacji.
  4. Użytkownik – podmiot korzystający z Urządzenia mobilnego. Jeśli Użytkownik nie jest właścicielem Urządzenia mobilnego, instalując Aplikację potwierdza, że działa w imieniu i na rzecz właściciela tego urządzenia i uzyskał uprzednio jego zgodę na zawarcie umowy licencyjnej.
  5. Sklep internetowy – Sklep Internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem www.tim.pl.
  6. Aplikacja – program komputerowy pod nazwą „mTIM” przeznaczony do instalacji na Urządzeniach mobilnych, umożliwiający korzystanie z Usługi;.
  7. Konto – Konto Klienta w Sklepie internetowym.
  8. Klient – podmiot –posiadający Konto w Sklepie internetowym.
  9. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221Kodeksu cywilnego).
  10. Urządzenie mobilne – telefon lub tablet posiadający fabrycznie zainstalowany system operacyjny z systemem operacyjnym Google Android.
  11. Usługa –korzystanie za pośrednictwem Aplikacji z Konta, co umożliwia Klientowi:
    1) przeglądanie katalogu towarów dostępnych w Sklepie internetowym,
    2) porównywanie cen towarów dostępnych w Sklepie internetowym z ceną podaną przez Klienta,
    3) dokonywanie zakupów w Sklepie Internetowym,
    4) dodawanie towarów do Schowka w Sklepie internetowym,
    5) wysyłanie przez Klienta zapytania ofertowego,
    • dostęp do informacji o wszystkich złożonych przez Klienta zamówieniach w Sklepie internetowym, wysłanych przez Klienta zapytań ofertowych oraz do informacji o wystawionych dla Klienta fakturach i fakturach korektach
    • Dostęp do informacji o aktualnych promocjach w Sklepie,

Usługa stanowi usługę świadczoną drogą elektroniczną, o której mowa w ustawie z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
§3

  1. Licencjodawca jest podmiotem uprawnionym z tytułu autorskich praw majątkowych do Aplikacji, z zastrzeżeniem §3 ust. 2.
  2. Aplikacja zawiera w sobie elementy kodu źródłowego wykorzystane na zasadach licencji Apache License, Version 2.0, w związku z powyższym korzystanie przez Licencjobiorcę z Aplikacji w zakresie tych elementów podlega warunkom licencji Apache License, Version 2.0.
  3. Z chwilą akceptacji niniejszej Umowy Licencjodawca udziela Licencjobiorcy nieodpłatnej, niewyłącznej licencji na korzystanie z Aplikacji na jednym Urządzeniu mobilnym, na którym jest dokonywana instalacja, w celu korzystania z Usługi, o której mowa w §2 pkt. 11.
  4. Umowa licencyjna na używanie Aplikacji, w przypadku Konsumentów, jest umową zawieraną na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta.
  5. Licencja jest udzielona na czas nieoznaczony.
  6. Licencjobiorca ma prawo w każdej chwili rozwiązać niniejszą umowę licencyjną poprzez odinstalowanie Aplikacji z Urządzenia mobilnego, z zastrzeżeniem §3 ust. 7-11.
  7. Jeśli instalują Państwo Aplikację jako Konsument, mają Państwo również prawo odstąpić od umowy licencyjnej w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  8. Aby skorzystać z ww. prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować TIM S.A z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Jaworskiej 13, 53-612 Wrocław, sklep@tim.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
  9. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, o którym mowa w §3 ust. 11 jednak nie jest to obowiązkowe.
  10. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy licencyjnej, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu ww. prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  11. Wzór formularza odstąpienia od umowy licencyjnej:

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy licencyjnej)
Adresat: TIM S.A z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Jaworskiej 13, 53-612 Wrocław, adres e-mail: sklep@tim.pl
Ja/My(*)
………………..…………………………………………………………………………………..……………………………………
niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi(*)
………………………………………………………………………………………………...…..…………………………………
Imię i nazwisko konsumenta(-ów …………………………………………….……………..………………………………………...
Adres konsumenta(-ów) ……………………………………………………………………………………………………………….
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej: ………………………………………………………………………………….…….…………………………….…………..
Data ………………………………………………….………………………………………………………………………………..

  1. Licencja obowiązuje na terenie Polski.
  2. Licencja nie uprawnia Licencjobiorcy do udzielania sublicencji osobom trzecim.
  3. Licencja nie daje Licencjobiorcy prawa do wprowadzania modyfikacji do Aplikacji, w szczególności tłumaczenia, przystosowywania, dokonywania zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian Aplikacji, z zastrzeżeniem §3 ust. 2.
  4. Licencja nie daje Licencjobiorcy prawa do korzystania z opracowań Aplikacji, z zastrzeżeniem §3 ust. 2.
  5. Poza egzemplarzem Aplikacji ściągniętym przez Użytkownika na Urządzenie mobilne, w granicach dopuszczalnych przez prawo, Licencjobiorca nie ma prawa do trwałego lub czasowego zwielokrotnienia Aplikacji w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie, z zastrzeżeniem §3 ust. 2.
  6. Licencja, w granicach dopuszczalnych przez prawo, nie daje Licencjobiorcy prawa do rozpowszechniania, w tym użyczenia lub najmu Aplikacji lub jej kopii, z zastrzeżeniem §3 ust. 2.
  7. W przypadku, gdy zgodnie z obowiązującym prawem Licencjobiorca sporządzi kopię zapasową Aplikacji, Licencjobiorca nie może używać tej kopii jednocześnie z Aplikacją.
  8. Użytkownik zostanie poinformowany o możliwości pobrania aktualizacji Aplikacji przez wewnętrzny mechanizm systemu operacyjnego Urządzenia mobilnego, na którym Użytkownik zainstalował Aplikację. Aktualizacja nie jest dokonywana automatycznie o ile Użytkownik nie zmieni ustawień standardowych w ustawieniach systemowych urządzenia mobilnego, na którym jest zainstalowana Aplikacja. O ile Użytkownik nie zezwoli w ustawieniach systemowych urządzenia mobilnego na automatyczną aktualizację aplikacji, Użytkownik powinien samodzielnie pobrać aktualizację za pośrednictwem sklepu z aplikacjami mobilnymi.
  9. Zainstalowanie Aplikacji nie wiąże się z koniecznością ponoszenia jakichkolwiek opłat na rzecz Licencjodawcy.

§4

  1. Aplikacja jest dostarczana na zasadzie „tak jak jest”. Licencjodawca, w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo, nie udziela jakiejkolwiek gwarancji, czy to w sposób wyraźny czy też dorozumiany, w szczególności, że funkcje zawarte w Aplikacji spełnią oczekiwania Licencjobiorcy, że będą przydatne do określonego celu oraz, że działanie Aplikacji będzie ciągłe i pozbawione błędów.
  2. Instalując Aplikację Licencjobiorca, w najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo, bierze na siebie całą odpowiedzialność i ryzyko za wybór Aplikacji do osiągnięcia zamierzonych rezultatów oraz za instalację, użycie oraz rezultaty z tego wynikające.
  3. W najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo Licencjodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek bezpośrednie, przypadkowe, specjalne lub pośrednie szkody, w tym utracone korzyści Licencjobiorcy powstałe w wyniku lub związane z użyciem, z brakiem możliwości korzystania Aplikacji - bez względu na podstawę odpowiedzialności. W szczególności Licencjodawca nie odpowiada za utratę danych Licencjobiorcy.
  4. Żadna części z §4 nie ma wpływu na ustawowe prawa, których nie można wyłączyć lub ograniczyć, w przypadku, gdy Licencjobiorca jest Konsumentem.

§5

  1. Korzystanie z Aplikacji wymaga połączenia internetowego poprzez sieć bezprzewodową „Wi-Fi” lub połączenia transmisji danych poprzez sieć komórkową. Usługodawca nie zapewnia dostępu Użytkownika do Internetu. Użytkownik ponosi koszty dostępu do sieci Internet i korzystania z niej.
  2. Aplikacja umożliwia:
    1) przeglądanie katalogu towarów dostępnych w Sklepie internetowym,
    2) dostęp do informacji o aktualnych promocjach w Sklepie
    3) Otrzymywanie od Usługodawcy komunikatów marketingowych z wykorzystaniem notyfikacji push po wyrażeniu uprzedniej zgody na otrzymywanie takich powiadomień.
    4) porównywanie cen towarów dostępnych w Sklepie internetowym z ceną podaną przez Klienta/Użytkownika,
    5) dodawanie przez Klienta towarów do Schowka w Sklepie internetowym

6) wysłanie przez Klienta zapytania ofertowego
7) dokonywanie przez Klienta zakupów towarów w Sklepie Internetowym,
8) dostęp do informacji o wszystkich złożonych przez Klienta zamówieniach w Sklepie internetowym, wysłanych przez Klienta zapytaniach ofertowych oraz do informacji o wystawionych dla Klienta fakturach i fakturach korektach.

  1. Użytkownik Aplikacji może korzystać z możliwości, o których mowa w §5 ust. 2 pkt. 1-2 bez konieczności logowania się do Konta w Sklepie internetowym.
  2. Po wyrażeniu zgody na otrzymywanie komunikatów push, Użytkownik może w każdym momencie zablokować otrzymywanie komunikatów push poprzez zmianę ustawień w swoim urządzeniu mobilnym.
  3. Warunkiem korzystania z Usługi za pośrednictwem Aplikacji jest uprzednie założenie Konta w Sklepie internetowym. Założenie Konta nie jest możliwe za pośrednictwem Aplikacji.
  4. Dokonanie zakupu towaru w Sklepie internetowym wymaga akceptacji Regulaminu Sklepu internetowego, Ogólnych Warunków Sprzedaży TIM S.A. oraz Polityki prywatności na etapie bezpośrednio poprzedzającym złożenie zamówienia.
  5. Informacje o towarach wyświetlane za pośrednictwem Aplikacji w zakresie ceny oraz dostępności towaru, na etapie przed dodaniem towaru do Koszyka i zalogowaniem się do Konta, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego lecz jedynie zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji.
  6. Klient może w każdym czasie zrezygnować z korzystania z Usługi. W tym celu Użytkownik powinien wyłączyć Aplikację lub odinstalować Aplikację z Urządzenia mobilnego, na którym została ona zainstalowana
  7. Rezygnacja z korzystania z Usługi i usunięcie Aplikacji z Urządzenia mobilnego nie powoduje usunięcia Konta w Sklepie internetowym.
  8. Rezygnacja z korzystania z Usługi i usunięcie Aplikacji z Urządzenia mobilnego nie wpływa na ważność umów sprzedaży zawartych za pośrednictwem Aplikacji w Sklepie internetowym.
  9. Korzystając z Usługi Usługobiorca nie może dostarczać Usługodawcy treści o charakterze bezprawnym.
  10. Korzystanie z Aplikacji generuje transfer danych i może mieć wpływ na wysokość opłat dotyczących transmisji danych, oraz może powodować zwiększenie kosztów transmisji danych, także w roamingu.
  11. Korzystanie z Aplikacji może powodować krótsze działanie Urządzenia mobilnego Użytkownika z powodu zwiększonego zużycia baterii spowodowanego transmisją danych.
  12. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się ze szczególnymi zagrożeniami związanymi z korzystaniem z Internetu, np. z możliwością zainfekowania Urządzenia mobilnego wirusami.
  13. Do instalacji Aplikacji wymagane jest urządzenie mobilne z zainstalowanym systemem Google Android w wersji co najmniej 8.0.
  14. Aplikacja może wymagać wyrażenia przez Użytkownika zgody na korzystanie przez Aplikację z następujących modułów urządzenia mobilnego:
  • Telefon – w celu uruchomienia aplikacji umożliwiającej Użytkownikowi wykonywanie połączeń telefonicznych do Biura obsługi klienta Usługodawcy,
  • modyfikacja danych na karcie SD – w celu alternatywnej instalacji Aplikacji na karcie SD w przypadku braku miejsca na instalację w pamięci Urządzenia mobilnego,
  • Poczta elektroniczna - w celu uruchomienia aplikacji umożliwiającej Użytkownikowi wysłanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej do Biura obsługi klienta Usługodawcy
  • dostęp do internetu WiFi – w celu połączenia się z bazą danych Sklepu internetowego za pośrednictwem sieci Internet,
  • dostęp do danych pakietowych (Internet z telefonu np. 3G) – w celu połączenia się z bazą danych Sklepu internetowego za pośrednictwem sieci Internet,
  • aparat fotograficzny – w celu korzystania z funkcji skanera kodów kreskowych,
  1. Odmowa wyrażenia zgody na korzystanie przez Aplikację z poszczególnych ww. modułów urządzenia mobilnego skutkuje brakiem możliwości korzystania z danej funkcjonalności Aplikacji.

§6

  1. W najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo, Użytkownik wyraża zgodę na to, że korzysta z Usługi na własne ryzyko.
  2. W najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek bezpośrednie, przypadkowe, specjalne lub pośrednie szkody, w tym utracone korzyści Użytkownika powstałe w wyniku lub związane z użyciem, z brakiem możliwości korzystania z Usługi - bez względu na podstawę odpowiedzialności.
  3. Świadczenie Usługi może być opóźnione, lub przerwane ze względu na wystąpienie zdarzeń pozostających poza kontrolą Usługodawcy, w tym w wyniku awarii w transmisji danych, awarii komunikacji i sprzętu; awarii uzależnionej od usługodawcy internetowego lub innych podmiotów niezwiązanych z Usługodawcą.
  4. Żadna z części §6 nie ma wpływu ustawowe prawa, których nie można wyłączyć lub ograniczyć, w przypadku, gdy Usługobiorca jest Konsumentem.

§7

  1. Użytkownik ma prawo składać reklamacje w sprawie dotyczącej Usługi.
  2. Reklamacja w sprawie Usługi może zostać złożona w dowolny sposób zapewniający dojście oświadczenia woli Użytkownika w sprawie reklamacji do Usługodawcy, w szczególności drogą elektroniczną z wykorzystaniem formularza kontaktowego dostępnego na stronie www.tim.pl, na koncie Klienta w zakładce Moje Zamówienia/Reklamacje, w stopce na stronie głównej Sklepu internetowego w zakładce Reklamacje lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@tim.pl lub w formie pisemnej na adres: Usługodawcy, TIM S.A ul. Jaworska 13, 53-612 Wrocław.
  3. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać następujące dane
    1) dane Klienta (imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej),
    2) uzasadnienie reklamacji
  4. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania. .

§8

  1. Umowa licencyjna oraz wszystkie stosunki prawne związane z korzystaniem z Usługi podlegają prawu polskiemu.
  2. Ewentualne spory związane z umową licencyjną oraz Usługą będą rozpatrywane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby TIM S.A., z wyłączeniem sporów z Konsumentami, które będą rozstrzygane przez sąd, którego właściwość określają przepisy powszechnie obowiązujące.
  3. Umowa jest zawarta w języku polskim.
Jednopixelowy obrazek